18. forduló, 20. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. febr. 28. 12h:03'
EZ A 19. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
20. játékheted kezdete: márc. 2.
A következő fordulódat legkorábban a 20. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [49,-12] koordinátán.
Halk zeneszó furakszik bele az álmodba, majd hamarosan követik az illatok, a ruha simogatása testeden... Egy bál forgataga vesz körül, ahol majd' mindenki a terem közepén forgolódó párt nézi. Magas, fess fiatalember táncol egy karcsú, éjkék ruhákat viselő leánnyal. A lány tényleg gyönyörű, érthető partnere odaadása. A füledben mégis csak az a pár szó visszhangzik, amit suttognak: Szegény, hát nem tudja? A Herceg leánya...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.)

kno 9 3 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
[0 pontot használtál fel, van még 188.]

kt 23 5 elkészíted a 23. tárgyat (5 darabot)
Legyártottál 5 mérgezett tüskét. [5 pontot használtál fel, van még 183.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

flh 6 23 felt. lőfegyver haszn. 6 a 23. tárggyal
Ok, FLH 6 23 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

flh 1 22 felt. lőfegyver haszn. 1 a 22. tárggyal
Ok, FLH 1 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál egy nagy ládát! Kinyitod, remélve, hogy kincs van benne. Wow! A tartalma 6 bronzhegyű nyíl. (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 175.]

m 8 mozogsz északra
[49,-13] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Egy mélységi grittang nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a mélységi grittang testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a mélységi grittang kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a mélységi grittang kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy púdersziklát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délre. [8 pontot használtál fel, van még 167.]

jlk 1524 jelszó kimondása 1524
Nagyot krákogsz, majd elrebeged a jelszót. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a massza testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a massza karját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a massza nedves nyúlványát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A massza nagyot üt a jobb karodra. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 8 életpontot vesztettél. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a massza testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a massza nedves nyúlványát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A massza megpróbál bevinni egy komolyabb ütést, de majdnem teljesen hárítod. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 10 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 pular kristályt. (ld. enc.) 144 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. Egy fantasztikus moa rubin! (ld. enc.) Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [15 pontot használtál fel, van még 152.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 144.]

m 3 mozogsz délkeletre
[50,-12] Továbbra is dombság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy kőevő közeledik. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a kőevő kőtestét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a kőevő kőtestét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a kőevő kőtestét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A kőevő megüti a bal válladat. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Már többször megfigyelted, hogy a kérődző alpesi tehenek milyen egészségesek. Megpróbálod utánozni őket. Egy halk böffentés, kicsi pihenő, majd nyelsz. Negyedórányi ismétlés után valóban másnak látod a világot. (+28 életerő.) [48 pontot használtál fel, van még 96.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 88.]

m 3 mozogsz délkeletre
[51,-11] Egyre forróbban tűz a nap. A sziklás vidéket sivatag váltja fel. Ez Namíd kősivatagja, a bölcsek szerint Ghalla harmadik legszárazabb vidéke. Semmilyen növényi élet nem terem meg itt. A homokdűne alján megpillantasz egy élőlényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy reinkarnált motyogó. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a reinkarnált motyogó bal lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a reinkarnált motyogó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 60 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Borzalmasan éhes vagy. (-1 életerő.) Észreveszel valamit a földön. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északra. [8 pontot használtál fel, van még 80.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Különös földlakás, nyomorúságos és hideg,
Mégis, aki itt lakik, sosem panaszkodik.
[5 pontot használtál fel, van még 75.]

m 4 mozogsz délre
[51,-10] Dombos vidékre érkeztél. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy gyilkos tetű. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Pár lövedéked átjárja a gyilkos tetű fejét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Csontszuronnyal megdöfködöd a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a gyilkos tetű fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű belecsíp a derekadba. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gyilkos tetű bal középső lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű megcsípi a jobb combodat. (1 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss alakváltó nyomok vezetnek északra. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-2 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Nem tudod, hogy a kólabokor miről kapta nevét, de a furcsa, hosszúkás gyümölcsből kinyerhető barnás folyadékot te is kedveled. Mivel gyógyhatása nem túl erős, a fél bokrot leszüreteled, és jól teleiszod magad. Egy nagyot böffentesz, és máris jobban érzed magad. (+34 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [48 pontot használtál fel, van még 27.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 19.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[50,-10] A dombság átmegy hegységbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy hegyi rák. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a hegyi rák testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a hegyi rák bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a hegyi rák összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a hegyi rák kitinpáncélját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a hegyi rák kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Kemény ollójával a hegyi rák végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a hegyi rák száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rákpáncélt. (ld. enc.) 97 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Utad során felfedezel egy világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy elhagyott bányát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-3 életerő.)

