184. forduló, 186. forduló, Laurana összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. dec. 8. 9h:11'
EZ A 460. JÁTÉKHETED, 185. FORDULÓD
461. játékheted kezdete: dec. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4102
SZÁMLA : XXXX

LAURANA KALANDJAI


9 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [96,50] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+54 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+1 kaja.) A lottó 688. hetének nyerőszámai: 9, 11, 21. 1 db 0 találatos szelvényed volt.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 egészség.)

[40 pontot használtál fel, van még 282.]

* 2. KP: használod a 238. tárgyat
Játszani kezdesz a lanton. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+13 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 252.]

* 3. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 252.]

* 4. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Megidézted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 247.]

* 5. KP: elmormolod a 13. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Energia árad testedbe. Egy végső mozdulattal előhívod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 242.]

kf 252 kézbeveszed/felveszed a 252. tárgyat
Leveszed a vas fejpántot, majd a fejedre teszed a smaragd koszorút. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

at 3070 20 TU-t adsz át a 3070. kalandozónak 20
Koncentrálsz, akaratotok összekapcsolódik. 4 TU árán átcsúsztatsz 4 TU-t. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[97,51] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy amniosz-fát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight híveié.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy halálhozó.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Egy éhínség varázslatot dobsz ellenfeledre. 30 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a halálhozó bőrszárnyát. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (6 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a halálhozó bőrszárnyát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a halálhozó bőrszárnyát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A halálhozó karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 14 életpontot vesztettél. Csőrével a halálhozó belemar kézfejedbe. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 23 életpontot vesztettél. {KCC:} Vashegyű lándzsával többször eltalálod a halálhozó bal szárnyát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a halálhozó hosszú csőrét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A lény huhog! 14 életpontot vesztettél. A halálhozó megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 22 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 halálhozó talizmán (ld. enc.). 1180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 113, gyógyulás: 9, összesen: -104 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+84 életerő). [-15 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Ötpróba. A sátor hivalkodóan emelkedik előtted, az alakváltó srác pedig, aki az ajtóban áll, vidáman siet eléd.
- Gyere, mutasd meg milyen erős, okos, ügyes vagy! - mondja, és mivel tudod, hogy abban nem lesz gond, lelkesen követed a sátor belsejébe. Erőpróba. Az alakváltó megmutatja, melyik súlyzót kellene a magasba emelned, te pedig két kézzel megragadod. Derékmagasságig sikerül felemelned, de hiába, tovább nem megy. 323 tapasztalati pontot kaptál. Hát ez most nem jött össze.
Hoppsz, egy quwarg! Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délre egy művészi porolit van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [98,52] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy pókvadász közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a pókvadász bal oldalát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A pókvadász még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 99 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy legyengült vérfürdető magszim került az utadba. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Mélyen koncentrálva, megidézel egy éhínség varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. A támadásnak sajnos semmi eredménye sem volt. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a vérfürdető magszim alsó, lágy részeit. (3 támadással 13 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ököllel többször eltalálod a vérfürdető magszim alsó, lágy részeit. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel megkarcolod a vérfürdető magszim egyik csápját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A vérfürdető magszim csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (6 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Mint a kí mesteri alkalmazója, felkészültél egy Kabal-sújtásra. Ököllel gyengén megütögeted a vérfürdető magszim testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a vérfürdető magszim testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (5 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 magszim belet. 680 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 25, gyógyulás: 6, összesen: -19 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [99,53] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Észreveszel egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Hmm! Hiszen itt van a feladvány rögtön az orrod előtt, a kúp oldalán:
Ha én megyek, ő is halad,
Pénz formájú nyomokat rak.
Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Látsz egy álomvirágot. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy bávatag golombár lábát masszírozza.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [60 pontot használtál fel, van még 182.]

im 0 3 imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 182.]

