1. forduló, 3. forduló, Fekete Mamba összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 24. 10h:32'
EZ A 2. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

UNGABUNGA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [11,-5] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

gy 40 gyógyítás 40 pontért
A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+10 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 104.]

vi 6 6 35 viselkedésed: 6 6 35
Mostantól az egészségesnél egy picit nagyobb rizikót vállalsz. A jóval erősebb szörnyek elől persze így is elbújsz. Merészségi szinted ettől kezdve 6. Mindenkit megtámadsz, akinek nem ugyanaz a jelleme, mint Neked. Barátsági szinted mostantól 6. Ha életerőd az eredeti érték 35 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 104.]

t 15 támadod a 15. szörnyet
FT 15 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy démontetű! Ezt kerested. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a bunkót a másikra ugrasz. Bunkóval kegyetlenül megütöd a démontetű bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a démontetű nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[12,-6] Még mindig füves síkságon vagy. Találsz egy gumifát. (ld. enc.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy rambó bogár. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megmarkolva a bunkót a másikra ugrasz. Bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a rambó bogár jobb középső lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával a rambó bogár megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [12,-7] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Észreveszel egy smirglibokrot. (ld. enc.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gonyolék. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre rontasz. Bunkóval kegyetlenül megütöd a gonyolék testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilövellve, megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A gonyolék most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 84.]

kt 29 10 elkészíted a 29. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 smirglilevelet. [10 pontot használtál fel, van még 74.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
[13,-8] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy csodabogár. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Bunkóval megcsapod a csodabogár kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csodabogár belecsíp a derekadba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Bunkóval eltalálod a csodabogár tündöklő páncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csodabogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Továbbmész...) [14,-9] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. (ld. enc.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő woor-antilop nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a bunkót ellenfeledre támadsz. Bunkóval megütöd a woor-antilop testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy démontetű. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.


Összeakadsz egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű, bajuszos kobudera férfival. Bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve @Kirov. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [15,-9] Síkság, továbbra is csak síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Ez egy jó lehetőség jellempontok gyűjtésére. (ld. enc.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy megsebesített kavadu. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Egyszercsak megpillantasz egy nagy, szürke tornyot. Majdnem 40 láb magas, 20 láb széles, kör alapú építmény. Oldalát benőtte a moha, hegyes tetején itt-ott már elcsúsztak a kőlapok. Igazi ablakot nem látsz, csak két apró, lőrésszerű nyílást. Közelebb menve, megtalálod a torony aljában a bejáratot, egy nagy faajtót, rajta vastag rézkarika kopogtatóval. Kilincset nem látsz. Nyilván valamilyen varázsló lakik itt. (500. épület.)
Találkozol egy barna, kontyos hajú, zöld szemű törpe nővel. Bőre bronzként csillog. Ruházatát egy óriás sáska trófea díszíti. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Enga. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Összeakadsz egy barna, tüsi hajú, kék szemű elf férfival. Bőre színe zöld. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Mohákkal Sustorgó. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[30 pontot használtál fel, van még 44.]