(Továbbmész...) [49,-10] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Látsz egy quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy gitonga. Megvető mosollyal várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a gitonga hosszú nyakát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a gitonga tollas hátát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a gitonga tollas hátát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gitonga belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Szörnyen éhezel. (-1 életerő.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [16 pontot használtál fel, van még 3.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

kut 5 kutatsz 3 pontért
Keresni, kutatni kezdesz. A felderítő munka nem vezetett eredményre. [3 pontot használtál fel, van még 0.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 242 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Figyelmeztetés: A megterheltséged meghaladja a 75%-ot. Amennyiben ez 100% fölé megy, a mozgásod 20%-kal többe fog kerülni (alapesetben 10 helyett 12 pontba, barlangokban 5 helyett 6 pontba). Ha a 150%-ot is meghaladja, a mozgásod 50%-kal több pontba fog kerülni, ezenkívül lesz -4 támadásod harcban. 200% fölött a mozgás kétszer annyi pontba kerül, -8 támadásod van, és kör végén automatikusan eldobálod a súlyfelesleget (kezdve azokkal a tárgyakkal, amelyek kevésbé értékesek, és több van belőlük). A teherbírásod az erő függvénye.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 158 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BRONZHEGYŰ NYÍL (94. TÁRGY)
Amíg nincs íjad, nem sokat ér ez a korszakalkotó találmány. A bronzhegyű nyíl 2d6+4 sebzésű hegyes lövedék, amelyet a hosszú íjakhoz használhatsz (első használatnál a KF <hosszú íj sorszáma> 94 parancsot kell kiadnod). Készíteni ugyanúgy lehet, mint a többi bronztárgyat: egy olvasztókemence és egy kőkalapács kell hozzá, ezenkívül egy ón és egy rézdarab. Ezenkívül szükség van még hozzá egy madártollra. Készítése KT 94 paranccsal, 10 pontért.

PULAR KRISTÁLY (239. TÁRGY)
Ez az érdekes, óriási hópehelyre emlékeztető kristály áttetszően fehér. Tapintásra nagyon kemény, bár egy kőkalapáccsal és hosszas munkával porrá tudnád zúzni. De ennek ugyan mi értelme lenne? A pular kristály inkább így szép, egyben. Csak ne lenne ilyen nehéz...

MOA RUBIN (379. TÁRGY)
Egy gyönyörűséges vörös ékszercsepp, egyedülálló látványosság a maga nevében. Az ősi Moák ékszerészei legendás hírűek voltak, és minden bizonnyal csodálatos ékszerek készítéséhez használták fel annak idején ezt a parányi rubint.

REINKARNÁLT MOTYOGÓ (752. SZÖRNY)
A motyogók az árnyékvilág alaktalan, agy nélküli, csak tudatlan gonoszkodásra képes teremtményei. Hogy milyen szentségtelen szertartás kellett ahhoz, hogy ezeknek a lényeknek egy-egy példánya az élők világában is felbukkanhasson, nem tudjuk. Lehet, hogy ezen a helyen egy mágiarobbanás történt, és ennek köszönhető mindez. Jobb lesz, ha mielőbb visszaküldöd a szerencsétlent a származási helyére. Minden bizonnyal tudod a módját, hogyan. Az árnyékvilág szülötteit nem fogják sem a halálvarázslatok, s így a vámpirizáció is hatástalan marad az ellenük folytatott harcban.

GYILKOS TETŰ (116. SZÖRNY)
A gyilkos tetű bulldog méretű óriásrovar. Az erdőben élő alfaj gorombillákkal és fabontó szójerekkel táplálkozik, a dombságban élő királygyíkokkal. A gyilkos tetű harapása gyakran betegséget okoz. Legyőzéséhez az ütőfegyverekkel való komoly jártasság szükséges.

ÓNDARAB (85. TÁRGY)
Néha az ásás eredményeképp a dombos, hegyes vidéken ónt találhatsz. Önmagában ez persze semmire sem jó, de ha esetleg a megfelelő helyen, a megfelelő anyaggal ötvözöd, lehet, hogy valamilyen óriási felfedezésed lesz...

HEGYI RÁK (61. SZÖRNY)
A gyenge napsütésben gyakran látni a sütkérező, hatalmasra nőtt hegyi rákokat a hegyoldalakon (ha valakinek elég jó a szeme ahhoz, hogy a szikláktól meg tudja különböztetni). A hegyi rákok általában békések, persze ha egy éhes drasmólyom vagy egy, a jó kis rákpáncélra apelláló kalandozó megtámadja őket, akkor... nos, elég jól meg tudják magukat védeni. A vastag kitinpáncél áttörésére az ütőfegyver a legalkalmasabb.