tim 60 titkosírás megfejtése 60 pontért
Elővéve minden tudásodat, nekilátsz, hogy megkeresd a megoldást. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás). HURRÁ! Megvan a megoldás (de nem kötöd a saját orrodra). Hangosan kimondod a szót. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy védelem tűz ellen varázslatot. Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Mélyen koncentrálva, megidézel egy éhínség varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 29 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy szárazság varázslatot. A támadása szerencsére hatástalan volt. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a massza nyakát. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Mint a kí mesteri alkalmazója, felkészültél egy Kabal-sújtásra. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a massza testét. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a massza egyik karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A massza megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Kí energiáidat fókuszálva, készen állsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel néhányszor megcsapod a massza bal hátsó lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a massza egyik karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a massza gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a bal karodat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 vasércet. 838 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 11, gyógyulás: 3, összesen: -8 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. ... Hök .... Hök ...... Hök ....... ÁÁÁ, megvan! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy mérgezett vasnyíl, egy igazgy. fülbevaló, egy mandibulakasza és 5 arany. Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [60 pontot használtál fel, van még 122.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[100,52] Vége az erdőnek. Hegyvidéken vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia hívői építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt világítótornyot. Találsz egy vaskohót. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délkeletre egy Dornodon oltár van. Délre egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vadtroll lehet. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a vadtroll ragyás bőrét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-7 életpont). A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy bibircsók-óriás. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy éhínség varázslatot. 28 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a bibircsók-óriás bal lábát. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) A szörny egy nagy követ hajít feléd. Nem talált! Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval megcsapod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás csapása csak a levegőt találja. Szöges bunkóval csak érinted a bibircsók-óriás nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Elhajolsz a bibircsók-óriás ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A bibircsók-óriás összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 aranyat. 676 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 12, gyógyulás: 3, összesen: -9 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+76 életerő). [-15 varázspont.] Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [101,52] A hegyvidéket síkság váltja fel. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Észreveszel egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szekérkaravánt. Északra tart. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy phua-kúpot. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Dornodon oltár van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet.

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Belebotlasz valamibe: 1 jegesmedve bunda (ld. enc.). Elrakod.

(Továbbmész...) [102,51] A síkság után kisebb hegyek következnek.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Mérges kígyó, mely országokat falt fel,
Dühöngő tűzvihar, mely kontinenseket égetett fel,
Szende bárány, mely hatalmat ígér,
Kiismerhetetlen kapu, mely a vesztedbe kísér.
Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Látsz egy vaskohót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy mély kút van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 3 bronzhegyű nyilat. [70 pontot használtál fel, van még 52.]

tim 60 titkosírás megfejtése 52 pontért
Gondolkodni, töprengeni kezdesz a nehéz feladványon. Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Úgy látszik, a megoldás tökéletes: az ajtó feltárul. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Ujjuj, itt csatázni kell: egy massza néz veled farkasszemet.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy éhínség varázslatot. 29 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a massza bal hátsó lábát. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan a másikra rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a massza kékes kitinhátát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a massza kékes kitinhátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a massza testét. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel megbököd a massza jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A massza csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (3 támadástól 28 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +6 ÉP.) Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 199, sebződés: 44, gyógyulás: 10, összesen: -34 ÉP}

Hihetetlen félelem lesz rajtad úrrá. Itt valami nagyon rossz történhet veled! Nyivákolva menekülsz. (Ne aggódj, még elég sok életpontja volt.) [52 pontot használtál fel, van még 0.]

im 0 3 imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

kut 20 kutatsz
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

im 0 3 imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

a 32 3796 1 átadod a 32. tárgyat a 3796. kalandozónak (1 darabot)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: VP elővétele: 100
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még -3.]

* 4. BP: építed a 720. tárgyat -3 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 5. BP: keresed a 33. szörnyet az 55. szörnyet a 219. szörnyet
[Még nem elég magas a szörnyismeret szakértelmed ahhoz, hogy ennek a parancsnak több szörnyet is megadhass paraméterként!] Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy sünmedvét. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 23, 5, 4.
Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 326 pontot. A következő körben tehát 323 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HALÁLHOZÓ TALIZMÁN (813. TÁRGY)
Ez az apró, kerek szimbólum szinte hívogatóan arra kér, hogy akaszd a nyakadba. Ha megteszed, rögtön megérzed hatását: végtagjaid könnyedebben engedelmeskednek utasításaidnak, koordinációjuk magabiztosabbá válik. Ügyességed kettővel nő. A vándorcirkuszi próbák némelyikén akkor is megsegít, ha nem viseled, csupán a zsákodban tartod. Nem átadható.

BIBIRCSÓK-ÓRIÁS (120. SZÖRNY)
A bibircsók-óriás a vadtrollnál nagyobb, szőrös-ragyás primitív humanoid teremtmény. Távolról nagyobb köveket dobál ellenfelére, majd közel rohanva, bunkójával péppé veri azt. Hatalmas csapásaival előfordulhat, ha elég nagyot sebez, hogy bezúzza pajzsodat, sisakodat, páncélodat vagy bal kézben tartott másodlagos fegyveredet. Minden fegyver egyformán hatékony ellene, csak győzzed leverni tengersok életpontját. Ha megölöd, érdemes kőkéssel nekiesni az irhájának, mert a bőrbe bevarrva sokszor aranyat találhatsz.

