182. forduló, 184. forduló, Romold Thralk összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. aug. 17. 9h:23'
EZ A 191. JÁTÉKHETED, 183. FORDULÓD
192. játékheted kezdete: aug. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3471
SZÁMLA : XXXX

ROMOLD THRALK KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [94,51] koordinátán.
Nem minden időt töltesz pihenéssel, míg táborozol, hiszen mostra egy többszemélyes kaland lett kijelölve a terveidben. A csapat többi tagja egymás után érkezik meg a helyszínre: Trollina és Thunder Power. Kezet ráztok Thunder Powerrel, korábban még nem találkoztatok. Ellenőrzöd a létszámot, aztán bekopogsz a fekete mágustorony ajtaján. Egy varázslóinas érkezik ajtót nyitni, és félreterelve a bamba húsgólemet, gyorsan beljebb tessékel titeket. Hamarosan már a magiszter úr szobájában ácsorogtok, s mikor az idős varázsló végre felnéz az általa olvasott könyvből, az egész csapat nevében szólalsz meg:
- Megjöttünk - közlöd tárgyilagosan. - Mi vagyunk a koboldvadászok! - Nagyszerű! Nagyszerű! - lelkendezik. - Mielőtt azonban megmutatnám a pincét, tisztáznunk kell valamit. Itt a legtöbb dolog igen értékes, mondhatni pótolhatatlan. Nem szeretném, ha nagyobb kárt okoznátok, mint a koboldok. Aki közületek legalább alapfokon nincs tisztában a varázseszközök, pergamenek, italok, és egyéb felszerelések mibenlétével, annak máris köszönöm szépen a fáradozását, de nem kérek a segítségéből.
A varázsló gyorsan leellenőrzi mindenki auráját. Ezután mint ha mi sem történt volna, vendéglátótok folytatja a beszámolót:
- Ezek a büdös koboldok mindenütt ott vannak! Már kezdik teljesen a sajátjuknak tekinteni a tornyomat, és nagyon nehéz elcsípni őket! - mondja az idős varázsló, miközben lekísér a pincébe. - És eszesek ám! Nem lehet mindenféle himihumi egérfogóval nyakon csípni őket! Valahol van itt egy rejtett átjáró... amit mi nem találtuk meg. Sejtésem szerint ezek a kis dögök találtak ezek mögött az öreg falak mögött egy titkos folyosót, ami már rég feledésbe merült, és ott húzták meg magukat - véli a magiszter. Hogy is van az a réges-régi idézet? Ha minden lehetőség valószerűtlenné válik. Az ajtó! Hát persze! Csak most tűnik fel nektek, hogy becsukva, az ajtólap mindkét oldalán van egy-egy kilincs. Nosza, próbát tesztek a másikkal, és... Ah! Egy egészen más átjáró tárul fel előttetek, mint amin lejutottatok ide! A vén varázsló fellelkesülve máris bevágtatna az ismeretlenbe, de szerencsére résen vagytok. Előbb a csapdakeresés! Nyilvánvaló, hogy ezt a feladatot Thunder Power fogja teljesíteni, ő a szakértő a témában. Bár remek csapda védte a folyosót, ez nem jelenthet akadályt! Egy-kettő túljuttok az átjárón, és egy mélybe vezető, szűk lépcső után máris a vackukon kuksoló koboldokon vagytok! Nem lesz könnyű az elkövetkező pár perc, az ellenfelekből neked két máguskobold jut. (ld. enc.)

Elsőnek első máguskoboldot fogod támadni. Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. [első máguskobold:] A mészárlásra kiszemelt áldozat örvénykerítés varázst lök magára. [második máguskobold:] Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy örvénykerítés varázslatot.
Ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Sajnos nem hatott ellenfeledre. [első máguskobold:] Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy energiatüskék varázslat. 21 életpontot vesztettél. [második máguskobold:] Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy szerencsétlenség varázslatot. (-40 szerencse a harc időtartamára.)
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a máguskobold testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.)
Ryuku buzogánnyal többször kegyetlenül megütöd a máguskobold testét. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a máguskobold jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) [első máguskobold:] Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy vakító fény varázslatot. Megvakultál! (Gyengébben fogsz támadni.) Ellenfeled villámcsapás varázslatot lő rád. 28 életpontot vesztettél. [második máguskobold:] Távolról szerencsétlenség varázslatot lő rád a másik. (-40 szerencse a harc időtartamára.) Ellenfeled villámcsapás varázslatot lő rád. 31 életpontot vesztettél.
[első máguskobold:] Véres nyál csordul ki az első máguskobold száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Következő áldozatnak második máguskoboldot választod.
Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a máguskobold fejét. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a máguskobold bal vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) [második máguskobold:] Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: puha ütés varázslatot lő rád. Kevesebbet fognak csapásaid sebezni! Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy villámcsapás varázslatot, majd rád küldi. 44 életpontot vesztettél. [második máguskobold:] A második máguskobold szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. [első máguskobold:] 874 tapasztalati pontot kaptál. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szopókövet. (ld. enc.) [második máguskobold:] 874 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szopókövet. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] {Csatastatisztika; sebzés: 226, sebződés: 124, gyógyulás: 0, összesen: -124 ÉP}


Trollina két máguskobold, Thunder Power két máguskobold életét vette időközben. Hopp! Egy kobold valahogy túlélte a mészárlást!
Trollinával és Thunder Powerrel együtt vetitek magatokat a küzdelembe. Ellenfeletek egy koboldkirály! (ld. enc.)

