18. forduló, 20. forduló, Gormille összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. okt. 9. 15h:08'
EZ A 34. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
35. játékheted kezdete: okt. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2222
SZÁMLA : XXXX

GORMILLE KALANDJAI


38 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [92,15] koordinátán.
A táborozás 3. napján találkozol egy fekete, hosszú hajú, kék szemű ember férfival. Körszakálla és bajsza van. Szeme fehérje aranyszínű, pillantása pedig mély és átható. Raia eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy fekete bőrcsizmát, egy kígyóbőr kesztyűt, egy kvazár sisakot, egy láncinget, egy nap szimbólumot és egy obszidián karkötőt visel. Fegyverzetét egy karmos tankány trófea, egy ryuku gárdista trófea és egy nukleáris cickány trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Aranysárkány. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Összeismerkedtek. Az ő neve Acse Harding. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
A 3. napon összefutsz egy szőke, tüsi hajú, piros szemű troll férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Bőre színe zöld. Tharr eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy halálhozó talizmánt, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy réz papi karkötőt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy élőholt quwarg trófea, egy vérfürdető magszim trófea és egy epokitféreg trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Egy garokk a hátasa. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Rasty Buragghia. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 5. napon összefutsz Krissah Noriellel . Raia hűséges követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar szimbólumot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy kvazár sisakot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy uzbány trófea díszíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tisztán érzed auráját: fehér, jelezve, hogy jó. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 7. napon összefutsz egy barna, hosszú hajú, csillogó szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Bőre bronzként csillog. Tharr követője. Egy arany papi karkötőt, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy örökkéval.gyémántját, egy rubin fülbevalót, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet, egy ryuku köpenyt, egy ryuku csizmát, egy ryuku nadrágot, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku sisakot és egy ryuku karvédőt visel. Fegyverzetét egy szeppent rákfatty trófea, egy fekete griff trófea és egy karmos tankány trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Idős asszonyt szopógödörbe segítő ifjú harcos. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy Aritma ostorát tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Egy garokk a hátasa. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Exkavátor az Ötvös. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 szent jogart (150 arany), 1 rőtmanó kacagányt (19 arany).
A 7. napon összeakadsz egy szőke, hosszú hajú, kék szemű mutáns nővel. Bőre bronzként csillog. Tharr ministránsa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy bozontfonatot, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy rinóbőr övet, egy smaragd védőgyűrűt, egy Tharr Keresztjét, egy topáz erényövet, egy umbatari karkötőt és egy varkaudar csizmát visel. Felszerelését egy sötét gnóm trófea, egy trappoló dinymák trófea és egy sullár trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: földbe szúrt kard. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Atrax. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Atraxot kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 1 hűségérmét (500 arany), 5 gyógykenőcsöt (500 arany).
A 11. napon megintcsak összefutsz Atrax-szal. Atraxot kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Most ellenfeledre akadtál! Izzadság ül ki a homlokodon, de hiába szenvedsz: gyenge vagy, mint a harmat. Kikaptál! Ezt a szégyent... Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 48 smirglilevelet (50 arany), 1 varkaudar szablyát (44 arany). Átveszed a sikeresen eladott 1 láncing (eladási ár: 104 arany, ebből a kezelési költség: 8 arany) ellenértékét.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 6 gyógykenőcsöt (500 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átvette a felajánlott 5 sünmedve tüskét (54 arany kikiáltási áron), 1 lapkorongot (34 arany kikiáltási áron), 5 spirituszt (34 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
A 19. napon összefutsz Krissah Noriellel . Raia hűséges követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy vasvértet visel. Felszerelését egy uzbány trófea és egy piromenyét trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Auráját érzékelve máris tudod, a jó ártatlan tisztaságával ragyog.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 40 madártollat (79 arany), 2 szulfagor agyart (40 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
A 21. napon összefutsz Krissah Noriellel . Raia hűséges követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy uzbány trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átveszed a sikeresen eladott 5 sünmedve tüske (eladási ár: 54 arany, ebből a kezelési költség: 4 arany), 1 lapkorong (eladási ár: 34 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany), 5 spiritusz (eladási ár: 34 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany) ellenértékét.
A 24. napon találkozol Krissah Noriellel . Raia hűséges követője. Egy Eldaran karkötőjét, egy griff nyakéket, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet, egy rinóbőr övet és egy varkaudar csizmát visel. Fegyverzetét egy uzbány trófea és egy sörényes ubuk trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Auráját érzékelve máris tudod, tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A 25. napon megintcsak összefutsz Atrax-szal. Atraxot kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok. Miközben ásítozva ébredezel, egy apró csomagot találsz tábortüzed kihunyt parazsa mellett. Ahogy tanácstalanul forgatod, megakad a szemed a Trikornis Futárszolgálat óarany színű pecsétjén. Etorlán neve is ott szerepel. Kíváncsian bontogatod ki, vajon mit kaptál: 6 kőkést.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 3 orgyilkos tőrt (15 arany). Etorlán átutalt a bankszámládra 2000 aranyat a táborozásod 38. napján.
Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+22 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+22 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+20 pszi pont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 5 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

