19. forduló, 21. forduló, Fekete Mamba összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. szept. 12. 12h:01'
EZ A 66. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
67. játékheted kezdete: szept. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 21 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2184
SZÁMLA : XXXX

UNGABUNGA KALANDJAI


Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Szeretett királyunk, VI. Borax üzenetét hozom minden nevesebb kalandozónak!
- Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- Nemrég Alanor jósmágusai közelgő kataklizmára figyelmeztették bölcs uralkodónkat. A titokkutató udvari mágusok és főpapok hónapokig kutatták a veszély mibenlétét, és végül megtalálták annak forrását. Morgan, Leah elsőszámú avatárja, éppen Ghallán tartózkodott a világégés idején, és úgy tűnik, hogy ez a hatalmas kataklizma még az ő fizikai valóját is képes volt elpusztítani. Egy ilyen hatalmú lényt azonban nem könnyű eltörölni a létezésből. Kiderült, hogy a létsíkokon szétszórt és elrejtett lélekurnákba rejtette szellemét, és ezekből mostanra képes volt visszaregenerálni a testét is. Miután ismét teljes öntudatra ébredt, döbbenten tapasztalta, hogy Leah hatalma mennyire lecsökkent Ghallán a világégés következtében. Úgy döntött, hogy tesz ez ellen, ezért elkezdte felszaggatni a tér - idő szövetét, hogy a Negatív létsíkról negatív energia áramoljon át a világunkra. Ennek mellékhatásaként élőholtak özönlenek Ghallára, animálódnak itteni, régen halott lények is, sőt, még az életteli föld is kiég. Ha pedig elég negatív energia áramlik Ghallára, akkor a Negatív létsíkhoz hasonló, kiégett, élőholtak által lakott világ lesz belőle. Nyilván, sem Őfensége, sem a Yaurr birodalom nem fogja ezt ölbe tett kézzel végigvárni. A bölcsek, konzultálva Leah legfőbb papjaival, arra a megdöbbentő következtetésre jutottak, hogy Leah - érthetetlen okokból - nem támogatja Morgan ez irányú törekvését. Mindez lehetőséget ad nekünk is arra, hogy megakadályozzuk Morgan tervét. Ha a negatív energia eléggé lecsökken Ghallán, akkor ezek a nekrorések bezárulnak, és elhárul a világvégét jelentő veszély. A negatív energia csökkentésének pedig az egyik legegyszerűbb módja az élőholtak pusztítása. Így királyunk mindössze arra kér téged, hogy tégy meg minden erőfeszítést annak érdekében, hogy minél több élőholtat pusztíts el. Nem lesz nehéz találkoznod velük, hiszen lassan már mindenhol a holtak kóborolnak.
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy a nekrorések bezáruljanak! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,22] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.)

flh 7 343 1 felt. lőfegyver haszn. 7 a 343. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 7 343 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

d 5 1 eldobod az 5. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

d 125 4 eldobod a 125. tárgyat (4 darabot)
Elhajítasz 4 mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

ba 113 nem támadod a 113. szörnyet
BA 113 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

m 1 mozogsz északkeletre
[48,21] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Na, ide sem bújok többet, kiáltod, mikor észreveszed, hogy nem voltál elég ügyes. A szörny észrevett. Egy megsebzett süvítő rája közeledik feléd! Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Sajnos nem sikerült rendesen elbújnod. A szörny észrevett. Egy óriás csontváz közeledik feléd! (ld. enc.) Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát. Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Egy bőrpáncélos törpe hever a földön. Él még ugyan, de könnyen megállapíthatod: szörnyű sebe van, valószínűleg a tüdejét szúrták át. Talán még egy napja is hátra van, de embertelen kínokat kell kiállnia. Kérdezni próbálod, hogy ki támadta meg. Válaszolni azonban nem tud, csak vért köhög fel. A mozdulata viszont nagyon egyértelmű: azt kéri, öld meg, vess véget a szenvedéseinek. Ahhoz, hogy eleget tegyél a törpe kívánságának, 15 TVP-t kell elköltened (11. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss troll nyomok vezetnek délnyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 148.]

go 11 gonoszkodsz: 11
Elmosolyodsz, majd bólintasz. Nekilátsz, hogy a kínzás szakértelmedet fejleszd az "önkéntes" és tiltakozásra képtelen alanyon. Hosszú órákon keresztül gondoskodsz róla, hogy ez legyen a törpe életének legszörnyűbb időszaka. Végül kileheli a lelkét. Kezdesz mestere lenni a céltalan gonoszkodásnak. A páncélja sajnos túl sérült, hasznavehetetlen számodra. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 138.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[47,20] Továbbra is síkságon vagy. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy gátvakond. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gátvakond szőrös testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a gátvakond nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gátvakond csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gátvakond száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ez nem lehet más, mint egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Üdv! Mi célod maradt Ghallán: lenni vagy élni? Dönts! - Doktroll Martens " Látsz egy rát-fát. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy woor-antilop közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a woor-antilop fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a woor-antilop testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A woor-antilop többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss troll nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 128.]