Trollina védekezésképp villámgyorsan felhúz egy hhaar burka varázst. Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeled örvénykerítés varázslattal készül a csatára.
Trollina egy izomernyesztés varázslatot dob az ellenfélre. A támadásnak semmi eredménye sem volt. Egyik társad előtted áll, így te nem tudsz most támadóvarázslatot alkalmazni. Az ellenfél néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is Trollina felé egy varázslatlopás. Nem hatott rá. Üdvözlésképpen egy szerencsétlenség varázslatot ereszt meg Trollina irányába az ellenfél. Társad most már nem lesz olyan szerencsés! Egy becsületjel varázslatot dob Trollina felé a másik. Megjelenik rajta egy becsületjel.
Trollina bumerángot hajít a másik védtelen testébe. Elrepül 4 bumeráng. Alaposan megsorozza a koboldkirály testét. (4 támadással 52 életpontot sebezve.) Társad az ellenfél és közéd került, így most távfegyver alkalmazására nem nyílik lehetőséged.
Ököllel Trollina többször kegyetlenül megüti a koboldkirály lábát. (4 támadással 146 életpontot sebezve.) Többen már nem férnek az ellenfélhez, így te nem tudsz támadni. Üdvözlésképpen egy szerencsétlenség varázslatot ereszt meg Trollina irányába az ellenfél. Társad most már nem lesz olyan szerencsés! Az ellenfél néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is Trollina felé egy káosz szava. 94 életpontot vesztett. Egy tűzeső varázslattal köszönt az ellenfél benneteket. [Trollina:] 15 életpontot vesztett. [Thunder Power:] 7 életpontot vesztett. 19 életpontot vesztettél.
Ököllel Trollina párszor keményen megüti a koboldkirály testét. (2 támadással 67 életpontot sebezve.) Nincs több hely az ellenfél körül, így te most kimaradsz a támadásból. Az ellenfél varázslatlopás varázslatot lő Trollina irányába. Egy káosz szava varázslattal köszönti Trollinát az ellenfél. 58 életpontot vesztett. Távolról tűzeső varázslatot lő felétek a másik.
[Trollina:] 17 életpontot vesztett. [Thunder Power:] 10 életpontot vesztett. 20 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
690 tapasztalati pontot kaptál. Közös döntés alapján te kutatod át a szörnyet. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szopókövet. {Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP, összes sebzés: 265, összes sebződés: 240}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +87 életerő.) Csak most tudtok alaposabban szétnézni itt. Ezek a rusnya szörnyikék összehordtak minden csillogó vackot, amit kicsit is értékesnek találtak. Persze valójában csupa limlom az egész. Komoly vitát követően a kincsből neked 1 mágusok itala (ld. enc.), 1 manakristály (ld. enc.), 1 aranyló ugarhéj, 1 kis aranykulcs (ld. enc.), 1 aranytű, 1 aranylánc és 266 arany jut. (Trollina 1 mágusok italával, 1 királyi koronával, 1 aranyló ugarhéjjal, 1 nagy aranykulccsal, 1 aranylánccal és 268 arannyal , Thunder Power 1 mágusok italával, 1 koboldkoronával, 1 aranyló ugarhéjjal, 1 arany masszariasztóval, 1 aranytűvel, 1 aranylánccal és 266 arannyal gazdagodott.) Ez könnyű meló volt! Elköszöntök, és miután a hálás varázslóinas kikísér titeket az utcára, azon tanakodtok, milyen kár, hogy nincsenek koboldok minden mágustoronyban. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapatmunka). Újabb dolgokat tudsz meg a többszemélyes kalandokról. (ld. enc.) 4000 tapasztalati pontot kaptál. [50 pontot használtál fel, van még 303.]
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 6 kötelet (15 arany). Átveszed a sikeresen eladott 4 kvazár (eladási ár: 350 arany, ebből a kezelési költség: 28 arany), 2 csontkulcs (eladási ár: 200 arany, ebből a kezelési költség: 16 arany) ellenértékét.
Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
Egy csoportban vagy, együtt mentek. Érzed, hogy köztük biztonságban vagy, szeretnek, társaid rosszban, jóban. Az elöl haladó futni kezd, közben hangosan kurjongat. A többieket is elfogja a jó hangulat, nevetve csatlakoznak. Együtt rohantok lefelé a füves domboldalon, boldognak érzed magad. A jóérzés még azután is kísér, hogy kinyitod a szemed és felébredsz.
A teremtés zsákja létrehozott 1 ormánygőte csontot. A teremtés zsákja létrehozott 1 sallank karmot. A teremtés zsákja létrehozott 1 pirkitet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+86 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Minden varázserőd visszatért. (+148 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+42 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+3 kaja.) [A két forduló között 7 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy ryuku légiós nyomára vezet. Sajnos sikertelenül. [7 pontot használtál fel, van még 322.]

* 1. KP: elmormolod a 6. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Létrehoztad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 317.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 312.]

* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 307.]

* 4. KP: használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Mentális energia gyűlik benned. Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 302.]

* 5. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Megidézted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 302.]

kb 127 6 650 kiveszel a bankból a 127. tárgyat (6 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 mandibulakaszát. [kőkés ->eldobod] Kiveszel a bank széfjéből 1 kőkést. Kiveszel a bank széfjéből 1 sámán erszényt. [0 pontot használtál fel, van még 302.]

bb 650 702 483 beraksz a bankba a 650. tárgyat (702 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 sámán erszényt. Beraksz a bank széfjébe 1 teknősesszenciát. Beraksz a bank széfjébe 1 egykezes súlyzót. [0 pontot használtál fel, van még 302.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 292.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Hmm! Már nem is vagy éhes! [3 pontot használtál fel, van még 289.]

p 73 használod a 73. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Megtelsz energiával. Kiengeded magadból a pszi fejlesztés pszi képességet. Hosszasan meditálsz, pszi gyakorlatokat hajtasz végre. [-20 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 279.]

fkt 19 10 1 felt. készítesz a 19. tárgyat (10 darabot)
fkt 19 10 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 279.]

a 415 5088 1 átadod a 415. tárgyat az 5088. kalandozónak (1 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 aranypikkelyt Gyümölcsevő Oszó részére. [5 pontot használtál fel, van még 274.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[95,51] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Látsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy törpe bányát. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Benyúlsz az odúba. A méhek nem tudnak megcsípni, mert rajtad van a kesztyű. Kiveszed a babát, és odaadod a manólánynak. Az megköszöni, majd vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Felfedeztél egy barátság szent tüzét. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy bávatag golombár, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délre nézel, észreveszel egy mély kutat. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [96,51] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel.

Egy egyáltalán nem, gyanús helyre lépve furcsa dolog történik: süppedni kezd alattad a talaj! Kicsit elkésel az ugrással: belezuhansz a csapdába! Furcsa, fekete lé vesz körül. Egy szopógödörbe estél! (ld. enc.) Kétségbeesetten markolsz a gödör szélébe, és minden erődet megfeszítve, kikapaszkodsz. A baj azonban már megesett! [-1 nyomkövetés szakértelem.] Balszerencsédet átkozod, majd továbbállsz. Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Utad során felfedezed egy vörös, göndör hajú, barna szemű alakváltó nő táborát. A bőre kreolszínű. Fairlight főpap-jelöltje. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy jegygyűrűt, egy kvazár páncélt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy varkaudar csizmát, egy villám szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Fegyverzetét egy hadroszaurusz trófea, egy vadász quwarg trófea és egy renegát törpe trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy pásztorbotot, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Teherhordója is van: egy nektoraf! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, semlegesnek tűnik. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
[19 pontot használtál fel, van még 255.]

kt 259 6 elkészíted a 259. tárgyat (6 darabot)
Legyártottál 6 szopókövet. Egészséged TF-elődött. [18 pontot használtál fel, van még 237.]

kf 259 3 kézbeveszed/felveszed a 259. tárgyat (őrzöd)
Már nem őrzöd annyira a deus ex machinát, de nagyon őrzöd a szopókövet. [0 pontot használtál fel, van még 237.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[95,52] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Ez az utolsó lehetőség, előveszed a furulyát, és játszani kezdesz rajta. A kígyó lassan visszabújik a kosárba. A kígyóbűvölő kifejezésre juttatja háláját. Mesél arról, hogy a szőrlajhár csontjából is szép zeneszerszámot lehet készíteni. (+2 jóság.)
(Feltételes mászás:) A Szörny üvöltve tör a felszínre, s te denevér alakjában megközelíted a bejáratot. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy mérges nyukmár!

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával kilukasztod a mérges nyukmár bal lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mérges nyukmár csáprágóját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Karmaival a mérges nyukmár megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 3 gyenge mérget.) 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 2 rézdarabot. Ahogyan érkeztél, úgy távozol.
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
- Ilyen szörnyekkel még sehol másutt nem találkozhattatok - hallatszik egy érces férfihang a távolból, te pedig sietősen arra veszed az irányt. A céllövöldét irányító óriás felvidul érdeklődésed láttán, és pillanatok alatt rábeszél a sátorba lépésre. Már vár itt rád valami. Egy kék rothasztó.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 36 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a kék rothasztó testét. (4 támadással 47 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Megmarkolva a ryuku buzogányt a másikra rohansz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kék rothasztó jobb hátsó lábát. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+5 varázspont.) Harci kalapáccsal súrolod a kék rothasztó kocsonyás testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A kék rothasztó sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Érdes nyelvével a kék rothasztó néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1307 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Sikerült elmondanod a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Az ötpróba-sátor elől egy fiatal alakváltó lép hozzád, és megtapogatja a karizmaid.
- Lenne esélyed - mondja. - Próbáld ki az ötpróbát!
- Lehet róla szó - gondolod és mondod, majd követed az alakváltót a próbák sátrába.
- Itt van mindjárt az első próba: súlyemelés - közli veled az alakváltó suhanc, majd a lábad előtt heverő farönkre mutat. Megpróbálsz fogást keresni rajta, de nem találsz. Bírád vigyorgó arckifejezése azonban újabb próbálkozásokra ösztönöz, nagy nehezen átöleled a fatörzset, majd az erőlködéstől kipirulva a magasba emeled. Hát mégis sikerült, jöhet a következő feladat... Az intelligenciapróba következik. Egy kis gnóm teszi fel neked a kérdést, két általa megnevezett szörny közül melyiktől kell jobban tartani. Ennél könnyebbet nem is kérdezhetett volna, kapásból mondod a választ! Most az ügyességedet teszik próbára. Három labdát adnak a kezedbe, hogy tarts egy bemutatót zsonglőrködésből. Nem egy könnyű feladat. Bizonytalan mozdulatokkal kezded el a labdákat dobálni, időnként csak egy hajszálon múlik, hogy nem a földre érkeznek kitárt tenyered helyett. A homokóra - ami az idő leteltét jelzi - azonban kegyes hozzád, hamar leperegnek a próba végét jelző homokszemek... A következő próbához két dolog kell: egy kő és egy korsó mézsör. Fel kell dobnod a követ, majd mielőtt az visszaesne a földre, az édes nedűt magadba kell öntened. Sietős mozdulatokkal kezdesz a megvalósításhoz, és sikeresen és csöppet megrészegülve teljesíted a feladatot... (+1 egészség.) Az ötödik próbára a sátor túlsó felében kerül sor. A jósnő már vár rád, mosolyogva fogad, kezében három kártyával. Kettő közülük üres, neked a harmadikat kell kiválasztanod. Húzol egyet, és a rajta lévő rajz láttán elvigyorodsz. Összejött. 360 tapasztalati pontot kaptál. Az alakváltó fiú eléd siet, és egy örömmosoly kíséretében megrázza kezed.
- Gratulálok! Jutalmul ezt adom neked. - mondja, és a kezedbe nyom valami apróságot. Amikor magadra hagy, alaposabban szemügyre veszed mi az: a hatalom fülbevalója. (ld. enc.)
A cirkusz bejáratához közel, egy eldugott sikátorban, hevenyészett módon felhúzott sátorra leszel figyelmes. Elsősorban az előtte ülő morc árnymanó kelti fel figyelmed, majd az előtte heverő kártyákból levonod a következtetést: itt próbára teheted, mennyire konyítasz a szerencsejátékhoz. Közlöd a fickóval, hogy játszanál.
- Akkor kezdjük! - mondja az árnymanó, és kirak 100 aranyat maga elé az asztalra, ezután te is így cselekszel. 1. kör: A legnyugodtabb lelkiállapotot színlelve megnézed a kezedben lévő lapokat: 2 Tisztítótűz, 1 Illúziópalota, 1 Szerencsejáték, 1 Kaszabolósáska. Ez egy pár! Mielőtt még lapokat cserélnétek, néhány arannyal megemeled a tétet. Az árnymanó megadja, de ő sem akarja tovább emelni. 3 lapot cserélsz. Megnézed az új lapokkal együtt mi van a kezedben: 4 Tisztítótűz, 1 Ellenvarázslat. Ez póker! Egyszerre rakjátok az asztalra a lapjaitokat. Az árnymanó előtt a következő hever: 2 Tisztítótűz, 1 Orbitális mackósajt, 1 Garokk, 1 Vérfürdető magszim. Ez csak egy pár! Nyertél. 2. kör: Megvizsgálod, milyen lapokat kaptál: 2 Kisebb quwarg istenség, 2 Tisztítótűz, 1 Illúziópalota. Ez két pár! Az árnymanó merészen licitál - vagy nagyon jó lapjai lehetnek, vagy csak blöfföl, de azt nagyon jól csinálja. Inkább nem kockáztatod az általa feltett összeget, az asztalra hajítod lapjaidat. 360 tapasztalati pontot kaptál. Bánatosan állsz fel az asztaltól és továbbindulsz. Még annyi megjegyzést teszel kártyapartnerednek, hogy ezt a 60 aranyat legközelebb visszanyered tőle.
Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délre látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy épületet. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Úgy gondolod, hogy a közeledő piromenyét nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy védelem tűz ellen varázslatot. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a piromenyét bal első lábát. (4 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűz melegen, de ártalmatlanul ölel körül. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a piromenyét jobb hátsó lábát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a piromenyét jobb első lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A piromenyét állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 218 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [94,53] Lakott területre érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Találsz egy fény szentélyét. Egyesek azt híresztelik, a király kalandozókat kíván a seregébe toborozni.

A következő épületeket látod: egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.). Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) [72 pontot használtál fel, van még 165.]

be 590 bemész az 590. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Sziklahegyi Bruenor vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, ásó (#34) 10 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db,
szöges páncél (#65) 48 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db,
rézpajzs (#73) 28 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db,
bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db, bronzpáncél (#90) 64 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db, nyílvessző (#108) 2 ap /db,
hosszú íj (#111) 40 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db, bronzpenge (#126) 24 ap /db, mandibulakasza (#127) 50 ap /db,
sallank nyíl (#129) 6 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, ubuk dobónyíl (#138) 10 ap /db,
nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 32 ap /db, vassisak (#160) 36 ap /db, nagy vaspajzs (#161) 44 ap /db,
rövid kard (#171) 32 ap /db, harci kalapács (#174) 40 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 10 ap /db, vasalt bunkó (#181) 70 ap /db,
vashegyű lándzsa (#182) 36 ap /db, mérgezett vasnyíl (#187) 16 ap /db, mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, mérg. vas dobónyíl (#190) 20 ap /db,
láncing (#222) 400 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, lánckesztyű (#230) 300 ap /db,
tankány karom (#237) 20 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, bumeráng (#249) 8 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db,
gromak páncél (#270) 60 ap /db, sárga erőöv (#276) 250 ap /db, rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db,
bíbor erőöv (#291) 600 ap /db, varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, elit csatavért (#295) 60 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db,
ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, csontpálca (#329) 75 ap /db, királyi korona (#338) 250 ap /db,
rézgolyó (#343) 2 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db, réz fejpánt (#406) 14 ap /db, bronz fejpánt (#407) 18 ap /db,
vas fejpánt (#408) 24 ap /db, kígyóbőr öv (#410) 16 ap /db, bányászcsákány (#434) 20 ap /db, varkaudar szablya (#516) 40 ap /db,
gnóm nyílpuska (#546) 70 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db, rubin fejék (#729) 280 ap /db, gyöngyberakásos öv (#732) 260 ap /db,
méregfog (#1553) 1200 ap /db, monstrum vállvédő (#1577) 360 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, bányászcsákány (#434) 10 ap /db, bíbor erőöv (#291) 60 ap /db, csontpálca (#329) 15 ap /db,
ezüsthegyű nyíl (#323) 4 ap /db, fúvócső (#20) 4 ap /db, harci kalapács (#174) 20 ap /db, hosszú íj (#111) 20 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db, kvazár sisak (#266) 70 ap /db, lánckesztyű (#230) 15 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db,
mérg. ubuk dobónyíl (#188) 7 ap /db, mérgezett vasnyíl (#187) 8 ap /db, Métely páncélja (#1562) 120 ap /db, monstrum vállvédő (#1577) 120 ap /db,
nyílvessző (#108) 1 ap /db, rinóbőr öv (#685) 150 ap /db, ryuku buzogány (#696) 70 ap /db, szigony (#389) 14 ap /db,
ubuk dobónyíl (#138) 5 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db, vadászkés (#1264) 12 ap /db, varkaudar csizma (#317) 20 ap /db,
vashegyű nyíl (#176) 5 ap /db, mandibulakasza (#127) 25 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 160.]

be 593 bemész az 593. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Nrimdorjiusmurr, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 14 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db,
vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, gyenge méreg (#26) 2 ap cseppje,
varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db,
grákóbőr (#41) 6 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db,
tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db,
bronzkulcs (#76) 18 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, zöld üveg (#82) 6 ap /db,
ragasztó (#83) 2 ap cseppje, óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db,
rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, tinta (#101) 2 ap cseppje, vízionár szem (#102) 6 ap /db,
magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db,
vapár ág (#110) 20 ap /db, madártoll (#112) 2 ap /db, dözmöng szív (#122) 6 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, csuklyavirág (#133) 2 ap /db,
mocsári penke (#148) 2 ap /db, szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db,
ugh méreg (#166) 4 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, spiritusz (#170) 2 ap cseppje,
téfea-agy (#172) 16 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db,
nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db, kazmár gyökér (#205) 8 ap /db,
szuperkötél (#209) 4 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db, ketrec (#216) 152 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db,
ramit kő (#226) 6 ap /db, acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db, furulya (#233) 14 ap /db,
tatu dob (#234) 8 ap /db, dorony duda (#235) 56 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db,
kis aranykulcs (#240) 32 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db,
fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db, purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db,
tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db, jégszív (#282) 30 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db,
bev formázó minta (#299) 50 ap /db, cru formázó minta (#300) 50 ap /db, kőszem (#304) 10 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db,
huhogó bibe (#332) 16 ap /db, rákfatty váladék (#333) 2 ap cseppje, acéltű (#334) 2 ap /db, súlyzó (#347) 18 ap /db,
shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, degradátor váladék (#354) 4 ap kortyonként, szockó hólyag (#355) 6 ap /db,
quwarg tojás (#360) 4 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, teknőcteknő (#416) 24 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db,
rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db, aurach fog (#657) 2 ap /db,
elf csont (#664) 8 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db,
gnóm csont (#706) 8 ap /db, etra hályog (#712) 50 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db,
yetiszív (#1070) 16 ap /db, ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db, Éjmágus tükre (#1100) 3000 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db,
hűségérme (#1141) 4800 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db, pókláb (#1378) 2 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
álompor (#396) 1 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, aranytű (#272) 4 ap /db,
arx formázó minta (#298) 25 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, borkonyó bibe (#312) 5 ap /db, bronzkulcs (#76) 9 ap /db,
csontkulcs (#74) 4 ap /db, darázsfarok (#654) 14 ap /db, darázsszárny (#652) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db,
dorony tüdő (#212) 8 ap /db, dözmöng szív (#122) 3 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db, elf csont (#664) 4 ap /db,
elkarog szőr (#665) 1 ap /db, etra hályog (#712) 25 ap /db, ezüst kulcs (#184) 12 ap /db, ezüstdarab (#326) 4 ap /db,
fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, fémrúd (#104) 8 ap /db, fokhagyma (#403) 4 ap /db, fülemüle agyar (#267) 5 ap /db,
furulya (#233) 7 ap /db, fűszertartó (#210) 6 ap /db, gnóm csont (#706) 4 ap /db, gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje,
gyöngymangó (#135) 2 ap /db, halcsont (#390) 2 ap /db, huhogó bibe (#332) 8 ap /db, hűségérme (#1141) 40 ap /db,
ilkin érc (#232) 3 ap /db, illatos rózsaszál (#1595) 10 ap /db, jégszív (#282) 15 ap /db, karbin plazma (#199) 10 ap /db,
kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 4 ap /db, kis vaskulcs (#40) 3 ap /db, kőszem (#304) 5 ap /db,
madártoll (#112) 1 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 10 ap /db, márványkulcs (#245) 16 ap /db, medúzacsáp (#703) 5 ap /db,
mérleg (#81) 8 ap /db, mocsári penke (#148) 1 ap /db, molluszk ház (#353) 2 ap /db, mutáns csont (#331) 4 ap /db,
nagy aranykulcs (#246) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 14 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 16 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 3 ap /db,
olló (#335) 7 ap /db, ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db, purifikátor háj (#269) 18 ap /db,
ragasztó (#83) 1 ap cseppje, rákfatty váladék (#333) 1 ap cseppje, remák szív (#264) 12 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db,
rézkulcs (#75) 6 ap /db, rinóbőr (#651) 5 ap /db, sáfránypor (#211) 20 ap cseppje, sallank karom (#128) 2 ap /db,
Sheran cserepe (#1271) 50 ap /db, spiritusz (#170) 1 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 7 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db,
szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, szeksztáns (#32) 20 ap /db, szent kehely (#257) 16 ap /db, szuperkötél (#209) 2 ap /db,
szvó-ektoplazma (#151) 10 ap /db, távcső (#42) 16 ap /db, téfea-agy (#172) 8 ap /db, tinta (#101) 1 ap cseppje,
troll csont (#704) 4 ap /db, ugh méreg (#166) 2 ap cseppje, uzbány csőr (#169) 6 ap /db, vasérc (#152) 2 ap /db,
vaskulcs (#183) 10 ap /db, vizestömlő (#3) 7 ap /db, xirnox szív (#213) 10 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 12 ap /db,
zöld üveg (#82) 3 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db, kis aranykulcs (#240) 16 ap /db, manakristály (#500) 100 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 155.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[93,54] Folytatod sétádat a házak közt. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Az élet a halál előjátéka, es egyszer mindenki Leahnál köt ki. A. Gurthelen " Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Tour-Mix ut. iroda ajánlata: Árnyékvilágbeli utazás. Jelentkezés személyesen. "

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " A drow KT tagja lehetsz! Feltétel: Elf légy de ne jó! " A következő épületeket látod: egy ékszerbolt (584. épület.) és egy tanácsadó bölcselő (587. épület.).
Eladsz 1 aranyláncot 20 aranyért.
Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Hirdesse e tábla az Éjharcos Szent nevét, míg a nappalt Éj követi: Worget. "

(Továbbmész...) [93,55] Továbbmész a város utcáján.

Felfedeztél egy csodák kútját. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy Toborzóiroda (760. épület.).
Összefutsz egy fekete, copfos hajú, barna szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Chara-din tanítványa. Egy bakkura csizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy káosz szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy szöges páncélt és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy halálmadár trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy khór darázs trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: prédára leső drónkeselyű. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy szöges bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy dárda. Mentális auráját felismered, csúf fekete, jelezve, hogy mennyire elvetemült gonosz! Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
Egyszercsak megpillantod egy hófehér, rövid hajú, izzóan vörös szemű drow nő táborát. Fekete a bőre. Dornodon eljövendő papja. Egy denevér szimbólumot, egy Eldaran karkötőjét, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy láncinget, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ryuku csizmát, egy ryuku köpenyt, egy sárga erőövet, egy smaragd védőgyűrűt és egy tünde tegezt visel. Ruházatát egy bányarém trófea, egy ongóliant trófea és egy renegát törpe trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Egy mutáns pók a hátasa. Holmiját egy púpos burástya cipeli. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: sötétlelkű, gonosz teremtmény. Erősnek, nagy hatalmúnak látszik - nincs értelme leöletni magadat vele. Nagy ívben elkerülöd a táborhelyét, mielőtt még felfigyelne rád.
[16 pontot használtál fel, van még 139.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Előkotorsz 1 aranyat, és bedobod a kút belsejébe. Eltelik pár perc, mire ráébredsz, most ugyan hiába vársz csodára. Pedig ez a csodákról híres csodák kútja, neked mégsem nyújtott semmi jót. Kedveszegetten indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 135.]
Közelebb lépsz a kút pereméhez, és behajítasz 1 aranyat. Vársz egy picit... vársz még egy picit... Semmi nem történik. Ha már nem történt semmi, a hátizsákodban újabb aranyérme után kutatsz. Valami ragadós anyagba nyúlsz, és eltelik pár pillanat, míg rájössz, hogy egy nálad lévő szopókő az. Hát igen, a szerencse elkerül mostanában. Teljes letargiában fordítasz hátat a kútnak. [4 pontot használtál fel, van még 131.]
Kíváncsi kifejezést öltve arcodra, bedobsz 1 aranyérmét a kútba. A kút belsejére fókuszálva várod, hogy megtörténjen a csoda. Az azonban csak nem akar megtörténni. Ha már nem történt semmi, a hátizsákodban újabb aranyérme után kutatsz. Valami ragadós anyagba nyúlsz, és eltelik pár pillanat, míg rájössz, hogy egy nálad lévő szopókő az. Hát igen, a szerencse elkerül mostanában. Kedveszegetten indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 127.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Eltelik pár perc, mire ráébredsz, most ugyan hiába vársz csodára. Pedig ez a csodákról híres csodák kútja, neked mégsem nyújtott semmi jót. Rossz érzés lesz rajtad úrrá: már a saját szerencsédben sem bízhatsz. [4 pontot használtál fel, van még 123.]
Elegáns mozdulattal 1 aranyérmét hajítasz a kútba. A kút belsejére fókuszálva várod, hogy megtörténjen a csoda. Az azonban csak nem akar megtörténni. Ha már nem történt semmi, a hátizsákodban újabb aranyérme után kutatsz. Valami ragadós anyagba nyúlsz, és eltelik pár pillanat, míg rájössz, hogy egy nálad lévő szopókő az. Hát igen, a szerencse elkerül mostanában. Elszomorodva fordítasz hátat a kútnak. [4 pontot használtál fel, van még 119.]
Apró csókot lehelsz az aranyérmére, mielőtt a kútba hajítanád. A kút belsejére fókuszálva várod, hogy megtörténjen a csoda. Az azonban csak nem akar megtörténni. Mostanság mintha kerülne a szerencse. Kedveszegetten indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 115.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Elegáns mozdulattal 1 aranyérmét hajítasz a kútba. Eltelik pár perc, mire ráébredsz, most ugyan hiába vársz csodára. Átkozott szopókő! Biztos ezért nem történt semmilyen csoda! Bárcsak megszabadulhatnál az összestől! Elszomorodva fordítasz hátat a kútnak. [4 pontot használtál fel, van még 111.]
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Hideg borzongás fut végig testeden, ahogy a csodára vársz. Azonban ennyi... más nem történik. Pedig ez a csodákról híres csodák kútja, neked mégsem nyújtott semmi jót. Elszomorodva fordítasz hátat a kútnak. [4 pontot használtál fel, van még 107.]
Apró csókot lehelsz az aranyérmére, mielőtt a kútba hajítanád. Hamar kiderül, most már sem a sebeid nem fognak beforrni, sem a kút szelleme nem fog megjelenni előtted. Nem elég, hogy szopókő van nálad, még a kút sem működik! Azon töprengve mi lehetett a probléma, hátat fordítasz a kútnak. [4 pontot használtál fel, van még 103.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[92,56] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy süvítő rája. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a süvítő rája testét. (4 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a süvítő rája testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A süvítő rája megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Farokcsapások csattannak a hasadon. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a süvítő rája száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 414 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy vaskohó van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [92,57] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia hívői építették. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy Tharr oltár van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő spagulár mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 ubuk tüske. Alaposan megsorozod a spagulár jobb vállát. (4 támadással 20 életpontot sebezve.) A spagulár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 87.]

im 0 5 imádkozol
Az oltárra helyezel 1 szent kelyhet, remélve, hogy istened feltölti könnycseppjeivel. Egy óra telik el buzgó mormolással. A szent kehely megtelt! Jóleső meleg fut végig a testeden. (+19 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 57.]
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. [30 pontot használtál fel, van még 27.]
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 27.]

m 1 mozogsz északkeletre
[93,56] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy uzbány lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja az uzbány bal lábát. (4 támadással 9 életpontot sebezve.) Marokra fogva a ryuku buzogányt a másikra rontasz. Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered az uzbány bal vállát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az uzbány csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 356 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy xantusz-kaktuszt. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Benyúlsz az odúba. A méhek nem tudnak megcsípni, mert rajtad van a kesztyű. Kiveszed a babát, és odaadod a manólánynak. Az megköszöni, majd vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívői építették. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze keletre látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy márványtornyot. Délre egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy épület van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, friss kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
Találkozol Don Hernan Cortessel. Fairlight eljövendő papja. Egy fekete, rangjelzésekkel teli egyenruhát, és egy sötét színű köpönyeget hord. A fején pedig egy ryuku hadúr sisakja! Honnan szerezhette? Réginek tűnő, de nagyszerű állapotban lévő fegyverzetet visel. Rangja a Kompániában: kopasz. Felszerelését egy purifikátor trófea, egy tüskés harci gromak trófea és egy quwarg harcos trófea ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: csaták viharától tépett lobogó. Tisztán érzed auráját: semleges jellemű. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[11 pontot használtál fel, van még 16.]

* 1. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 16.]

* 2. BP: használod az 1271. tárgyat
Itt az ideje egy kis kertészkedésnek! Sheran cserepébe egy borkonyó bibét ültetsz, alaposan meglocsolod (vízzel és isteni könnycseppel), majd vársz. Némi hajtás azonnal sarjadzani kezd, de még sok idő, míg leszüretelheted. [5 pontot használtál fel, van még 11.]

* 3. BP: használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 6.]

* 4. BP: használod a 73. pszi képességet
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 5. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 6.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! Kifejlődött a növény Sheran cserepében. Leszeded a termést, 3 borkonyó bibét. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 4, 24, 30.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a karmos tankány. 2 kaját töm magába a spagulár. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 340 pontot. A következő körben tehát 346 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁGUSKOBOLD (7044. SZÖRNY)
A koboldokról nem sok mindent lehet tudni, mivel igencsak ritka szerzetek. Fajtájuk eredete a múlt ködébe vész, és jelenük is meglehetősen titokzatos. Annyit azért elmondhatok róluk, hogy ha nagyritkán felbukkannak valahol (ez leginkább egy ódon mágustoronyban fordulhat elő), mindig iszonyatos zűrzavart okoznak. Öntörvényű, erőszakos, és arrogáns népség. Nincsenek híján a humorérzéknek, ám a varázserőnek sem! Ez pedig igen bosszantó kombináció, elhiheted! Termetük ritkán éri el az egy láb magasságot, lábuk-kezük vékonyka, ám fülük hosszú, és az orruk... nos, mint egy hatalmas uborka! Megjelenésük összességében leginkább a gnómokhoz teszi hasonlatossá őket. Mivel eléggé kiszámíthatatlanok, meglehet, hogy ellenségesek lesznek veled szemben. Ha így áll a helyzet, csak a szerencsédben bízhatsz, mert a máguskoboldok az összes undok, aljas, ócska varázstrükköt elpuffogtatják rád, ami csak ismeretes Ghallán!

SZOPÓKŐ (259. TÁRGY)
Eleged van már abból, hogy nálad erősebb kalandozók elől kell menekülnöd, mások pedig kirabolnak, és nem tudsz kellőképpen bosszút állni? Most végre kitaláltad a megoldást, ami a Szopókő. Ezt az undorító, ám mégis varázserejű tárgyat egy szopógödörnél készítheted el, ha egy kerek követ bekensz ragasztóval, és egy kötél segítségével leengeded a fekete iszapba. Ehhez a KT 259 parancsot kell kiadnod, 3 TVP-ért. Ezután nincs más hátra, mint hogy megkeresd áldozatod tárgyát, és átadd neki "ajándékodat". Vigyázz! A szopókő mindig a nagyobb hatalmú gazdát keresi, így ha találkozol egy nálad magasabb szintű kalandozóval, a kő könnyen elhagy az új hatalom kedvéért, ha csak nem őrzöd eléggé (KF <kő> 3). Ezért nem lehet a kőtől egykönnyen megszabadulni: ha megpróbálod eldobni, eladni, elásni, vagy bármi módon megsemmisíteni, kellemetlen meglepetések érhetnek. Igazándiból kevés biztos módszer ismert. Annyi bizonyos, hogy 1.) átadhatsz az A paranccsal egy darabot egy másik kalandozónak, ha még nincs szopókő a birtokában [ne feledd - átadni lehet olyan kalandozónak is, akit hivatalosan "nem ismersz"]; 2.) ha lopnak tőled, a lopott tárgyhoz néha egy-egy szopókő is hozzáragad; 3.) bizonyos mágikus metódusokkal a szopókő végleg megsemmisíthető. Ezenkívül, ha egy nálad magasabb szintű kalandozó táborára lépsz, és barátságosak vagytok egymással, akkor van esély rá, hogy egy szopókő átugrik hozzá. (Ez az esély főként a szintjeitek különbségétől és az áldozatnál levő szopókövek számától függ.)
Hogy miért szolgált rá ez a kisméretű tárgy a nevére? Nos, amíg valakinél egy ilyen kő található, az ezután vonzani fogja a bajt - szerencséje ugyanis átmenetileg 1-es lesz. Hogy ez mit is jelent, az talán már Te is tudod, ha találkoztál már fabontó szójerrel, xirnoxszal, vagy más hasonló speciális szörnnyel...

KOBOLDKIRÁLY (7045. SZÖRNY)
Azt mondják, ahol két kobold van, ott az egyik már király, és valóban ez jellemző a kivagyiságukra. A koboldkirály persze legtöbbször semmivel sem nagyobb, vagy erősebb a többinél, s talán a bosszantó trükkök terén sem jártasabb náluk, de a királlyá választáshoz ilyen különbségekre nincs is szükség. Akinél a koboldkorona van, az a király, és kész! Gondolhatod, milyen torzsalkodás mehet végbe egy-egy koboldkorona birtoklásáért. Mindezért ne becsüld alá ezt a fura kis szerzetet, mert ártó, aljas praktikák vonatkozásában nincs párja e világon! Ha a varázslatait viszonylag ép bőrrel megúszod, már könnyű dolgod van, mert a koboldok törékeny teste bármilyen fegyverrel egyaránt jól sebezhető.

MÁGUSOK ITALA (1610. TÁRGY)
Egy nyeletnyi, kesernyés, gyanús színű, büdös lötty, egy fura alakú fiola alján. Ennyit tudsz megállapítani első ránézésre a mágusok italáról. Persze nem véletlenül nevezik így. Ha akarod, felhörpintheted a H 1610 paranccsal (ez nem kerül TVP-be). Ekkor úgy fogod érezni, mintha a szádtól a gyomrodig mindent vörös izzásig hevítene ez a fránya ital. Persze, nem hiábavaló ez a szenvedés, mert a mágusok itala a fordulód végéig minden sebző taumaturgia és teológia varázslatod sebzését 33%-kal fogja megemelni (az ősi varázslatokra nincs hatással). Ez más, sebzést növelő hatásokkal összeadódik, de egyazon fordulóban csak egy adag mágusok italát fogyaszthatsz el. Azokra a varázslatokra, melyek az ellenfél életerejének bizonyos százalékát sebzik, az ital nincs hatással. Sajnos az elkészítésének titkát csakis elismert főmágusoktól lehetne megszerezni, de nem tudsz rá okot, miért árulnák ezt el neked. A tárgy nem átadható. A mágusok italának hatása az olimpián nem működik.

MANAKRISTÁLY (500. TÁRGY)
Ezer színben játszó, óriási hókristályra emlékeztető, csodálatosan szép tárgy a manakristály. Elképzelhetetlennek tartod, hogy emberi alkotás nyomán szülessen ez a csoda, csakis természeti képződmény lehet. Emberfeletti szépsége mellett mesés mágikus képességgel bír: ha összetöröd, varázspontod visszaáll a maximális lehetséges szintre. De ugyan ki bír egy ilyen csodát önző, anyagias érdekekből megsemmisíteni? A manakristályt a H 500 paranccsal tudod használni (ha legalább 50 VP-d hiányzik), illetve automatikusan felszabadítod a benne rejlő energiát, ha varázsolnál V paranccsal, de nincs elég varázspontod. A varázskőhöz hasonlóan, harc közben nincs időd manakristállyal szöszmötölni. Ha egyszerre birtokolsz manakristályt és varázskövet, akkor először mindig a varázskövet fogod összetörni az automatikusan használatnál. Egy körben legfeljebb egy manakristályt használhatsz fel. (A következő fordulód elejéig lezajló események is ide számítanak.)
Ezenkívül az alábbi korlátozás érvényes: Ha taumaturgiád 100-nál nagyobb, amennyivel nagyobb 100-nál, annyiszor 2%-kal kevesebb varázspontot ad vissza, tehát 110-es taumaturgiánál 20%, 120-asnál 40%-kal kevesebbet kapsz, de legalább 200 vp-t mindig kapni fogsz, még 150-es taumaturgiánál is.
Ha teológiád 100-nál nagyobb, amennyivel nagyobb 100-nál, annyiszor 1%-kal kevesebb vp-t ad a manakristály vissza, tehát 110-es teológiánál 10%-kal, 190-esnél 90%-kal kevesebbet kapsz vissza, de legalább 200-at mindenképpen kapsz. Ha mind teológiád, mint taumaturgiád 100-nál nagyobb, akkor az erősebb korlátozás fog érvényesülni, de össze nem adódnak.

KIS ARANYKULCS (240. TÁRGY)
Ez az apró kulcs egy lakatos és egy aranyműves együttdolgozásának remekműve. Tolla különösen bonyolult, valószínűleg igen komplex zárak kinyitására alkalmas.

ELŐNY A HÁTRÁNYBÓL
Amikor úgy hozza a sors, hogy egyedül kell szembenézned több ellenféllel, bizony nem áll túl jól a szénád. Most, hogy már egyre többet megtudsz a többszemélyes csatákról, egyre inkább nyilvánvalóvá válik számodra, hogy ilyenkor sem érdemes kétségbe esni, a küzdelem nem feltétlen a te meneküléseddel ér majd véget. Épp ezért mostantól ezekben a csatákban +5 támadást kapsz.

SZOPÓGÖDÖR (177. TEREPTÁRGY)
A szopógödör a kalandozók réme. Egy ősi átok részeként jöttek létre. Gyakran illúziómágia vagy valamilyen egyszerűbb álca rejti őket a gyanútlan járókelők szeme elől. Ha egy olyan mezőre lépsz, ahol szopógödör van, mindössze 10% az esély, hogy az undorító, fekete masszával teli verem közelébe keveredsz. Ha azonban ez bekövetkezik, beleeshetsz, ha nem elég jók a reflexeid (ez a szerencsédtől és az ügyességedtől függ). A szopógödörből ugyan aránylag könnyű kimászni, de az átok-mágia borzalmas hatással lehet rád. Tulajdonságaid csökkenhetnek, szakértelmeket felejthetsz el részlegesen, és még ki tudja, milyen kellemetlenségekben lehet részed.

A HATALOM FÜLBEVALÓJA (817. TÁRGY)
Már kinézetével is a fenségességét hirdeti ez a csillogó fülbevaló, melyet egy zafír drágakőből hoztak létre. Használat közben lágyan duruzsol használójának fülébe, de természetesen más pozitív hatása is van: viselője minden alaptulajdonságát (erő, intelligencia, ügyesség, egészség, szerencse) kettővel növeli. A tárgy nem átadható.

KARAKTERLAP

Romold Thralk, egy kopasz, kék szemű troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Raia felszentelt papja vagy. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 183. fordulód.

Erő: 32 (34) Szint: 18 Merészség: 7/3 Magasság: 255 cm
IQ: 32 (34) Támadás: 25 Agresszió: 3 Testsúly: 493 kg
Ügyesség: 20 (21) Védekezés: 34 Menekülés: 30 % Életkor: 20/20 év
Egészség: 23 (25) Életpont: 340/340 Jellem: jó (344) Tul. pont: 0
Szerencse: 30 (1) Varázspont: 363/277 Pénz: 1349 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 20/4 Pszi pont: 87/28 EFejl: 14
Eddig összesen 726 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3169 TP-t kaptál. Jelenleg 270200 TP-d van. A következő szinthez még 69800 TP szükséges. Trófeáid: miksziszi húsgólem, varkaudar íjász, óriás szőröspók. A 180. fordulódban 5502 arany került a bankszámládra. 5529 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 3 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/10 szúrófegyverek: 8/51 vágófegyverek: 11/37 (+12%)
ütőfegyverek: 23/44 (+2%) lőfegyverek: *21/100 dobófegyverek: 4/17

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (200%) << ryuku buzogány (#696) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk tüske (#131) (1 -8.); vashegyű nyíl (#176) (9 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/50 2. nyomkövetés: 21/86 (-80%) 3. mászás: 10/83 (+2%)
4. csapdakészítés: 12/97 (+6%) 5. csapdaészlelés: 5/52 6. gyógyítás: 36/85
7. titkosírás: 2/34 8. felderítés: 8/89 9. szörnyidomítás: 6/27
10. teológia: 21/45 (+15%) 11. taumaturgia: 20/64 (-94%) 12. szerencsejáték: 1/77 (+11%)
13. versengés: 9/64 (+27%) 14. zene: 11/31 15. szörnyismeret: 16/33 (+20%)
16. pszi: 12/86 (+20%) 17. zárnyitás: 3/46 18. vadászat: 13/95
19. bányászat: 19/31 (+11%) 20. testépítés: 20/53 21. főzés: 3/48 (+23%)
22. csapatmunka: 3/47

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 30% életerő alatt 10 TVP-ért
segítesz max. 40 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak
készítesz kötelet (#92) (max. 2 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 30 darabot, csak egyszer), botot (#4) (max. 1 darabot ), púderkövet (#119) (max. 1 darabot ), amnioszt (#203) (max. 2 darabot ), mákrózsa virágot (#56) (max. 3 darabot, csak egyszer)
elfogod mutáns pókot (#117) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang (11)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
kavadu (#19) (csak egyszer), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 9, max: 12)
troll (#5), Kvazársziklák Népe (#9119), Idő Porszemei (#9130), Humán Páholy (#9145), Árnymenők (#9153), Raia hívők (#993), Amos Kaelpyr (#3338), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP)
gyóntatás (#56, 10 VP) tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
áldomás (#6) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26) szürkeáll. aktiv (#71)
méregsemlegesítés (#14) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
9. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
hhaar burka (#32), fehér glóbusz (#47), védelem tűz ellen (#38), elektromos pajzs (#51), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 19, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
tisztítótűz (#44) >> gonoszok (#988) tűzeső (#61) >> semlegesek (#989)
tűzeső (#61) >> szutykos remák (#191) tűzeső (#61) >> jók (#990)
villámcsapás (#50) >> 15. szintű lényekre tisztítótűz (#44) >> nómenklatúra (#158)
tisztítótűz (#44) >> autentikus vámpír (#154)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 19, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
fehér glóbusz (#47) >> purifikátor (#157) védelem sav ellen (#36) >> halálhozó (#419)
védelem tűz ellen (#38) >> bíbor szulfagor (#358) védelem sav ellen (#36) >> xirnox (#122)
védelem sav ellen (#36) >> ragyás burástya (#111) védelem tűz ellen (#38) >> griffőniksz (#106)
védelem tűz ellen (#38) >> piromenyét (#99) elektromos pajzs (#51) >> nők (#999)
elektromos pajzs (#51) >> férfiak (#998) védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)
védelem tűz ellen (#38) >> ork sámán (#345) tüskepajzs (#30) >> alattomos manó (#756)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
karmos tankány (#137) (málhás: +16 kg teher) státusz: OK
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egyike a legkomolyabb feladatoknak: ölj meg egy Borzalmas Varkaudart!
2.) Leah gyűlöletes teremtménye az autentikus vámpír. Ontsd ki a plazmáját kettőnek! (számláló: 0)
3.) Egy feladat, amit a többihez hasonlóan, örömmel fogsz végrehajtani. Áldozz számomra 9 szopókövet!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
69 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 drótszőr (#37)
1 egykezes súlyzó (#483) 3 kaja (#2) 6 kerek kő (#19)
6 ragasztó (#83) 1 spiritusz (#170) 1 teknősesszencia (#702)
13 ubuk tüske (#131) 23 víz (#27) 1 aranylánc (#191)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 borkonyó bibe (#312) 1 hatalom fülbevalója (#817) 5 isteni könnycsepp (#260)
1 mandibulakasza (#127) 1 ormánygőte csont (#21) 3 pirkit (#153)
2 rézdarab (#70) 1 sallank karom (#128) 6 szopókő (#259)
1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(92,56) süvítő rája (#113), Sheran oltár
(92,57) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Raia oltár, érclelőhely, spagulár (#82)
(93,54) ékszerbolt (#584), tanácsadó bölcselő (#587)
(93,55) Toborzóiroda (#760), csodák kútja (#1096), egy törpe férfi, egy elf nő
(93,56) uzbányok (#102), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 21. jellempróba, Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), Don Hernan Cortes (1005. kalandozó)
(94,53) fegyverbolt (#590), vegyesbolt (#593), fény szentélye (#376)
(95,51) Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, törpe bánya (#435), 21. jellempróba, barátság szent tüze (#484), művészi porolit (#720)
(95,52) mély kút (#93), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár, 34. jellempróba, mérges nyukmár (#95), kék rothasztó (#421), piromenyét (#99)
(96,51) szopógödör (#177), Fairlight oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 43. jellempróba, egy alakváltó nő

Üzenet küldése a karakternek