18. forduló, 20. forduló, Bepa összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. aug. 10. 0h:32'
EZ A 80. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
81. játékheted kezdete: aug. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4968
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

BEPA KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [48,13] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+139 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.)

kf 88 kézbeveszed/felveszed a 88. tárgyat
A fejedre teszed a bronzsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 186.]

m 1 7 8 mozogsz északkeletre, északnyugatra, északra
[49,12] Bozótos terepre értél. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy surranó kígyó nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a surranó kígyó testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a surranó kígyó testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a surranó kígyó pikkelyes testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A surranó kígyó megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A surranó kígyó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. Kimetszel magadnak egy megfelelő surranó kígyó trófeát. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Látsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. A szél pont a hátad felől fúj, így könnyű dolga van szörnynek. A szörny észrevett. Egy élőholt quwarg közeledik feléd! (ld. enc.) Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) általad nem ismert nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [48,11] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Észreveszel egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Telepatikus üzenetet kapsz, amelyben központi téma Fairlight neve... (ld. enc.) Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északkeletről folyik délnyugatra. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Látsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy piromenyét. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a piromenyét jobb hátsó lábát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (8 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a piromenyét testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a piromenyét farkát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a piromenyét száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. Mosolyogva kidobod a nevetséges surranó kígyó trófeát, és kiszedsz egy piromenyét trófeát. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [48,10] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy púpos burástya. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a púpos burástya bal lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Megmarkolva a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. Kőhegyű lándzsával eltalálod a púpos burástya jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. A púpos burástya még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Mosolyogva kidobod a nevetséges piromenyét trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő púpos burástya trófeát. 307 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy smirglibokrot. Észreveszel egy oltárt. Sheran híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek keletre.
Összeakadsz egy tüsi aranyhajú, zöld szemű alakváltó férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Bőre színe zöld. Sheran követője. Egy angyalok gyűrűjét, egy bakkura csizmát, egy bőrsisakot, egy ezüst éjmedált és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy quwarg szabotőr trófea, egy halálos morf trófea és egy éltető morf trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy kőkés. Bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Tisztán érzed auráját: semleges, mint a Tiéd.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Astronome. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elköszöntök egymástól.
[30 pontot használtál fel, van még 156.]

al 116 69 124 áldozol: a 116. tárgyat a 69. tárgyat a 124. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a móri gyümölcsöt, a szárnyas hernyót és a rókafarkat. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Világossárga és halvány kék lángok kapnak a kupacba. Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Időtlen és végtelenül bölcs (talán női?) hang szólal meg a fejedben: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy virág szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 250 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 136.]

kf 143 kézbeveszed/felveszed a 143. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 136.]

m 7 6 7 mozogsz északnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[47,9] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy surranó kígyó közeledik. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a surranó kígyó testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a surranó kígyó lapos fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a surranó kígyó pikkelyes testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mínosz-kúpot. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight hívői építették. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [46,9] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Chara-din híveié. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő bolhakutya nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a bolhakutya testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Meglengetve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával felnyársalod a bolhakutya jobb oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a bolhakutya bal hátsó lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a bolhakutya, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 bordacsontot. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [45,8] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ananászvirág illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A feléd közeledő óriás patkány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az óriás patkány testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az óriás patkány bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd az óriás patkány testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 20 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba). Találsz egy oltárt. Tharr híveié. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
Összefutsz egy szőke, copfos hajú, csillogó szemű elf férfival. Fekete a bőre. Tharr híve. Egy bőrsisakot, egy grifftoll kesztyűt, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kvazár páncélt és egy mind. tűzopálját visel. Fegyverzetét egy orgyilkos trófea, egy alpesi tehén trófea és egy szintszívó trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy vámpírtőrt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Cloud. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
[30 pontot használtál fel, van még 106.]

m 6 mozogsz nyugatra
[44,8] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.