JEGESMEDVE BUNDA (1067. TÁRGY)
A jegesmedvék bundája annyira hófehér és annyira prémes, hogy vétek lenne csak úgy eldobni, vagy a győzelem után otthagyni. Bizonyára remek ruhadarabokat lehetne belőle készíteni.

KARAKTERLAP

Laurana, egy fekete, hosszú hajú, barna szemű kobudera nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran felszentelt papja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 185. fordulód.

Erő: 26 Szint: 17 Merészség: 7/6 Magasság: 134 cm
IQ: 26 (27) Támadás: 16 Agresszió: 6 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 28 Menekülés: 40 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 23 (25) Életpont: 267/149 Jellem: semleges (-5) Tul. pont: 0
Szerencse: 26 (29) Varázspont: 245/37 Pénz: 212 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 28/0 EFejl: 30
Eddig összesen 650 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3995 TP-t kaptál. Jelenleg 198056 TP-d van. A következő szinthez még 61944 TP szükséges. Trófeáid: élőholt sullár, quwarg királynő, vadász quwarg. A 182. fordulódban 5218 arany került a bankszámládra. 5296 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 20/60 (+4%) szúrófegyverek: 14/61 (+14%) vágófegyverek: 1/4
ütőfegyverek: 2/77 (+11%) lőfegyverek: 19/64 (+18%)

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) (50%) << rövid kard (#171) (100%) << vashegyű lándzsa (#182) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -14.); bronzhegyű nyíl (#94) (15 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/63 2. nyomkövetés: 29/86 (+20%) 3. mászás: 4/16
4. csapdakészítés: 13/36 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/78 6. gyógyítás: 27/53
7. titkosírás: 6/21 (+46%) 8. felderítés: 18/39 (+10%) 9. szörnyidomítás: 6/34
10. teológia: 22/62 (+19%) 11. taumaturgia: 2/90 (+8%) 12. versengés: 2/11 (+16%)
13. harcművészetek: 19/5 14. zene: 30/15 (+30%) 15. szörnyismeret: 9/72
16. vadászat: 13/86 17. bányászat: 6/75 18. csapatmunka: 1/4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 1 lehet)
totem 41% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 9. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot ), bumerángot (#249) (max. 10 darabot, csak egyszer), szürke bőrkesztyűt (#271) (max. 2 darabot, csak egyszer), bányászcsákányt (#434) (max. 2 darabot, csak egyszer)
elfogod sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), rőtmanót (#55) fedett veremmel (#219), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
szintszívó (#96), csontváz lord (#177), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 12, max: 12)
9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), Samael (#4658), nukleáris cickány (#155), troll (#5), Leah hívők (#991), ember (#1), elf (#2), mutáns (#9), Tyriel (#777), Összhangzat (#9152)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP)
szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
revitalizáció (#52) hadiszerencse I (#13) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 10)
szárazság (#48), energiatüskék (#29), éhínség (#39), méregfelhő (#37), lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 10)
védelem tűz ellen (#38), tüskepajzs (#30), hhaar burka (#32), varázsvédelem (#34)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát!
2.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét!
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely az 1. kategóriában a XXVI. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
9 arany (#50) 2 gyöngymangó (#135) 4 kaja (#2)
3 madártoll (#112) 3 óndarab (#85) 3 rézdarab (#70)
1 spiritusz (#170) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzhegyű nyíl (#94) 1 halálhozó talizmán (#813) 1 igazgy. fülbevaló (#197)
1 jegesmedve bunda (#1067) 1 magszim bél (#103) 1 mandibulakasza (#127)
1 mérgezett vasnyíl (#187) 1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(97,51) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Fairlight oltár, halálhozó (#419)
(98,52) oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), pókvadászok (#59), vérfürdető magszim (#148)
(99,53) phua-kúp (#372), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), massza (#217)
(100,52) Raia oltár, olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), vaskohó (#155), vadtrollok (#70), bibircsók-óriás (#120)
(101,52) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár, művészi porolit (#720), északra tartó szekérkaraván (#1215)
(102,51) phua-kúp (#372), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), massza (#217)

Üzenet küldése a karakternek