hh 1100 1629 1253 használod az 1100. tárgyat az 1629. tárgyat az 1253. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 168.]
Megpróbálod kitalálni, melyik lehet a korona eleje, és melyik a hátulja, ezért körbe-körbe forgatod a kezed között. Ebbe aztán úgy belefeledkezel, hogy szinte észre sem veszed, mikor történik meg a "csoda": kisül egy láth. észlelése varázslat! [1 pontot használtál fel, van még 167.]
Óvatosan előszedsz a hátizsákodból egy csillezsályalevelet, és élvezni kezded a belőle áradó illatokat. Rövid ideig bódulat lesz úrrá testeden. (Hatása a kör végéig maradandó: +2 szerencse.) [6 pontot használtál fel, van még 161.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Hamarosan érzed az erő áramlását. Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 156.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 153.]

hh 1133 201 1546 használod az 1133. tárgyat a 201. tárgyat az 1546. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Megvilágosodtál! Egy raptor szablya képe jelenik meg előtted, melyet az általad ismert összetevőkből már hiphop össze tudnál rakni. (ld. enc.) [21 pontot használtál fel, van még 132.]
Óvatosan bekened magadat a két adag gyíkfűvel. Készen állsz a gyors mozgásra! [5 pontot használtál fel, van még 127.]
Teremtesz egy adag varkaudar pálinkát a varázskorsóba, majd felhajtod a mágikusan létrehozott löttyöt. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a kör végéig.) [2 pontot használtál fel, van még 125.]

f 42 kísérletezel a 42. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy szeksztánst. (ld. enc.) 132 tapasztalati pontot kaptál. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. [5 pontot használtál fel, van még 120.]

f 37 kísérletezel a 37. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz zárnyitó készletet. (ld. enc.) 81 tapasztalati pontot kaptál. Nocsak, itt van valami érdekes! Aránylag régi (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek délnyugatra. [5 pontot használtál fel, van még 115.]

f 125 37 333 kísérletezel a 125. tárggyal a 37. tárggyal a 333. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz ollót. (ld. enc.) 102 tapasztalati pontot kaptál. Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. [5 pontot használtál fel, van még 110.]

kf 397 kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a rinóbőr övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

dd 714 56 125 eldobod a 714. tárgyat az 56. tárgyat a 125. tárgyat
Elhajítasz 1 rőtmanó kacagányt. Elhajítasz 8 mákrózsa virágot. Elhajítasz 2 mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

bb 2 516 1272 beraksz a bankba a 2. tárgyat (516 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 9 kaját. Beraksz a bank széfjébe 1 varkaudar szablyát. Beraksz a bank széfjébe 77 Kaldor varázsporát. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

bb 169 92 153 beraksz a bankba a 169. tárgyat (92 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 8 uzbány csőrt. Beraksz a bank széfjébe 1 kötelet. Beraksz a bank széfjébe 9 pirkitet. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

d 677 1 eldobod a 677. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 szulfagor agyart. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

gyj 56 224 1 felt. gyűjtés 56 224 1
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Nem szedsz fel újabb tárgyat, ha ez a megterheltségedet 224% fölé vinné. Csak azokat a tárgyakat szeded össze, amelyeknek értéke legalább 1 arany. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

m 6 5 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[91,15] Továbbra is síkságon vagy.

Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran híveié. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Dornodon oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy Leah oltár van. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [90,16] Még mindig füves síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy manaelementál. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 16 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a gnóm nyílpuskával néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+9 vp). Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a manaelementál testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+5 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy xantusz-kaktuszt. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Raia híveié. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy Leah oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy Tharr oltár van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [89,17] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy szent tölgyfát. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Aranymag, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Találsz egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy alpesi tehén. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 25 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a gnóm nyílpuskával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja az alpesi tehén testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod az alpesi tehén fejét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod az alpesi tehén bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Az alpesi tehén megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az alpesi tehén fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az alpesi tehén száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 10 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy manaelementál. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 21 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a gnóm nyílpuskával. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+5 vp). Mandibulakaszával kicsit megvagdalod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a manaelementál testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+7 vp). Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Találkozol egy fekete, kontyos hajú, szürke szemű troll nővel. Bőre bronzként csillog. Sheran tanítványa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy ezüst papi karkötőt, egy griff nyakéket, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy ryuku köpenyt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy quwarg királynő trófea, egy ryuku légiós trófea és egy ork bérgyilász trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: MOSOLYGÓ RETTENET RÓZSASZÍN BUGYIBAN. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Trolli. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Összeakadsz egy hosszú aranyhajú, zöld szemű mutáns nővel. Bőre bronzként csillog. Auráját mágikus vihar övezi. Egy féregíz nyakpántot, egy kígyóbőr övet, egy Métely páncélját, egy rejtőköpenyt, egy szürke bőrkesztyűt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy hadroszaurusz trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy velociraptor trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy mágikus viharban meditáló varázsló. Bal kezében egy rövid kardot tart. Tárgyainak egy részét egy törpemammut viszi. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Álomvirág. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[30 pontot használtál fel, van még 80.]

m 2 2 8 mozogsz keletre, keletre, északra
[90,17] Továbbra is síkságon vagy. Felfedeztél egy tűzbokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívői építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Oldalt pillantva, meglátsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. Itt csata lesz.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 11 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a gnóm nyílpuskával. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+9 vp). Mandibulakaszával néhányszor meglegyinted a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a manaelementál testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+4 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A feléd közeledő törpemammut mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 20 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a gnóm nyílpuskával célba találj. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Több lövedéked átfúrja a törpemammut testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával kicsit megvagdalod a törpemammut jobb oldalát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a törpemammut testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a törpemammut agyarával. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a törpemammut bal első lábát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [91,17] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy Tharr oltár van. Délre egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy Leah oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sörényes ubuk. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 5 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a gnóm nyílpuskával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja a sörényes ubuk jobb első lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a sörényes ubuk jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod a sörényes ubuk tüskés hátát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a sörényes ubuk fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk feléd harap, de sikertelenül. A sörényes ubuk összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy manaelementál. Itt csata lesz.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. A gnóm nyílpuskával célzol és lősz. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mandibulakaszával kicsit megvagdalod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a manaelementál testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+9 vp). Mandibulakaszával párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a manaelementál testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+7 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [91,16] Szűnni nem akar a zöld síkság. Felfedeztél egy oltárt. Leah híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy uzbány. Megvető mosollyal várod a találkozást. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 24 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a gnóm nyílpuskával célba találj. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az uzbány bal oldalát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod az uzbány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az uzbány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy manaelementál. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. A gnóm nyílpuskával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Több lövedéked átfúrja a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával kicsit megvagdalod a manaelementál testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+5 vp). Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a manaelementál testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+9 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, friss mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 50.]