[10 pontot használtál fel, van még 96.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 88.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[43,9] Lakott területre érkeztél.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Pusztuljon az összes Dornodon hívő és Dornodon! Shadowfighter " Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt erődítményt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " A Barátság Szelleme Benned alszik. Ébreszd fel őt! - Igaz Barátok " Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. " [10 pontot használtál fel, van még 78.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 73.]

kt 147 elkészíted a 147. tárgyat
Legyártottál 1 hebrencs csapdát. [16 pontot használtál fel, van még 57.]

f 97 kísérletezel a 97. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. (Megjegyzés: Ha nem sikerül egy új tárgyat feltalálni, akkor az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az a tárgy nem jó semmire. Lehet, hogy egy olyan tárgyat lehet belőle készíteni, aminek még nem szerezted meg minden alkotórészét. Sok olyan tárgy van, amely több új tárgynak is komponense. Ha egy városban találsz egy bölcset, az megmondja, hogy a Nálad levő tárgyakból mit lehet készíteni, de ezért szép summát kér.) [12 pontot használtál fel, van még 45.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 15 élelemszerzés 15 pontért

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [15 pontot használtál fel, van még 30.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 189 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉLŐHOLT QUWARG (202. SZÖRNY)
Egy quwarg harcos elpusztítása után pár órával újra feltámad, igyekszik továbbra is teljesíteni a bosszúhadjárat adta kötelességeit. Ekkor azonban már komolyabb ellenfél mint korábban, hiszen félelemsugarat képes bocsátani ellenfelére és életpontjainak száma is megnövekszik az új életformájának köszönhetően. Mivel eddigre már megpuhul a kitinpáncélja, most már szúrófegyvert érdemes használni ellene.

FAIRLIGHT MEGIDÉZÉSE
Bizsergető, csiklandozó érzést tapasztalsz a tarkódban - és a következő pillanatban megszólal a Hang: "Aauuhh. Most a testedet birtoklom. Egy más dimenzióból megidézett lény vagyok. Fairlight, az ős-mágus, a mágia és a pénz istene kötött ehhez a kőhöz, hogy minél több hívet gyűjtsek számára. Kapzsi vagy, ugye? Sok pénz kell? Hatalomra vagy éhes? Határtalan mágikus tudásra? Mindezt megkaphatod, hehehe! A mágia istene félelmetes hatalommal rendelkezik, noha valaha halandó volt. Szeretnél te is halhatatlanná válni, az ő szolgálatában? Nos, mi sem egyszerűbb! Légy a papja! Ehhez nem kell mást tenned, csak bemutatni egy három tárgyból álló áldozatot Fairlight bármely rúnakövénél. A három tárgy legyen: egy arany, egy kaktusztüske és egy mérleg! Csak semleges jelleműek pályázhatnak - Fairlight nem szívleli a sötétlelkű gonoszokat, a jók pedig nem elég kapzsiak, hatalom- és pénzéhesek ahhoz, hogy ezt a kaotikus istenséget szolgálják!"
A nyers, hivalkodó hang egyszercsak elhallgat. Vársz még, de úgy látszik végleg elhagyta a testedet. Megkönnyebbülten távozol.

PÚPOS BURÁSTYA (92. SZÖRNY)
Ez a két méter magas, húsos testű, rovarszerű lény félelmetes csáprágóval és nagy, tüskés farokkal rendelkezik. Ha támad, két lábra áll, és alaktalan, vöröses-húsos fejét felemelve, félelmetes üvöltést hallat. A legkülönösebb a lény hasából kinövő vastag tojócső, amelyet akkor próbál ellenfelére tapasztani, ha sikeresen megragadja vagy megsebzi farkával. Ezt a bozótosban bujkáló lényt leghatékonyabban talán szúrófegyverekkel érdemes támadni.

VIRÁG SZIMBÓLUM (143. TÁRGY)
Ez az egyszerű, fába faragott nyakba akasztható amulett, amely egy virágot ábrázol, Sheran szent szimbóluma. Amikor megtapintod, úgy érzed, mintha az erdők és virágok életereje áradna szét benned. Amíg viseled, kettővel magasabb az egészséged. A virág szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

