17. forduló, 19. forduló, Kömörc összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. aug. 3. 12h:17'
EZ A 465. JÁTÉKHETED, 18. FORDULÓD
466. játékheted kezdete: aug. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 29 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5920
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

KÖMÖRC KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [16,11] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy ormánygőte nyomok után kutattál. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 145.]

* 1. KP: le 2438 0 0 leveszed/lerakod a 2438. tárgyat
Elteszed az arany éjmedált. [0 pontot használtál fel, van még 145.]

fkt 4 2 felt. készítesz a 4. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 145.]
(Feltételes gyógyítás:) A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+12 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 115.]

fkt 10 2 felt. készítesz a 10. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

flh 5 10 1 felt. lőfegyver haszn. 5 a 10. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 5 10 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

kf 72 kézbeveszed/felveszed a 72. tárgyat
A fejedre teszed a rézsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

t 103 támadod a 103. szörnyet
FT 103 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy mélységi grittang! Ezt kerested. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a mélységi grittang farkát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Mosolyogva kidobod a nevetséges gyilkos sallank trófeát, és kiszedsz egy mélységi grittang trófeát. 136 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+10 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 85.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 77.]

be 11 bemész a 11. titkos labirintusba
A sziklás, köves dombok között aránylag hamar megtalálod a mirgek barlangjának bejáratát. Bepillantasz: teljes a sötétség. Fáklyát gyújtasz. Egy igazi kalandnak nézel elébe! Odabent bűzös, egészségtelen levegő fogad. Az alacsony, szűk járatokat láthatóan nem az emberek, hanem a mirgek méreteire tervezték. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 72.]

lm 5 3 4 mozogsz 5 3 4
Elérted a térképen az 5-össel jelölt pontot. Mindenhol csontok hevernek (némelyik emberi). Feltehetően ez a mirgek ebédlője. [5. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy mirg lakik itt. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mirg nyakát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a mirg jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A sarokban, néhány emberi csont között, megtalálod a térképet. Számodra érthetetlen ákombákom az egész. Nyilván titkosítva van. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Kínlódva mászol végig ezen a járaton, és végül rá kell döbbenned, hogy zsákutcát követtél. [3. PONT] Hamarosan egy mirget pillantasz meg. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mirg jobb lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a mirg jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
A kanyargó folyosó padlóját mindenhol mirg ürülék borítja. Orrodat befogva lépkedsz tovább, mígnem elérsz a járat végéhez. [4. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy mirg lakik itt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a mirg jobb vállát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a mirg fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Belecsipked a mirg a bal karodba és a nyakadba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[15 pontot használtál fel, van még 57.]

lm 2 1 mozogsz 2 1
Görnyedten haladsz előre a szűk folyosón. Egy tágabb, fészekszerű terembe érkezel. A fal mellett nagy mirg tojások sorakoznak. [2. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy mirg van előtted! Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mirg tollas testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a mirg testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megcsipkedi a mirg a jobb válladat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 29 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Visszatérsz a bejárathoz, és kikapaszkodsz a napfényre. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 47.]

m 6 mozogsz nyugatra
[15,11] A dombság átmegy hegységbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vadtroll. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a vadtroll ragyás bőrét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A vadtroll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vadtroll belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Szöges bunkóval megcsapod a vadtroll ragyás bőrét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a vadtroll megcsapja a fejedet. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vadtroll fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Nem akarsz kinyúlni. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Azt még te is tudod, hogy a kőcséri patkány egyáltalán nem illik a ghallai tájba, inkább valami sivatagos bolygóra való. Azonban azt is tudod, hogy ha a hátrahagyott jellegzetes szagú bogyóit a sebeid környékére kened, akkor gyorsabban gyógyulsz, mint egy féllábú trollnő. (+17 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Észreveszel egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy csontlepke. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a csontlepke bordás testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A csontlepke kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 7.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

m 7 mozogsz északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

m 7 mozogsz északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

m 6 7 7 mozogsz nyugatra, északnyugatra, északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

be 535 bemész az 535. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy drótszőrű pincsit. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 6.]

* 2. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 5.]

* 3. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 4.]

* 4. BP: kf 2438 0 0 kézbeveszed/felveszed a 2438. tárgyat
A ruhádra illeszted az arany éjmedált. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 5. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 157 pontot. A következő körben tehát 160 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

MIRG (75. SZÖRNY)
A sok-sok évvel ezelőtt a föld alá kényszerített ragadozó madárszerű lények komoly átalakuláson mentek keresztül: szemük hatalmasra, guvadtra nőtt, ahogy mind jobban erőltették, szárnyaik elsatnyultak, mivel a föld alatt nem volt alkalmuk repülni, karmaik, csőrük viszont megkeményedett, megerősödött, hiszen a sötét járatokban a túlélés jóval nehezebb, mint az áldott napsugarak védelmében. A mirgek tompa agyú, de veszettül harcoló lények, és ahol egyet találsz, ott van több is.

KARAKTERLAP

Kömörc, egy tüsi ősz hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Ez a 18. fordulód.

Erő: 16 Szint: 7 Merészség: 6/1 Magasság: 113 cm
IQ: 9 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 71 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 4 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 17 Életpont: 175/55 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 2
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 7 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 77 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 308 TP-t kaptál. Jelenleg 2 612 TP-d van. A következő szinthez még 1 388 TP szükséges. Trófeáid: kaffogó hebrencs, mélységi grittang.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 ütőfegyverek: 8 (+1) dobófegyverek: 5

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); dárda (#10) max. 1 db (5 -);
30,105 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 32

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 671 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 8 (+1) 6. szörnyismeret: 3
7. vadászat: 1 8. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz botot (#4) (max. 2 darabot, csak egyszer), dárdát (#10) (max. 2 darabot, csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
vízionár (#66)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. fekete gránittorony (530): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4, 11.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 mászókarom (#78) 1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 bunkósbot (#9) 1 csontszablya (#64) 1 * kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 * szöges bunkó (#8)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany éjmedál (#2438)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
16 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92)
1 rézkulcs (#75) 1 + tüskecsapda (#242)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 18 korty víz (#27), fér még: 2]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bakkura bőr (#95) 24 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105)
1 hebrencs állkapocs (#130) 1 királygyík bőr (#44) 15 madártoll (#112)
2 mandibulapenge (#125) 2 móri gyümölcs (#116) 2 óndarab (#85)
3 ormánygőte csont (#21) 2 rézdarab (#70) 5 sallank karom (#128)
4 smirglilevél (#29) 4 sünmedve tüske (#14) 1 tigroszlán fog (#63)
1 tükör (#43) 2 vadász tatu bőr (#15) 6 varányszem (#30)

Összsúly: 33.24 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 111 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kaja (#2) 12 madártoll (#112) 1 rézdarab (#70)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

14 15 16 17
10
11
12
(15,11) vadtroll (#70), világítótorony (#156), csontlepke (#746)
(16,11) a 11. labirintus bejárata, mélységi grittang (#103), mirg (#75)

Üzenet küldése a karakternek