18. forduló, 20. forduló, Bálványfaragó Yodd összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 23. 11h:25'
EZ A 116. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
117. játékheted kezdete: nov. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5097

BÁLVÁNYFARAGÓ YODD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [51,-18] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

f 24 kísérletezel a 24. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz kavadu iszákot. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 160.]

kt 25 1 elkészíted a 25. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kavadu iszákot. [5 pontot használtál fel, van még 155.]

tf 3 13 fejleszted a 3. tulajdonságodat 13 pontért
Gólyalábakat építesz, és azokkal egyensúlyozva gyakorolsz. Sajnos a lábak túl gyengére sikerültek, hogy használni lehessen őket hosszabb távon, de legalább az egyensúlyérzékedet fejlesztetted. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [Még 48 TVP-t kell elköltened.] A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos sallank közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Telibe kaptad a gyilkos sallank bal vállát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a gyilkos sallank testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyilkos sallank megcsapja a fejedet. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges evaporőr trófeát, és kinyersz egy alkalmas gyilkos sallank trófeát. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [13 pontot használtál fel, van még 142.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Szerencsére pont elég hosszú volt a kötél. Köves talajra érkezel. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy topránypolip! (ld. enc.)

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Telibe trafálod a topránypolip egyik csápját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a topránypolip puha testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csápjaival a topránypolip csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a topránypolip puha testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. Mosolyogva kidobod a nevetséges gyilkos sallank trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő topránypolip trófeát. 189 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet.
(Feltételes gyógyítás:) Az iszappakolás már sok emberen segített. A harci disznók által otthagyott dagonyánál jobbat nem is találhatnál. Belemerülsz úgy, hogy csak az orrod hegye látszódjon, majd halkan százig számolsz. A hatás frenetikus. (+10 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [34 pontot használtál fel, van még 108.]

m 8 7 mozogsz északra, északnyugatra
[51,-19] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sünmedve. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a sünmedve testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a sünmedve megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [50,-20] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A feléd közeledő rájanyék mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a rájanyék testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a rájanyék tüskés farkát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a rájanyék testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rájanyék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Látsz egy gyöngymangó bokrot. Észreveszel egy mély kutat. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze nyugatra látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 90.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy topránypolip! A rettegés megsokszorozza az erődet: sokkal gyorsabban kimászol a kútból, mint amennyi idő alatt leereszkedtél... Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 76.]

m 6 mozogsz nyugatra
[49,-20] Továbbra is síkságon vagy. Látsz egy mély kutat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ráismersz a távolodóra. Egy óriás patkány. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 67.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Szerencsére pont elég hosszú volt a kötél. Köves talajra érkezel. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 3 rézdarabot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 53.]

m 3 mozogsz délkeletre
[50,-19] Dombos terepre érkeztél. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal tudod, hogy egy mélységi grittang volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délkeletre látsz egy mély kutat. Északra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. [19 pontot használtál fel, van még 34.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 26.]

d 5 1 eldobod az 5. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 26.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[49,-18] Továbbra is dombság. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy tavacskát. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Ráismersz a lényre. Egy kőevő. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Telibe trafálod a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a kőevő kőtestét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [11 pontot használtál fel, van még 15.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 7.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 160 pontot. A következő körben tehát 167 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KAVADU ISZÁK (25. TÁRGY)
Hát persze! Hirtelen beugrik, hogy láttad, amint a kavadu lebenyével egy jól megtermett mérges pókra taposott, hiába csipdeste az. A lebeny valószínűleg rendelkezik azzal a különös képességgel, hogyha iszákot készítesz belőle, akkor veszély nélkül nyerheted ki vele a mérges pók (és esetleg más, mérgező lények) mérgét. Ehhez a KT 25 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Egy kavadu iszákba 10 csepp méreg fér.

GYILKOS SALLANK (85. SZÖRNY)
A sík vidékek medve nagyságú, szőrös testű cammogó ragadozója nem fél úgyszólván senkitől és semmitől. Lapos, macskaszerű fejét ha kitátja, láthatóvá válnak hegyes fogai, a mészárlást azonban általában nem ezekkel, hanem tűhegyes karmaival végzi. A testét eltalálni nem nehéz feladat, de rengeteg sikeres csapást igényel, hogy kimúljon. És közben... hát igen, nem csak nézelődik ez az izé.

SALLANK KAROM (128. TÁRGY)
Leölve a gyilkos sallankot, lemetszheted azokat a karmait, amelyek elég egyenesek, hegyesek és épek ahhoz, hogy később felhasználhasd.

TOPRÁNYPOLIP (86. SZÖRNY)
Ne lepődj meg (nagyon) ha a föld alatt egy sötét üregből egyszercsak hatalmas fekete csápok nyúlnak feléd. A mozgásra képtelen, a sziklafalra tapadva élő szárazföldi puhatestű félelmetes erővel tudja áldozatát fojtogatni. Mielőtt észbekapnál, máris csápok tekeredtek rád, aztán már csak a csontok ropogása hallatszik... ínyencek számára ajánlatunk: topránypolip saláta zagmózium gombával.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

ÓRIÁS PATKÁNY (42. SZÖRNY)
Ezek a majd méteres, hegyes fogú rágcsálók a magasfüvű síkságok ragadozói. Nem is inkább támadásuk erejével, hanem lendületével, gyorsaságával érik el a hatékonyságot. Az óriás patkányok mindenféle dögöt és sötét, nevenincs dolgokat is megzabálnak: e miatt harapásuk néha betegséget okozhat.

KARAKTERLAP

Bálványfaragó Yodd, egy fekete, göndör hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 19. fordulód.

Erő: 14 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 14 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 14 Életpont: 106/29 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 7 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 78 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 543 TP-t kaptál. Jelenleg 3 651 TP-d van. A következő szinthez még 349 TP szükséges. Trófeáid: topránypolip, mélységi grittang. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 7 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 5 (+1) dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << bronzhegyű lándzsa (#87)
49,96 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 51

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 198 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 2
4. gyógyítás: 9 (+1) 5. zárnyitás: 1 6. vadászat: 1
7. bányászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
készítesz kerek követ (#19) (max. 19 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot, csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), acéldarázs (#140)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

Összsúly: 42.14 kg Megterheltség: 87%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 112 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bunkó (#5) 2 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kavadu iszák (#25) 2 kerek kő (#19) 3 rézdarab (#70)
6 sallank karom (#128) 6 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

48 49 50 51 52
-21
-20
-19
-18
-17
(49,-20) mély kút (#93), óriás patkány (#42)
(49,-18) kőevő (#62)
(50,-20) rájanyék (#58), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), mély kút (#93), 22. jellempróba
(50,-19) mélységi grittang (#103), 39. jellempróba
(51,-19) sünmedve (#33)
(51,-18) gyilkos sallank (#85), topránypolip (#86)

Üzenet küldése a karakternek