h 313 használod a 313. tárgyat
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +79 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 50.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[92,15] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy piromenyét. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 7 életpontot sebeztél. A gnóm nyílpuskával célzol és lősz. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Alaposan megsorozod a piromenyét izzó bundáját. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A piromenyét még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy márványtornyot. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délre egy Tharr oltár van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Dornodon oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy manaelementál. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 21 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a gnóm nyílpuskával. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Alaposan megsorozod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+4 vp). Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+8 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [93,14] Síkság, továbbra is csak síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy rájanyék közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 24 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a gnóm nyílpuskával célba találj. Elrepül 1 nyílpuska lövedék. Lövedéked átfúrja a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy márványtornyot. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívei emelték. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy Dornodon oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy manaelementál lehet. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a gnóm nyílpuskával. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Alaposan megsorozod a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a manaelementál egyik csápját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+7 vp). Mandibulakaszával néhányszor súrolod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+8 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [94,13] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr hívei emelték. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Kolompár Elvira. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Már messziről kiszúrod a boszorka sátrát, és abba az irányba indulsz. Az öregasszony morc arckifejezéssel elveszi tőled a hozott tárgyakat, majd kis kutakodás árán előbányássza asztala mögül a jutalmad. A teremtés zsákja az. Megköszönöd és odébbállsz. (ld. enc.)
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy mély kutat. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délre egy Tharr oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy mély kút van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy uzbány került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a gnóm nyílpuskával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja az uzbány bal lábát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az uzbány testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a bal válladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az uzbány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy manaelementál. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 16 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a gnóm nyílpuskával célba találj. Elrepül 2 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a manaelementál testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+9 vp). Mandibulakaszával kicsit megvagdalod a manaelementál egyik csápját. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a manaelementál testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a bal karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+8 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. [40 pontot használtál fel, van még 10.]

kf 685 254 kézbeveszed/felveszed a 685. tárgyat a 254. tárggyal
Lecsatolod a zafír erőövet, majd felcsatolod a rinóbőr övet. [0 pontot használtál fel, van még 10.]
Lehúzod az ujjadról a vark. pecsétgyűrűt, majd az ujjadra húzod a regeneráló gyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 10.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért
Keresel egy nagyobb követ, és kitartóan súlyzózni kezdesz. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 erő.) [10 pontot használtál fel, van még 0.]

h 336 5 használod a 336. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Iszol a vizestömlőből. Elmúlt a csillezsályalevél hatása (-2 szerencse). [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 17, 24, 22.
Lestrapálva a nap eseményeitől, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következő körben tehát 156 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZULFAGOR AGYAR (677. TÁRGY)
Leölve a bíbor szulfagort, trófeaként elteheted hatalmas agyarait. A kemény, tűznek tökéletesen ellenálló csont bizonyára felkelti majd valamelyik faragómester érdeklődését.

SZENT JOGAR (150. TÁRGY)
A szent jogar egy döbbenetes erejű varázstárgy, amelyet csakis jó jellemű karakterek használhatnak. A jogart megmarkolva, a benne lapuló tiszta energiára koncentrálva és a testhez érintve minden sebet begyógyít (azaz életerőd maximális lesz). Ezután a jogar eltűnik. Használatához a H 150 parancsot kell kiadnod, 2 pontért.

RŐTMANÓ KACAGÁNY (714. TÁRGY)
Büdös, szakadozott bőrruha, szánalmas viselete a dombok között élő rőtmanóknak. Ha mindenféle ízlésbeli megfontolást félretéve, úgy döntesz, hogy mégis magadra öltöd a KF 714 paranccsal, meglepően kényelmes viselethez jutsz, amely 4-gyel növeli a védettségedet, és eggyel a szerencsédet.

HŰSÉGÉRME (1141. TÁRGY)
A hűségérme sokban hasonlít a Királyság pénzverdéiben vert fizetőeszközhöz, de persze különbségek is vannak. Méreteiben megegyeznek, de a dombornyomásban nem. A hűségérmén egy szörny holttestén taposó ember kalandozó képe van. Bár az áldozat mivoltát nem lehet megállapítani, azét a fegyverét, mellyel a kalandozó leszúrhatta ellenfelét annál inkább: az egy vashegyű lándzsa. A hűségérme egy kitüntetés, melynek birtoklásával jogosulttá válsz némi kedvezményre a Királyság területén belül. Mutasd csak fel az aukciós ügynöknek, ha a tárgyaidat hozza, és a százalékos aukciós díjak fizetésekor 2% kedvezményt kapsz. (Ha az aukciós díj 10%, neked csak 8%-ot kell fizetned.) [Az Aukciós Ház az Interneten keresztül elérhető, a www.beholder.hu oldalon. Ezenkívül a postai UL-ed hátulján megadott felajánlásaid is erre az aukcióra kerülnek.] Vagy mutasd fel az adószedőnek, és mentességet élvezel a keleti városokban szedett kapuadók alól.
A hűségérme megszerzéséhez, és a birtoklásának kiérdemléséhez persze kisebb fajta hőstettre van szükség: a királyi őrsáncon dolgozó tisztnek 25 darab varkaudar csontot kell hoznod annak bizonyítékául, hogy tényleg kivetted a részed a varkaudarok gyilkolásából. A hűségérmét a KT 1141 paranccsal veheted át a királysági őrsáncnál! Az ezt követő, elkerülhetetlenül szívélyes beszélgetés, és az érme átvétele 5 TVP-nyi időt emészt fel.

