17. forduló, 19. forduló, Alders Breorf összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. márc. 2. 9h:06'
EZ A 18. JÁTÉKHETED, 18. FORDULÓD
19. játékheted kezdete: márc. 4.
A következő fordulódat legkorábban a 19. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4241
SZÁMLA : XXXX

ALDERS BREORF KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [16,11] koordinátán.
Nyugtalanul alszol, érzed a szűnni nem akaró mocorgást a hasadban. Rettenetesen félsz, hogy mi lesz a következménye, álmodban forgolódsz és nyögdécselsz. Ám hirtelen különös érzés önt el, s megjelenik előtted egy érett, szép nagy mórigyümölcs képe. Bár mindig is utáltad mikor mamád ebből főzött gyógyteát, most ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy beleharapj. Mikor felébredsz, el is határozod, hogy keresel egyet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)

d 7 1 eldobod a 7. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

d 18 eldobod a 18. tárgyat
Elhajítasz 1 parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 6 mozogsz nyugatra
[15,11] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Észreveszel egy oltárt. Dornodon híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy bo-skorpió. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Becsapódva, megdöfi a bo-skorpió testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a bo-skorpió jobb középső lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A bo-skorpió megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a bo-skorpió, épp csak megsuhint. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 7 csepp gyenge mérget. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egyszercsak megpillantasz egy nagy, szürke tornyot. Majdnem 40 láb magas, 20 láb széles, kör alapú építmény. Oldalát benőtte a moha, hegyes tetején itt-ott már elcsúsztak a kőlapok. Igazi ablakot nem látsz, csak két apró, lőrésszerű nyílást. Közelebb menve, megtalálod a torony aljában a bejáratot, egy nagy faajtót, rajta vastag rézkarika kopogtatóval. Kilincset nem látsz. Nyilván valamilyen varázsló lakik itt. (500. épület.)
Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 156.]

be 500 bemész az 500. épületbe
Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg. - Üdvözöllek fiam! - köszönt mosolyogva. - Látom elfáradtál a hosszú utazástól. Ha van kedved, pihenj meg nálam. Ha esetleg tanácsra van szükséged, szívesen segítek.
Nem tudod visszautasítani az öregember szívélyes meghívását, és követed a toronyba. A kívülről kopott épület bentről kicsit otthonosabbnak látszik, de mintha mindent körbelebegne valamilyen misztikus hangulat. Egy csigalépcsőn felmentek a torony első szintjére, ahol úgy tűnik a "fogadószoba" van. Vendéglátód hellyel kínál, majd ételt hoz. Miközben jóízűen falatozol, beszélni kezd:
- A nyugati határt őrző mágusok egyike vagyok, a nevem nem fontos a Te számodra. Ha jól látom, gyengén vagy ellátva fegyverzettel és páncélzattal. Sajnos ebben én sem tudok segíteni Neked. Azonban nagyon talpraesettnek látszol, és azt hiszem képes leszel, ha kell akár mindent saját kezűleg elkészíteni. Figyelmeztetlek viszont, hogy néha nehéz a sötétség és a fény útja között dönteni: minden bölcsességedet próbára teszi! Az egyik út könnyebb, de a másik hoz igazi eredményt.
Boldog lennék, ha segítenél egy kísérletemhez szükséges komponensek beszerzésénél. Innét kb. 10 mérföldre délkeletre van egy xantusz-kaktusz liget. Kérlek gyűjts nekem onnét 4 kaktusz-tűt! Nagyon hálás lennék! - természetesen ígéretet teszel a mágusnak, és megköszönöd a vacsorát. Aztán letotyogtok a kapuhoz. Elbúcsúzol az öregembertől, és továbbállsz. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
- Gratulálok, hogy sikerült a feladatot teljesítened! - mondja a mágus. Ha van kedved, kaphatsz tőlem egy másik feladatot. - mohón bólintasz, és lesed az öreg szavait. [10 tapasztalati pontot kaptál.]
A varázsló egy üvegbe rakja az értékes kaktusz-tűket, aztán ismét, kissé könyörgő arckifejezéssel, hozzád fordul: még egy egészen irinyó-pirinyó apróságra lenne szükségem. Néhány mérföldre délre van a bolhakutyáknak egy kedvenc gyülekezőhelye. Ha volnál olyan jó, és hoznál egy bolhakutya bordacsontot... Egy vágófegyverrel könnyedén ki tudod metszeni az elejtett szörnyből! - mogorván biccentesz az újabb kérésre. Elbúcsúzol az öregembertől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 151.]

m 4 3 mozogsz délre, délkeletre
[15,12] A sík vidéket bozótos váltja fel. A hatalmas kiterjedésű bozótos épp hogy létezik: a Kiégett Föld közelségéből adódóan eső itt szinte sohasem esik. Észreveszel egy smirglibokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy csodabogár lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a csodabogár testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csodabogár testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Véres nyál csordul ki a csodabogár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [16,13] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy csodabogár. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csodabogár fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a csodabogár testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A csodabogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A csodabogár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy móricserjét. Látsz egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 99 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 131.]

kt 116 elkészíted a 116. tárgyat
Begyűjtöttél 1 móri gyümölcsöt. [4 pontot használtál fel, van még 127.]

h 116 használod a 116. tárgyat
Lenyeled a finom, húsos gyümölcsöt. Néhány perc múlva megkezdődik a hasmenés! Minden villámgyorsan történik, de szerencsére már előre letoltad a nadrágodat. Hopp, és még valami kicsusszant! Egy kis piros, csúnya, embriószerű valami. Egy kis szörnyeteg! Irtózva gondolsz rá, hogy mi lett volna, ha ez megnő a testedben. Eltaposod a férget. [2 pontot használtál fel, van még 125.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 125.]

m 5 7 7 mozogsz délnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[15,14] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Felfedeztél egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy bolhakutya. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a bolhakutya testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A bolhakutya még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


Összefutsz egy fekete, göndör hajú, kék szemű ember férfival. Körszakálla és bajsza van. A bőre világosabb az átlagosnál. Egy örökkéval.gyémántját visel. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Jack Goat Garrison. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
Találkozol egy hosszú aranyhajú, kék szemű elf nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Ruházatát egy lila brekk trófea díszíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Aranyhajú Salina. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.