RÁKPÁNCÉL (97. TÁRGY)
Leválasztva a hegyi rák kemény páncélját, szomorúan tapasztalod, hogy húsa nem a megszokott, zamatos rákhús, hanem kesernyés stuff. No de sebaj, a páncél nagyon ellenállónak látszik.

ELHAGYOTT BÁNYA (1685. TÁRGY)
Sziklás hegyek oldalában néha sötéten tátongó nyílásokra bukkanhatsz. Nem mások ezek, mint régi, elhagyatott bányák bejáratai. Ki tudja, mit rejt a mélyük? Ha kíváncsi vagy rá, bemerészkedhetsz, hogy körülnézz. Ha a bányászat szakértelmed nincs legalább 13-as, nem merészkedsz be a bányába, hiszen egész biztonsan nem tudnád felmérni, hogy melyek azok a járatok, amelyek nem fognak a fejedre omlani. Ezenkívül egy kötélre is szükséged lesz, és legalább 4-es szintű mászásra, mivel a bányába bejutáshoz egy rendkívül meredek, omladékos járatba kell lemászni. Fáklyára viszont nem lesz szükség, mivel a bányák falán olyan különleges moszat tenyészik, ami halvány, zöldesen foszforeszkáló fénnyel árasztja el a járatokat. Ha lemerészkedsz, a H 92 parancsot kell kiadnod, ezt egy fordulóban egy bányánál egyszer teheted meg. A kutakodás 32 TVP-be kerül. (Ha a feltételeknek megfelelsz, a Feltételes Mászás parancs is kisül az elhagyott bányára.)

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. Ez a 19. fordulód.

Erő: 13 Szint: 8 Merészség: 3/4 Magasság: 185 cm
IQ: 16 Támadás: 7 Agresszió: 5 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 4 Menekülés: 35 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 10 Életpont: 114/70 Jellem: semleges (-14) Tul. pont: 4
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 98 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 612 TP-t kaptál. Jelenleg 4 906 TP-d van. A következő szinthez még 2 094 TP szükséges. Trófeáid: mélységi grittang, óriás skorpió.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 7 ütőfegyverek: 3 lőfegyverek: 8 (+1)

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -5.); mérgezett tüske (#23) (6 -);
49,40 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 55

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 13 (+1) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. vadászat: 1 9. bányászat: 4 (+3)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, a törpéktől (3) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, a kobuderáktól (8) bármit, a mutánsoktól (9) bármit
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
technokolin (#50)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78) 1 * szöges páncél (#65)
Fegyverek és lövedékek
6 bronzhegyű nyíl (#94) 1 bumeráng (#249) 1 * csontkés (#11)
1 * csontszurony (#12) 1 * fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 3 mérgezett tüske (#23) 1 szöges bunkó (#8)
24 * tüske (#22)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
1 tatu dob (#234) 1 + tüskecsapda (#242)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 5 csepp tinta (#101), fér még: 15]
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
2 vizestömlő (#3) [bennük 36 korty víz (#27), fér még: 4]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 antilopbőr (#48) 1 bakkura bőr (#95) 1 csuklyavirág (#133)
1 dözmöng szív (#122) 2 evaporőr háj (#105) 2 fekete gyöngy (#99)
1 grákóbőr (#41) 2 gyöngymangó (#135) 6 halcsont (#390)
2 kavadu lebeny (#24) 2 királygyík bőr (#44) 12 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125) 1 moa rubin (#379)
1 mocsári penke (#148) 2 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21)
1 pular kristály (#239) 1 rákpáncél (#97) 1 rézdarab (#70)
1 rókafarok (#124) 8 smirglilevél (#29) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 tigroszlán fog (#63) 1 tükör (#43) 4 varányszem (#30)
1 varkaudar csont (#1113)

Összsúly: 35.63 kg Megterheltség: 77%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két E 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 gyenge méreg (#26) 15 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 bronzhegyű nyíl (#94) 1 fekete gyöngy (#99) 3 madártoll (#112)
3 mérgezett tüske (#23) 1 moa rubin (#379) 2 óndarab (#85)
1 pular kristály (#239) 1 rákpáncél (#97)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

48 49 50 51 52
-14
-13
-12
-11
-10
-9
(49,-13) mélységi grittang (#103), Elenios rúnaköve, púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), vaskohó (#155), phua-kúp (#372), massza (#217)
(49,-10) gitonga (#76)
(50,-12) Raia oltár, kőevő (#62)
(50,-10) hegyi rák (#61), világítótorony (#156), elhagyott bánya (#1685)
(51,-11) reinkarnált motyogó (#752), phua-kúp (#372)
(51,-10) érclelőhely, gyilkos tetű (#116)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Kiégett Földek egyik város mezőjére (513, 48) felkerült egy vaskohó.

Üzenet küldése a karakternek