VARKAUDAR SZABLYA (516. TÁRGY)
Feketén csillogó fémből készült, borotvaéles görbe szablya: az elit varkaudar harcosok fegyvere. Forgatásához min. 15-ös vágófegyver szükséges! A sebzése félelmetes, 4D6+5, és +3 támadást kap használója, ha varkaudar, egyébként csak +1 -et. A népmesék óva intenek a varkaudar tárgyak használatától: azt mondják, aki varkaudar tárgyakat használ, az idővel maga is varkaudarrá válik! Kérdés, hogy te mennyire hiszel az ilyen babonákban.

RAPTOR SZABLYA (482. TÁRGY)
Egy kötéllel egy fémrúdra erősítve a borotvaéles raptor karmot, halálos vágófegyverhez juthatsz. Sajnos, a méretes (bár nem túl súlyos) karom forgatása jóval nehézkesebb, mint egy rendes kardé, vagy akár a mandibulakaszáé: minimum 16-os vágófegyver szakértelem szükséges használatához, és még ilyenkor is -5 támadást kapsz. Persze ez jócskán eltörpül a szablya sebzése mellett, ami 6D5+3. A raptor szablyának még két előnye van a mandibulakaszával szemben, egyrészt könnyebb elkészíteni (mindössze 25 TVP-t igényel), másrészt valamivel kisebb a súlya.

SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

ZÁRNYITÓ KÉSZLET (39. TÁRGY)
Nos, egyik legnagyobb felfedezésedhez érkeztél. Számtalan helyen találkozhatsz zárt ládákkal, ajtókkal, amelyeket esetleg nem tudsz kinyitni. Kulcs hiányában néhány drótszerszám is megteszi. Honnét lehetne ilyeneket beszerezni? Igazad van, a nálad levő drótszálakat a gumifa nedvébe mártogatva, rögzítheted, könnyen használhatóvá teheted a girbegurba drótszálakat. Egy komplett zárnyitó készlet elkészítéséhez 20 ponton és egy gumifán kívül 10 ép drótszőr szükséges (KT 39 parancs).

OLLÓ (335. TÁRGY)
A recept a következő: végy két mandibulapengét, és döfd át és rögzítsd őket középen egy acéltűvel. A mandibulapengék tompábbik végeihez erősíts egy-egy karikába hajlított drótszőrt egy-egy csepp rákfatty váladékkal. A mandibulapengék másik végén, a két belső élt élesítsd ki még jobban egy smirglilevéllel. Ha ügyes voltál, 15 TVP árán elkészült az olló!
Köztudott, hogy a kalandozók odafigyelnek arra, hajukat és szakállukat milyen stílusban hordják, és törekednek arra, hogy a kívánt hajkorona mindig ugyanúgy nézzen ki, még a hosszú évek elteltével is. Most, ennek a tárgynak a segítségével lehetőséged van változtatni a kinézeteden, melyet ha megteszel, onnantól a többiek olyannak látnak, amilyenek azt beállítottad. A kiadandó parancs a következő: H 335 <melyik szőrzeted> <milyen típusúra állítanád>. Ha a második paraméternek 1-est adsz meg, a hajtípusodat változtathatod meg. Harmadik paraméternek ekkor a következőket adhatod ki: 1: normál haj, 2: göndör, 3: rövid, 4: hosszú, 5: copfos, 6: kontyos, 7: tüsi, 8: kopasz. Ha a második paraméter 2-es, szakállad a következőkre állíthatod: 1: nincs, 2: kecske-szakáll, 3: körszakáll, 4: hosszú. Ha a második paraméternek 3-ast adsz meg, bajszodat állíthatod a következőkre: 1: nincs, 2: normál, 3: harcsa, 4: rövid. A faji és nemi korlátokat természetesen ezzel a beállítással sem hághatod át.