be 500 bemész az 500. épületbe
Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg. - Üdvözöllek fiam! - köszönt mosolyogva. - Látom elfáradtál a hosszú utazástól. Ha van kedved, pihenj meg nálam. Ha esetleg tanácsra van szükséged, szívesen segítek.
Nem tudod visszautasítani az öregember szívélyes meghívását, és követed a toronyba. A kívülről kopott épület bentről kicsit otthonosabbnak látszik, de mintha mindent körbelebegne valamilyen misztikus hangulat. Egy csigalépcsőn felmentek a torony első szintjére, ahol úgy tűnik a "fogadószoba" van. Vendéglátód hellyel kínál, majd ételt hoz. Miközben jóízűen falatozol, beszélni kezd:
- A nyugati határt őrző mágusok egyike vagyok, a nevem nem fontos a Te számodra. Ha jól látom, gyengén vagy ellátva fegyverzettel és páncélzattal. Sajnos ebben én sem tudok segíteni Neked. Azonban nagyon talpraesettnek látszol, és azt hiszem képes leszel, ha kell akár mindent saját kezűleg elkészíteni. Figyelmeztetlek viszont, hogy néha nehéz a sötétség és a fény útja között dönteni: minden bölcsességedet próbára teszi! Az egyik út könnyebb, de a másik hoz igazi eredményt.
Boldog lennék, ha segítenél egy kísérletemhez szükséges komponensek beszerzésénél. Innét kb. 10 mérföldre délkeletre van egy xantusz-kaktusz liget. Kérlek gyűjts nekem onnét 4 kaktusz-tűt! Nagyon hálás lennék! - természetesen ígéretet teszel a mágusnak, és megköszönöd a vacsorát. Aztán letotyogtok a kapuhoz. Elbúcsúzol az öregembertől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 39.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[15,-10] Továbbra is síkságon vagy. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy kavadu. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.


(Továbbmész...) [15,-11] Továbbra is síkságon vagy.

Látsz egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 19.]

kt 14 5 elkészíted a 14. tárgyat (5 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 19.]

m 3 mozogsz délkeletre
[16,-10] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 117 pontot kell rákölteni.) [10 pontot használtál fel, van még 9.]

e 20 élelemszerzés 9 pontért
Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 0.]
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Egy tanács a térképezéssel kapcsolatban: a fordulók végén kapott térképrészleteket mindig rajzold be egy nagy térképre, a barátaid által kapott térképekkel együtt. Ezen a nagy térképen tervezd meg, hogy hogyan akarsz a következő körben mozogni. Jelöld ezen a térképen, hogy hol mit találtál. Ne feledd, a tudás hatalom - ezért próbálj minél több játékossal információt cserélni. Azokkal, akikkel együtt kalandozol, mindig egyeztesd, hogy melyikőtök melyik részt deríti fel, így sokkal több parancsod fog "biztosra menni". Végezetül: Sokáig nem érdemes egy helyben keringeni. Valamennyire próbálj meg kelet felé haladni.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 126 pontot. A következő körben tehát 126 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GUMIFA (38. NÖVÉNY)
A gumifák kérgét, ha megvágják késsel, nyúlós, fehér folyadék folyik elő, amely levegőn megszilárdul. Valamire biztos jó lehet, csak nem nagyon tudod hogyan elhordani a ragadós trutyit. Lehet, hogy itt, a fánál kéne a nedvet felhasználni?

SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért.

CSODABOGÁR (755. SZÖRNY)
A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson!

OLTÁR (146. ÉPÍTMÉNY)
Oltárt építeni egy istennek nem kis munka - köveket kell egybehordanod, megfelelő méretűre faragni őket, egymásra pakolni. Nem árt néhány amatőr faragás sem az isten által tett csodákról az oltár oldalára. Síkságon, bozótosban, dombvidéken és alacsonyhegységben lehet oltárt emelni, mert itt lehet a megfelelő alapanyagokat megtalálni. Ahhoz, hogy sikerrel járj, nem árt, ha birtokolsz valamilyen eszközt, amellyel a vésést megcsinálhatod. Az oltár teljes felépítése összesen 240 TVP-be kerül. Ha többen csinálják, hamarabb elkészül! Egy mezőn csak egy oltár állhat.

WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért.