go 9 gonoszkodsz: 9
Rögtön eszedbe jut Calligula arénája! Sajnos nincs nálad semmi, amit tökaratónak használhatnál. Marad a futball-edzés! Több teljes erejű rúgás után sem akar a foci elszállni. A labda már a jajgatást is abbahagyta, a lábad is nagyon piros lett valamilyen folyadéktól, ezért a játék unalmassá válik. Továbbmész. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 118.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 108.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[48,20] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tigroszlán lehet. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tigroszlán testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a tigroszlán bal vállát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tigroszlán többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tigroszlán fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 tigroszlán fogat. 45 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy zombi áll veled szemben. (ld. enc.)

Megmarkolva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a zombi rotható húsát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a zombi jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Második ellenfeled egy zombi.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a zombi rotható húsát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 8 aranyat. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 2 (limit: 1195), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 200.
Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Találsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [49,21] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy lila brekk lehet. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megmarkolva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a lila brekk nyakát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a lila brekk jobb hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A lila brekk megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A lila brekk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy tetemember ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Találsz egy oltárt. Tharr hívői építették. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek nyugatra. [20 pontot használtál fel, van még 88.]

go 20 gonoszkodsz: 20
Odalépsz a magatehetetlen figurához, és lábadat a torkára helyezed. Hosszasan kérdezgeted a fickót, hátha ki tudsz valami hasznosat szedni belőle, de nem jársz sikerrel. A hasznavehetetlen társalgást megunva, ránehezedsz a torokra rakott lábra, és fordulsz egyet. Majd, mint aki jól végezte dolgát, továbbindulsz. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 78.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[48,21] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Észreveszel egy gumifát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia híveié. Egy testet pillantasz meg a földön. Közelebbről látod, hogy egy elf férfi. Még él! Kemény csatát vívhatott valamilyen szörnnyel - törött botja a közelében hever. Még van remény a megmentésére, ha gyógyfüveket gyűjtesz neki és egyéb módon kezelésbe veszed. Ehhez 25 TVP-t kell elköltened (5. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. A szörny profibb nyomkereső, mint amilyen rejtőzködő Te vagy. A szörny észrevett. Egy láplidérc közeledik feléd! (ld. enc.) Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen.

(Továbbmész...) [47,21] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy gondolod, hogy a közeledő félelem-járó nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő pillanatban borzalmas félelem lesz rajtad úrrá. Nem akarsz kinyúlni. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Nem nyert, kiáltja elmédben egy mosolygó krupié. A szörny észrevett. Egy autentikus vámpír közeledik feléd! (ld. enc.) Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mákrózsa bokrot. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [46,21] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hmm, csak egy húsevő magszim. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a húsevő magszim húsos törzsét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a húsevő magszim húsos törzsét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim csapásokat mér a hasadra. (6 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 magszim belet. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Legközelebb gyorsabb leszek, fogadkozol. Ez persze most nem segít rajtad. A szörny észrevett. Egy autentikus vámpír közeledik feléd! A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Találsz egy mínosz-kúpot. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 48.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 2 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 8.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól lelkes felfedező helyett biztató túlélő-jelölt. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 167 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÓRIÁS CSONTVÁZ (176. SZÖRNY)
Az óriás csontváz közel négy méteres, minden bizonnyal egy hatalmas humanoid csontváza. Szúró és vágó fegyverekkel szinte lehetetlen komolyan megsebezni, emellett vörösen izzó szemeiből képes félelem-sugarakat lőni és öklének egyetlen csapásával összetörheti pajzsodat, sisakodat vagy balkezes fegyveredet. Azért nem legyőzhetetlen...

ZOMBI (49. SZÖRNY)
A "friss" (néhány hónapos), még rothadás állapotában levő hullák animálása, életre keltése a nekromanták egyik kedvenc szórakozása. Az igen visszataszító és büdös élőholt szolgák egyébiránt hasznosak: fáradhatatlan moráljuk és a fájdalom teljes ignorálása félelmetes harcosokká teszi őket. Sajnos, a sikeres harcos másik alapvető feltétele, a tudat és motiváltság teljesen hiányzik belőlük, ezért egy éles vagy szúrófegyverrel aránylag hamar fel lehet őket aprítani. Leginkább mocsarakban és romok közt találkozhatsz velük.