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

A TEREMTÉS ZSÁKJA (818. TÁRGY)
E különleges tulajdonságokkal bíró tárgy első ránézésre nem tűnik különlegesnek, csupán egy posztóból készült zsáknak. Ha azonban közelebbről is szemügyre veszed, halvány rúnákat láthatsz az anyag felületén körös-körül. Ha ezeket megpróbálod megérinteni, felizzanak, mintha a zsák lélegezne. Ezenkívül van még egy speciális tulajdonsága: minden forduló elején teremt neked egy olyan tárgyat (vagy akár többet is), ami már van a birtokodban. A varázshatalmának természetesen vannak korlátjai: csak nem mágikus, és nem túl értékes tárgyat sokszorosít. A zsákot nem adhatod át másik kalandozónak.

KARAKTERLAP

Gormille, egy fekete, rövid hajú, kék szemű gnóm nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 19. fordulód.

Erő: 9 Szint: 9 Merészség: 8/8 Magasság: 106 cm
IQ: 20 (35) Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 38 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 30 Menekülés: 30 % Életkor: 90/90 év
Egészség: 16 Életpont: 165/109 Jellem: semleges (-3) Tul. pont: 2
Szerencse: 15 (23) Varázspont: 84/17 Pénz: 79 arany Kép. pont: 1
Pszi pont: 39/19
Eddig összesen 111 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1824 TP-t kaptál. Jelenleg 9720 TP-d van. A következő szinthez még 2280 TP szükséges. Trófeáid: liumbe, mutáns pók, ork sámán. A 19. fordulódban 6769 arany került a bankszámládra. 6769 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 11 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 11

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 6 (+1) 3. csapdakészítés: 4
4. gyógyítás: 1 5. felderítés: 1 6. taumaturgia: 5
7. versengés: 1 8. zene: 1 9. pszi: 7
10. vadászat: 4 11. bányászat: 2 12. főzés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
cirkusz: küldetés (4)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
szintszívó lények (#9097)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
hadiszerencse II (#24) láth. észlelése (#78) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 csillezsályalevél (#1253) 2 gyíkfű (#201)
1 gyógykenőcs (#313) 77 Kaldor varázspora (#1272) 7 kőkés (#6)
1 kötél (#92) 2 szulfagor agyar (#677) 36 madártoll (#112)
2 mandibulapenge (#125) 5 nyílpuska lövedék (#547) 7 pirkit (#153)
28 smirglilevél (#29) 5 ugh méreg (#166) 6 uzbány csőr (#169)
1 szent jogar (#150) 1 rőtmanó kacagány (#714) 1 varkaudar szablya (#516)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kaja (#2) 11 mákrózsa virág (#56) 2 mocsári penke (#148)
1 teremtés zsákja (#818) 6 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(89,17) oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), alpesi tehenek (#91), manaelementál (#290), Trolli (3754. kalandozó), Álomvirág (4540. kalandozó)
(90,16) manaelementál (#290), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Chara-din monolitja (#534), Raia oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(90,17) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), tündöklő szobor (#1587), manaelementál (#290), törpemammut (#115)
(91,15) Sheran oltár
(91,16) Leah oltár, uzbányok (#102), manaelementál (#290)
(91,17) Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, tavacska, sörényes ubukok (#89), manaelementál (#290)
(92,15) piromenyétek (#99), Leah oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, manaelementál (#290)
(93,14) rájanyékek (#58), márványtorony (#175), Tharr oltár, manaelementál (#290)
(94,13) Sheran rúnaköve, Tharr oltár, művészi porolit (#720), tündöklő szobor (#1587), tavacska, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), uzbányok (#102), manaelementál (#290)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A sikeres szörnyelfogásnál nem törlődött az összes FOG parancs az adott szörnyre, csupán egy közülük. Igazából ez hiba volt, mert így ugyanazt a szörnyet el lehetett fogni még egyszer (márpedig a szabály szerint ugyanabból a szörnyből kettő nem lehet a karakter birtokában). Mostantól az adott, elfogott szörnyre vonatkozó minden FOG parancs törlődni fog a foglyul ejtéskor.
* A BB, KB bankművelet parancsoknál előfordulhatott, hogy 32000-nél több tárgy került a karakter birtokába, és ezen kiakadt a program. A hibát javítottuk, 32000-nél több egy tárgyból sem a karakternél, sem a bankszéfben nem lehet.

Üzenet küldése a karakternek