JELLEMJÁTÉK
A kezdetek kezdetén mindenki semleges jellemű, tiszta lappal indul. De erre a lapra a legtöbben előbb-utóbb írni kezdenek... A Túlélők Földjében a jellemek egyszerűek: a semlegesen kívül van jó és gonosz, mint a sakkban a fehér és fekete. A jellemet ún. jellempontok befolyásolhatják: a jó, pozitív, erkölcsös cselekedet a "fény", a gonosz, negatív tettek a "sötétség" felé. Ha elég sok gonoszság-pontot kaptál, jellemed gonoszra, ha elég sok jóság-pontot, jellemed jóra vált. Egyszerűbb, mint a valós életben, de a mesék világában pont megfelelő. Kezdetben akár megteheted azt is, hogy hol jó, hol gonosz dolgokat művelsz, így "egyensúlyban" tartva a jellemedet. Előbb-utóbb azonban elkövetkezik az idő, amikor egy isten követőjévé válsz. Minden isten előírja, hogy követői jók, gonoszak vagy semlegesek legyenek. Ha már egy ilyen isten hitének terjesztőjévé váltál, az általa adott varázslatokat használod, kellemetlen következményei lehetnek, ha az általa meghatározott jellemtől eltérsz. Jellempontokat sokféle módon kaphatsz: gonoszság-pontot sikeres lopásért, vagy a házakban lakók megtámadásáért, jóság pontot bizonyos küldetések teljesítéséért, hogy csak néhány példát említsünk. Kezdetben azonban a legjobb lehetőségek az általad választott jellem kialakítására az ún. jellempróbák. Ezekben a helyzetekben általában arról dönthetsz, hogy segítesz valakinek, aki bajbajutott (pozitív reakció), kihasználod a helyzetét, kirabolod, megölöd, stb. (negatív reakció), vagy nem szólsz bele a dologba (semleges reakció). Ha segíteni akarsz, akkor vissza kell menned, ahol az eseményt tapasztaltad, és a SE (jellempróba száma) parancsot kiadnod. Pl. SE 1. Ha gonoszkodsz inkább, a GO (jellempróba száma) parancsot használd. A SE parancs sokszor több-kevesebb TVP-be kerül, és gyakran valamilyen tárgy is kell hozzá. A GO parancs mindig 10 TVP-be kerül, és nem kell hozzá semmi a sötét lelkeden kívül. A semleges reakcióhoz nem kell semmit sem csinálnod: a jellemed is marad, ami volt. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor a következő pillanatban történhet valami, de persze ha a következő fordulóban térsz vissza, és akkor szólsz közbe (mert csak akkor tudsz) akkor is működik a dolog. Ez a játék természete (értsd levelezős) miatt van.

KAVADU (19. SZÖRNY)
A kavadu egy magas, zöld tollú futómadár, hosszú, hegyes csőrrel. Nemcsak békákat, rovarokat eszik, hanem mérges pókokat is megtámad, és furcsa módon nem hat rá a mérgük, nem tudják megcsípni. A kavadu általában békés madár, de ha megtámadják, védekezik éles csőrével.

XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY)
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy első pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócső-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgező... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz.

KARAKTERLAP

UngaBunga, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű troll férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 2. fordulód.

Erő: 17 Szint: 1 Merészség: 6/6 Magasság: 255 cm
IQ: 7 Támadás: 0 Agresszió: 6 Testsúly: 463 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 35 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 14 Életpont: 63/18 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 9 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 6 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 TP-t kaptál. Jelenleg 29 TP-d van. A következő szinthez még 1 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 2 (+1)

16,48 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 75 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 (+1) 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 1
4. vadászat: 1

Összsúly: 6.70 kg Megterheltség: 15%
Még 144 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kaja (#2) 10 smirglilevél (#29)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

10 11 12 13 14 15 16 17
-12
-11
-10
-9
-8
-7
-6
-5
-4
(11,-5) démontetű (#15)
(12,-7) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), gonyolék (#13)
(12,-6) gumifa (#38), rambó bogár (#14)
(13,-8) csodabogár (#755)
(14,-9) oltár, woor-antilop (#31), démontetű (#15), @Kirov (2247. kalandozó)
(15,-11) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)
(15,-10) tavacska, 19. jellempróba, oltár, kavadu (#19)
(15,-9) szürke mágustorony (#500), oltár, 20. jellempróba, kavadu (#19), Enga (2001. kalandozó), @Mohákkal Sustorgó (5941. kalandozó)
(16,-10) oltár

Üzenet küldése a karakternek