MÍNOSZ-KÚP (178. TEREPTÁRGY)
A mínosz-kúpokat évszázadokkal ezelőtt építették. Ezek kb. két méter magas, kőből épült félgömb alakú építmények. Némi keresgéléssel meg lehet találni a bejáratukat. Ahhoz, hogy ezt a poros, kőszobrokkal és egyéb misztikus kőtárgyakkal teli építményt átkutasd, a KUT parancsot kell kiadnod legalább 20 TVP-ért azon a mezőn, ahol a mínosz-kúp van. Ilyenkor automatikusan bemész és körülnézel. [Ha azt akarod, hogy a továbbiakban automatikusan kutass a mínosz-kúpokban és az egyéb, misztikus helyeken, akkor a feltételes kutatás (FKU) parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy maximum hány TVP-t engedsz meg a számítógépnek ilyesmire költeni. Pl. FKU 40 hatására egy fordulóban maximum két mínosz-kúpot fogsz automatikusan átkutatni. Vigyázat, az FKU mindig kisül a mínosz-kúpra lépéskor, ha a titkosírást még nem fejtetted meg.] Azért érdemes keresgélni, mert a mínosz-kúpok alatt általában egy félelmetes szörnyekkel és kincsekkel teli labirintus húzódik meg. Az ide való bejutás azonban csak egy módon lehetséges: ha megfejted a varázsszót, amely a labirintus kapuját nyitja. A varázsszót általában egy, a belső falra írt titkosírás megfejtésével tudhatod meg. A titkosírásról, arról, hogy hogyan kell megfejteni, hogyan, milyen paranccsal kell a varázsszót kimondani, a mínosz-kúp átkutatása után kapsz részletes információt. Annyit azonban már most tudhatsz, hogy a varázsszó kimondása után térképet kapsz a kúp alatt meghúzódó labirintusról, amelybe ezután bármikor beléphetsz a BE <labirintus szám> paranccsal. A mínosz-kúpokat kifejezetten kalandozók gyakorlatoztatására építtette néhány főmágus, elit osztagok kiképzésére. Nagyon veszélyesek a tapasztalatlan kalandozó számára. A titkosírások szövegei és a jelszók a megfejtő aurájától, szintjétől, és még ezernyi más dologtól függően is változnak, ezért egy megfejtővel még nem juthat be egy másik is. Ha valaki a társa nyomában próbál besurranni, egy halálvarázslat elpusztítja az illetéktelent.

ÓRIÁS PATKÁNY (42. SZÖRNY)
Ezek a majd méteres, hegyes fogú rágcsálók a magasfüvű síkságok ragadozói. Nem is inkább támadásuk erejével, hanem lendületével, gyorsaságával érik el a hatékonyságot. Az óriás patkányok mindenféle dögöt és sötét, nevenincs dolgokat is megzabálnak: e miatt harapásuk néha betegséget okozhat.

KARAKTERLAP

Bepa, egy fekete, tüsi hajú, csillogó szemű troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran híve vagy. Ez a 19. fordulód.

Erő: 17 (25) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 260 cm
IQ: 9 (17) Támadás: 25 Agresszió: 5 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 10 (18) Védekezés: 7 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 (25) Életpont: 296/296 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 10
Szerencse: 10 (18) Varázspont: 180/37 Pénz: 102 arany Kép. pont: 8
Eddig összesen 111 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 913 TP-t kaptál. Jelenleg 8 133 TP-d van. A következő szinthez még 3 867 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, északi aurach, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 (+1) vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 9
lőfegyverek: 5

Feltételes fegyverváltás: kőhegyű lándzsa (#7) << csontszablya (#64) << göcsörtös bunkó (#123)
Óvatosság (labirintusokban): 0
43,28 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 49

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 69 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 6 (+1) 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 4
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. vadászat: 2
10. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10.

Összsúly: 45.27 kg Megterheltség: 75%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 103 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 160 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 drótszőr (#37) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 magszim bél (#103)
1 móri gyümölcs (#116) 1 rókafarok (#124) 1 szárnyas hernyó (#69)
12 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 hebrencs csapda (#147) 2 pirkit (#153)
1 rézdarab (#70) 2 surranó kígyó bőr (#47) 1 virág szimbólum (#143)
2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

42 43 44 45 46 47 48 49 50
7
8
9
10
11
12
13
14
(43,9) tavacska, erődítmény (#488)
(44,8) Raia oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely
(45,8) óriás patkány (#42), gumifa (#38), 3. jellempróba, Tharr oltár, Cloud (3713. kalandozó)
(46,9) gumifa (#38), oltár, bolhakutya (#17)
(47,9) surranó kígyó (#30), mínosz-kúp (#178), Fairlight oltár
(48,10) púpos burástya (#92), Sheran rúnaköve, smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Sheran oltár, Astronome (1750. kalandozó)
(48,11) Fairlight rúnaköve, patak, Raia oltár, piromenyét (#99)
(49,12) surranó kígyók (#30), Sheran oltár, élőholt quwarg (#202)

Üzenet küldése a karakternek