(Továbbmész...) [14,13] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 193 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy félelem-járó. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Te itt életveszélyben vagy. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [13,12] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bíborgörény lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a bíborgörény szőrös testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A bíborgörény fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a bíborgörény száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 95.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[12,12] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Felismered a közeledőt. Csak egy lila brekk. Nem jelenthet különösebb problémát. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a lila brekk puha hasát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A lila brekk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [11,12] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Ezeket a dűnéket mostanában csak Szélfogók néven ismerik: részben nekik köszönhető, hogy a félsziget védve maradt a nyugatról áramló por- és hamuförgetegekkel szemben. Felfedeztél egy olvasztókemencét. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. A feléd közeledő homokvarány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 75.]

f 26 kísérletezel a 26. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy mérgezett tüskét. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 65.]

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz mászókarmot. (ld. enc.) 39 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 55.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 25 élelemszerzés 25 pontért

Hopp, egy ananászbokor! Ezt nem hagyod ki! (+4 kaja.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [25 pontot használtál fel, van még 30.]
Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 157 pontot. A következő körben tehát 187 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

MÉRGEZETT TÜSKE (23. TÁRGY)
Pókméregbe mártva a bozótban gyűjtött tüskéket apró, de annál hatékonyabb lövedékeket kapsz, amelyek sebzése d3+4. Azt, hogy a fúvócsőhöz mérgezett lövedékeket akarsz használni, a KF 20 23 paranccsal kell megadnod. Egy tüske bemérgezése 1 pontba kerül.

MÁSZÓKAROM (78. TÁRGY)
Ha a két kezedre valamilyen állati bőrt tekersz, és ebbe a szuperhegyes tigroszlán fogakat illeszted, ún. mászókarmokat kapsz, amelyek segítségével még akár nagyon sima felületeken (rát-fa, korongfa törzse) is fel tudsz mászni. A mászókarmokat ilyenkor automatikusan fogod használni, hiszen egy KT parancs ürügyén vagy kénytelen mászni. Ahhoz, hogy egy pár ilyet készíthess, 6 tigroszlán fogra van szükséged, és a KT 78 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

KARAKTERLAP

Alders Breorf, egy vörös, copfos hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A bőröd kreolszínű. Ez a 18. fordulód.

Erő: 13 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 10 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 68 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 3 Menekülés: 40 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 18 Életpont: 109/109 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 72 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 204 TP-t kaptál. Jelenleg 1 987 TP-d van. A következő szinthez még 13 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 ütőfegyverek: 4 lőfegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
11,50 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 642 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 9
4. vadászat: 2 5. bányászat: 7

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * kis bőrpajzs (#45)
Fegyverek és lövedékek
1 csontszurony (#12) 1 * fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 * szöges bunkó (#8)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 fáklya (#36) 18 kaja (#2)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 11 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 9]
1 vizestömlő (#3) [benne 12 korty víz (#27), fér még: 8]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 antilopbőr (#48) 1 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16)
32 drótszőr (#37) 1 grákóbőr (#41) 1 kaktusztüske (#114)
3 királygyík bőr (#44) 2 mandibulapenge (#125) 3 smirglilevél (#29)
11 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47) 17 tigroszlán fog (#63)
4 varányszem (#30)

Összsúly: 36.56 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 123 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kaktusztüske (#114) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 1 parittya (#18)
5 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 7 gyenge méreg (#26) 6 kaja (#2)
2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

10 11 12 13 14 15 16 17
10
11
12
13
14
15
(11,12) olvasztókemence (#86), homokvarány (#16)
(12,12) lila brekk (#11)
(13,12) bíborgörény (#84)
(14,13) oltár, félelem-járó (#56)
(15,11) szürke mágustorony (#500), Dornodon oltár, bo-skorpió (#54)
(15,12) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), oltár, csodabogár (#755)
(15,14) oltár, bolhakutyák (#17), Jack Goat Garrison (2679. kalandozó), Aranyhajú Salina (5365. kalandozó)
(16,13) csodabogár (#755), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), oltár

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Trákin csákánya lophatatlan lett, hasonlóan az ásóhoz.
* - Az AK-s labirintusból szerezhető, egyedi, nem átadható tárgyakat (Holtak akarata (1604), féregíz nyakpánt (1601), thargodan varázskönyv (1619, méregtermő iszák (1666), taumaturgikus öv (1672), ezüstszelence (1602)), VALAMINT a tárgyhelyet adó tárgyakat (pl. feneketlen zsák, fekete lyuk stb.) ezentúl nem veszítheti el a karakter, azaz a vámraktár sem veszi el őket.
* - A hősi övcsat korlátja, hogy fordulónként egyszer használható, csak a csatornától nyugatra érvényes. A csatornától keletre bármennyiszer lehet használni.
* - Az ezüstszelence a csatornától nyugatra csak nyugati varázslatkomponenst képes megtermelni.
* - Bátor felfedezők ryuku remetelakra bukkantak a nyugati szigeteken.

Üzenet küldése a karakternek