ARANYPÉNZ - röviden ap (50. TÁRGY)
Nincs gazdaság pénz nélkül, és ha itt gazdaság nem is nagyon van, azért ugye Te is vágysz valamennyire a GAZDAGSÁGra. Nos, ezirányban most tetted meg az első lépéseket. A pénzért megvásárolhatsz sok tárgyat, amelyet nem tudnál, vagy csak nehezen tudnál elkészíteni vagy egyéb módon megszerezni. Ezen kívül sok egyéb dologra is lehet használni, akárcsak a valós életben. Pénzből tetszőleges mennyiséget vihetsz magaddal, hiszen ha sok van nálad, nyilván felváltod nagyobb értékű érmékre. Ezen kívül így egy szava sem lehet a mohóbb, gyűjtögető játékosoknak...

LÁPLIDÉRC (352. SZÖRNY)
A Túlélők Földjének mocsarai sötét, iszonyatos és alattomos dolgokat rejtenek. Az egymásra vadászó, organikus borzalmak között megtalálhatóak a különböző hatalmú élőholtak, és a más síkról érkezett teremtmények is. A láplidérc, ez a mágiára immúnis élőholt, az elesettek éppen távozó lelkével táplálkozik, sokszor kísér nagyobb hatalmú lényeket. Persze egy nyomorult humanoidot önmagában is képes elpusztítani ez a sárral borított, vörösen izzó szemű, ösztövér teremtmény. Amikor kitátja száját, torkából kékes fény sejlik elő - ne akard, hogy megharapjon...

AUTENTIKUS VÁMPÍR (154. SZÖRNY)
Az egyik fő különbség a szintszívó és az autentikus vámpír között az, hogy az autentikus vámpír MINDIG szív szintet, ha eltalálja ellenfelét. (Kivéve ha szerencséd nagyon-nagyon magas.) Így aztán természetes, hogy nem fogod soha megtámadni, kivéve, ha direkt T/FT parancsot adsz ki rá. Az autentikus vámpír gyűlöli a fényt, ezért csak sötét helyeken találkozhatsz vele. Ragyás, lila bőrét általában hosszú, fekete köpeny takarja, felhajtott gallérral. Sajnos ezzel nem tudja kilétét elleplezni, mert ahányszor megpillant egy áldozatot, hosszú, hisztérikus röhögésben tör ki, és ilyenkor elővillannak hegyes szemfogai.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

UngaBunga, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű troll férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 20. fordulód.

Erő: 17 Szint: 5 Merészség: 8/5 Magasság: 255 cm
IQ: 9 Támadás: 4 Agresszió: 3 Testsúly: 463 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 1 Menekülés: 35 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 20 Életpont: 101/96 Jellem: semleges (-8) Tul. pont: -2
Szerencse: 9 Varázspont: 0/0 Pénz: 8 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 117 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 265 TP-t kaptál. Jelenleg 566 TP-d van. A következő szinthez még 434 TP szükséges. Trófeáid: fabontó szójer, szőrlajhár.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 11 lőfegyverek: 3

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); kerek kő (#19) max. 1 db (3 -6.); rézgolyó (#343) max. 1 db (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1
46,79 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 50

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 65 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 2 (+1) 3. mászás: 1
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 10 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
udvarolsz a 2. fajúaknak az 5. fajúaknak az 1. fajúaknak
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
süvítő rája (#113)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. apró gnómlak (531): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 13, 26.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 2 (limit: 1195), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 200.

Összsúly: 36.03 kg Megterheltség: 81%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 105 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bunkó (#5) 2 kaja (#2) 4 mandibulapenge (#125)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
8 arany (#50) 1 antilopbőr (#48) 1 magszim bél (#103)
1 szárnyas hernyó (#69) 7 tigroszlán fog (#63)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48 49 50
19
20
21
22
23
(46,21) húsevő magszim (#67), a 26. labirintus bejárata, mínosz-kúp (#178), oltár
(47,20) gátvakondok (#57), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 9. jellempróba, oltár, woor-antilop (#31)
(47,21) félelem-járó (#56), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 21. jellempróba
(48,20) tigroszlán (#43), zombi (#49), 27. jellempróba, oltár
(48,21) süvítő rája (#113), Raia rúnaköve, gumifa (#38), Raia oltár, 11. jellempróba, 5. jellempróba
(49,21) lila brekk (#11), Tharr oltár, 20. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


UngaBunga 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) csontváz (#48) zombi (#49) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) gitonga (#76) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) sörényes ubuk (#89) szintszívó (#96)
szőrös pók (#100) süvítő rája (#113) tetemember (#123) karmos tankány (#137) szőrlajhár (#141)
autentikus vámpír (#154) óriás csontváz (#176) szeppent rákfatty (#186) láplidérc (#352) csontlepke (#746)
pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57)
tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) magszim bél (#103)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) rúnakő (#136) oltár (#146)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) borostyán függő (#162) nekrofun (#173) mínosz-kúp (#178)
obszidián függő (#195) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) óriás lián (#208) szuperkötél (#209)
lajhár csont (#236) rézgolyó (#343) phua-kúp (#372) művészi porolit (#720) malom (#1204)
halálbokor (#2370) halálvirág (#2371)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek