169. forduló, 171. forduló, Laurana összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jún. 23. 9h:24'
EZ A 436. JÁTÉKHETED, 170. FORDULÓD
437. játékheted kezdete: jún. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4102
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

LAURANA KALANDJAI


11 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [117,12] koordinátán. [Két fordulód között sor került az olimpiai játékokra. Az ezzel kapcsolatos információkat ld. a soronkívüli fordulódban, amit már postáztunk.]
Az Olimpián kaptál 2 tudatpontot, és 300 tapasztalati pontot.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 bruhatagnyelvet (1 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Találkozol egy copfos csíkos hajú, izzóan vörös szemű alakváltó férfivel. Bőre bronzként csillog. Szétfagyott teste csak nagyon lassabban mozog körülbelül, mint egy lila brekk varázslótoronnyal a hátán! Ő Krontel! Köszöntitek egymást, aztán tovább. Vadak Ura mentális híre jut el tudatodhoz: Adjatok információt a 1847 lényről/karakterről és a 342 tárgyról. Köszi! Találkozol egy copfos csíkos hajú, izzóan vörös szemű alakváltó férfivel. Bőre bronzként csillog. Szétfagyott teste csak nagyon lassabban mozog körülbelül, mint egy lila brekk varázslótoronnyal a hátán! Ő Krontel! Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a részeg kalandozó (ld. enc.) és az orgoró (ld. enc.). Végre megismerted Enrico Caravadallo (2525. kalandozó) nevét. Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) ezüstkardot (ld. enc.), pukkanó tűcsapdát (ld. enc.), királyi koronát (ld. enc.), esszenciakristályt (ld. enc.) és agyartőrt (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+48 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+3 kaja.) A lottó 664. hetének nyerőszámai: 9, 20, 22. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 11 arany nyereményt kapsz.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 273.]

* 2. KP: használod a 238. tárgyat
Elkezded pengetni a lantot. Tökéletesen játszol! Ha fellépnél a városban [H <zeneszerszám> parancs lakott területen], biztos, hogy kereshetnél néhány aranyat. Ez jól esett! (+11 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 243.]

* 3. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 243.]

* 4. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 238.]

* 5. KP: elmormolod a 13. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Energia árad testedbe. Sikerült elmondanod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 233.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Mr. Vadászmester, elejtett egy zebrát. Ez a húsmennyiség jó ideig elég lesz! (+5 kaja.) Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. [30 pontot használtál fel, van még 203.]

a 50 3070 300 átadod az 50. tárgyat a 3070. kalandozónak (300 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 300 aranyat Nantosvelta részére. [5 pontot használtál fel, van még 198.]

a 63 3070 1 átadod a 63. tárgyat a 3070. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 tigroszlán fogat Nantosvelta részére. [5 pontot használtál fel, van még 193.]

bb 1 2 305 beraksz a bankba az 1. tárgyat (2 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 deus ex machinát. Beraksz a bank széfjébe 127 kaját. Beraksz a bank széfjébe 6 varázskövet. [0 pontot használtál fel, van még 193.]

m 2 3 8 mozogsz keletre, délkeletre, északra
[118,12] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély szakadékot. Délre nézve látsz egy művészi porolitot. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet.


(Továbbmész...) [119,13] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy barátság szent tüzét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Eassy-Lien Dib vigyorog kajánul. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Még egész friss troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [119,12] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt.

Találsz egy ovimon-bokrot. [30 pontot használtál fel, van még 163.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Átkutatod a környéket. Kutatásodat végül siker koronázza. Egy jól eldugott helyen találsz 1 bőrpáncélt. Elrakod. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [20 pontot használtál fel, van még 143.]

m 8 mozogsz északra
[119,11] Vált a terep, bozótos után most hegyvidéken vagy. Átlépted az Őslénypark mágikus energiakerítését. Mindenhol hatalmas feliratokat látsz: VIGYÁZAT! ÉLETVESZÉLY! Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély szakadékot. (ld. enc.) Észreveszel egy teljesen lerombolt világítótornyot. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Lord Steyr formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy friss csatamezőt. Nyugatra egy mély kút van. Északra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy szikla mögé rejtőzöl. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal tudod, hogy egy tyrannoszaurusz rex volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 131.]

h 34 50 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 ramit követ! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 123.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Nekiállsz felderíteni a környéket. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [20 pontot használtál fel, van még 103.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[119,10] A hegyvidéket síkság váltja fel. Felfedeztél egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr híveié. Észreveszel egy szent tölgyfát. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy quwarg bolyt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sörényes ubuk közeledik. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sörényes ubuk sűrű sörényét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Azonnal rájössz, hogy egy nukleáris cickány ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Észreveszel valamit a földön. Friss troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [119,9] Dombos terepre érkeztél. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy krómkaktuszt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy quwarg bolyt. Nyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kétfejű troll. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Ellenfeledre szárazság varázslatot lősz. Semmi hatás! Elszántan a másikra rohansz. A pontos találat érdekében beveted a Sashorog kí-tulajdonságot. Ököllel néhányszor megcsapod a kétfejű troll bal lábát. (4 támadással 32 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a kétfejű troll ragyás bőrét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kétfejű troll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! A pontos találat érdekében beveted a Sashorog kí-tulajdonságot. Ököllel néhányszor megcsapod a kétfejű troll bal lábát. (4 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a kétfejű troll ragyás bőrét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kétfejű troll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A kétfejű troll megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 73, gyógyulás: 16, összesen: -57 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+72 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes készítés:) Legyártottál 4 bronzhegyű nyilat. [67 pontot használtál fel, van még 36.]

h 34 50 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 28.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Átkutatod a környéket. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [20 pontot használtál fel, van még 8.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

h 34 50 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 0.]

tim 60 titkosírás megfejtése
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

kut 20 kutatsz
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

bpk 5 bef. parancs kivétele: 5
SZK 82 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

bpb 5 bef. parancs berakása: 5

szk 33 keresed a 33. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy sünmedvét. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]

* 1. BP: VP elővétele: 100
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Megidézted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még -3.]

* 4. BP: építed a 720. tárgyat -3 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 30, 1, 14.
Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 311 pontot. A következő körben tehát 308 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÉSZEG KALANDOZÓ (187. ELLENFÉL)
A városok utcáin kóborolva, előfordul, hogy összefutsz egy-egy iszonyúan részeg, végtelenül buta és rettentően kötekedő kedvű kalandozóval. Az ilyeneket legjobb elkerülni, mert keményebb ellenfelek némely elvetemültebb szörnynél is, de ha mégis küzdelemre kerül a sor, nos, akkor sem számíthatsz nagy zsákmányra győzelem esetén, mivel az ilyen fickók már tárgyaik/vagyonuk nagy részét elitták/elvesztették.

ORGORÓ (170. SZÖRNY)
Az orgorók a labirintusok mélyén lapító, sziklakemény bőrű, medúzafejű szörnyek. Pillantásuk kővé változtatja az óvatlan kalandozót (aki aztán persze várhat a KÖVGEO, vagyis a Kővéváltakat Visszaváltoztató Ghalla Elit Osztag munkatársaira), harapásuk pedig iszonyatosan erős mérget tartalmaz. Ha ez még nem lenne elég, nem árt, ha tudod, hogy karjaik végén hatalmas, rákszerű ollók vannak, amelyekkel igen kellemetlen sebeket tudnak okozni. Bizonyára kitaláltad már, hogy ütőfegyveren kívül nem sok lehetőséged van a szörny legyőzésére.

EZÜSTKARD (325. TÁRGY)
Az ezüstkard jóval gyengébb minőségű, mint a vasból készült vágófegyverek, azonban alkalmas arra, hogy bizonyos mágikus lényeken sebet ejtsél vele. Sebzése - a bronzpengééhez hasonlóan (bár mérete annál jóval nagyobb) - 2d6+2. Az ezüstkard elkészítéséhez hat ezüstdarab és egy olvasztókemence szükséges. Ehhez a KT 325 parancsot kell kiadnod, 50 TVP-ért.

PUKKANÓ TŰCSAPDA (336. TÁRGY)
Kavadulebenyből és madártollból mirgtojásnyi lufit lehet készíteni. Ha a tollszelepbe beillesztesz egy acéltűt, az enyhe nyomásra kirepül. A toll és a tű rögzítésére használd a gumifa gyorsan száradó nedvét. Ugh méreggel kend be a tűt, és az így elkészített tűcsapdát heggyel felfelé ásd be a tolvaj várható útjába. Ha a tolvaj rálép, a tű kilazul, és a légnyomás a tolvaj talpába lövi a tűt. Még egyszer a hozzávalók: kavadulebeny, madártoll, acéltű, cseppnyi ugh méreg, és egy gumifa. Elkészítése a KT 336 paranccsal történik, 10 TVP-ért, használata a többi csapdához hasonlóan a H 336 paranccsal. Itt azonban megadhatsz egy második, <mennyiség> paramétert is, aminek maximális értéke 10. Minél több tűcsapdát raksz ki, a csapda annál hatékonyabb (annál nagyobb az esélye, hogy a tolvaj felsül). Egy tűcsapda felállítása 1 TVP-be kerül. Négy tűcsapda már körülbelül a nyílcsapdával egyenrangú védelmet jelent, 8-10 tűcsapdán pedig még a legrafináltabb tolvajok sem igen jutnak át. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

KIRÁLYI KORONA (338. TÁRGY)
Hatalmad szimbolizálására félelmetes fegyvereknél, erős páncéloknál és drága ékszereknél is alkalmasabb lenne egy valódi királyi korona viselése. Erre megfelelő fém csakis az arany lehet, ebből pedig pontosan kétszázötvenet kell beolvasztanod egy olvasztókemencénél. A művelethez természetesen kőkalapácsra, és megfelelő szakértelemre (8-as bányászat) is szükség van. Hogy ne legyen túl egyszerű a munka, díszítsd egy tucatnyi fekete gyönggyel! A királyi korona elkészítéséhez a KT 338 parancsot kell kiadnod, 120 TVP-ért, ugyanis a minőségi ékszer elkészítése sok időt kíván. Mivel a korona elkészítésekor aránylag sok, nem újrafelhasználható hulladék keletkezik, ezért az unkreáció varázslattal legfeljebb 125 arany nyerhető vissza. A koronát a KF 338 paranccsal teheted a fejedre (sisak helyett). Védekezést nem ad (csak méltóságot).

ESSZENCIAKRISTÁLY (350. TÁRGY)
Döbbenetes felfedezést tettél! Ha egy Moa katalizátorba egyenként beilleszted a kilenc ismert Moa ékszert, akkor egy hatalmas pulzálás, dübörgés kísértében létrehozható a legendás esszenciakristály! (Ehhez a KT 350 parancsot kell kiadni, 10 TVP-ért.] Ez az átlátszó, a szivárvány minden színében csillogó kristálydarab hihetetlen mágikus erővel bír. Belsejében vörös izzás látható, mintha a kristálynak valamiféle lelke lenne: néha ez az izzás alig látható, néha elemi erővel lüktet. A legendák alapján az esszenciakristály egyik legnyilvánvalóbb felhasználása az, hogy hozzávágod egy igazán nagyhatalmú, iszonyatos képességekkel rendelkező ellenfélhez. Az esszenciakristály összetörésekor felszabaduló energiák általában önmagukban elegendőek ahhoz, hogy végezzenek a célponttal, de ha ez nem lenne elég, az áldozat legtöbb mágikus képességét is elveszti. [Ehhez dobófegyverként kell KF-elned, mágikus sebzésű, hegyes dobófegyvernek számít.] Természetesen az esszenciakristály más, kevésbé nyilvánvaló képességekkel is rendelkezik.

AGYARTŐR (420. TÁRGY)
Az agyartőr egy speciális, mágikus szúrófegyver, amelyet bal kézben is használhatsz. Sebzése 3D4+4, és +2-t ad minden támadásodhoz. Mivel a fegyver mágikus, a csak mágikus ill. ezüst fegyverrel megüthető lényeket is meg tudod vele sebezni. Az agyartőr forgatásához min. 15-ös szúrófegyver szakértelem szükséges. Az agyartőrt - a megfelelő mágikus formulák ismerői - egy fülemüle agyar, egy fpi formázó minta, egy moa smaragd és 100 arany értékű egyéb alapanyag segítségével állíthatják elő, 120 TVP árán.

MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY)
A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

RAMIT KŐ (226. TÁRGY)
Ez egy furcsa, ezüstösen csillogó kőzetfajta. Közelebbről megvizsgálva, a felületén hajszálvékony, fekete vonalakat veszel észre, amelyek körbefutják az egész követ. A ramit könnyen morzsolható, felülete kissé szivacsos tapintású. Vajon mire lehet jó?

KARAKTERLAP

Laurana, egy fekete, hosszú hajú, barna szemű kobudera nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran felszentelt papja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 170. fordulód.

Erő: 26 Szint: 16 Merészség: 7/5 Magasság: 134 cm
IQ: 26 Támadás: 15 Agresszió: 6 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 27 Menekülés: 40 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 20 (22) Életpont: 259/176 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 26 (29) Varázspont: 222/58 Pénz: 422 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 22/5 EFejl: 30
Eddig összesen 586 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 290 TP-t kaptál. Jelenleg 163791 TP-d van. A következő szinthez még 16209 TP szükséges. Trófeáid: élőholt sullár, tüskés harci gromak, quwarg harcos. A 148. fordulódban 5039 arany került a bankszámládra. 5593 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 20/16 (+2%) szúrófegyverek: 12/93 (+6%) vágófegyverek: 1/4
ütőfegyverek: 1/9 lőfegyverek: 18/54

Feltételes fegyverváltás: bunkósbot (#9) (50%) << rövid kard (#171) (100%) << vashegyű lándzsa (#182) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -14.); bronzhegyű nyíl (#94) (15 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/35 (+28%) 2. nyomkövetés: 28/2 (+16%) 3. mászás: 3/96
4. csapdakészítés: 12/61 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/78 6. gyógyítás: 24/73
7. titkosírás: 4/52 8. felderítés: 15/99 (+60%) 9. szörnyidomítás: 6/34
10. teológia: 20/76 (+10%) 11. taumaturgia: 1/13 (+2%) 12. harcművészetek: 19/5
13. zene: 25/65 (+30%) 14. szörnyismeret: 9/54 15. vadászat: 13/14 (+30%)
16. bányászat: 4/97 (+46%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 5 lehet)
totem 41% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 9. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot ), bumerángot (#249) (max. 10 darabot, csak egyszer)
elfogod sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), rőtmanót (#55) fedett veremmel (#219), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
szintszívó (#96), csontváz lord (#177)
Barátságosság (aktív: 12, max: 12)
9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), Samael (#4658), nukleáris cickány (#155), troll (#5), Leah hívők (#991), ember (#1), elf (#2), mutáns (#9), Tyriel (#777), Összhangzat (#9152)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
revitalizáció (#52) hadiszerencse I (#13) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
szárazság (#48), energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
védelem tűz ellen (#38), tüskepajzs (#30)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: éhes
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát!
2.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét!
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
289 arany (#50) 1 deus ex machina (#1) 1 gyöngymangó (#135)
119 kaja (#2) 4 madártoll (#112) 2 óndarab (#85)
3 rézdarab (#70) 1 tigroszlán fog (#63) 6 varázskő (#305)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bőrpáncél (#51) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 ramit kő (#226)
6 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(119,9) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), 25. jellempróba, érclelőhely, kétfejű troll (#163)
(119,10) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), sörényes ubukok (#89), nukleáris cickány (#155)
(119,11) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), tyrannoszaurusz rex (#160)
(119,12) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207)
(119,13) barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 40. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Laurana 170. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28)
gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
acélkolosszus (#35) manó (#36) sötét motyogó (#37) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
görgőte (#41) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) árnyékrája (#87)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
griffőniksz (#106) fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) büntető praglonc (#125) Morbid (#127) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130)
orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144)
pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) szőrös bozsó (#149)
fémbontó szójer (#150) kardszárnyú pocok (#152) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157)
tyrannoszaurusz rex (#160) velociraptor (#161) kétfejű troll (#163) jégtroll (#164) bávatag golombár (#165)
orgoró (#170) óriásféreg (#171) sírlidérc (#172) vark. nekromanta (#173) óriás csontváz (#176)
csontváz lord (#177) élőholt ősmágus (#179) Zinthurg (#180) pöfögő kregon (#182) karmazsin huhogó (#185)
szeppent rákfatty (#186) részeg kalandozó (#187) varkaudar bajnok (#190) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202)
agyagelementál (#203) bazaltelementál (#204) gránitelementál (#205) kacagó szépia (#206) diuretikus kráken (#207)
drónkeselyű (#208) kneopatikus mollusk (#209) degradátor (#210) joviális m.szockó (#211) Tguarkhan (#212)
kisebb quwarg isten (#213) quwarg nagymester (#214) tűzfőnix (#215) élőholt sullár (#216) massza (#217)
északi tűzsárkány (#219) pszi elementál (#221) szubreális vámpír (#223) nanda (#224) alanori csatamén (#233)
káoszteknőc (#235) Chara-din fattya (#236) Mnebolath (#237) Orkhan Thai (#238) Raia szent lovagja (#239)
sivatagi doareg (#240) vadász quwarg (#241) qwarg rohamosztagos (#242) áeratikus hasnyák (#243) hegyi góliát (#244)
Rughar familiárisa (#245) kputtyintó csalán (#247) quwarg parafenomén (#248) taalru (#249) noth szellem (#250)
zombi mester (#251) lidércúr (#252) pordémon (#253) hordóagyú mameluk (#254) őrült varázsló (#255)
tüskés gigaféreg (#256) triklem drakolder (#275) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) varkaudar kósza (#347)
khór darázs (#348) liumbe (#349) láplidérc (#352) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355)
bíbor szulfagor (#358) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361) fekete amőba (#364) dombi yeti (#366)
kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) fagyféreg (#640) lábascet (#647) bandita (#758)
bűbájlidérc (#761) ekharion bébi (#768) köpködő bruhatag (#773) Tyriel (#777) roguena (#779)
Blounther apó (#972) Quirov (#975) Pikoló (#7010)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) $bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
$csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) $vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) $parittya (#18) kerek kő (#19) $fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) $mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) $lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) $mákrózsa virág (#56) $bőrsisak (#57) ködmangó cserje (#58)
ködmangó (#59) árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74)
rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) $bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
$bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) $kaktusztüske (#114) móricserje (#115) $móri gyümölcs (#116)
$ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120) dözmöng szív (#122)
göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) $csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) $mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
koponya szimbólum (#139) denevér szimbólum (#140) szem szimbólum (#142) virág szimbólum (#143) villám szimbólum (#145)
oltár (#146) hebrencs csapda (#147) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) $szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
$nyu-shuriken (#157) $ezüst karkötő (#158) borostyán függő (#162) karócsapda (#163) mászókampó (#165)
ugh méreg (#166) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171)
$téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175) vashegyű nyíl (#176)
szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) $ezüst gyűrű (#180) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183)
ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188)
$vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) aranylánc (#191) gyöngysor (#192) aranygyűrű (#193)
arany karperec (#194) $obszidián függő (#195) trófea nyaklánc (#196) $igazgy. fülbevaló (#197) $trikornis szarv (#198)
$karbin plazma (#199) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) $ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208)
szuperkötél (#209) fűszertartó (#210) sáfránypor (#211) $dorony tüdő (#212) manifeszt.nyúlvány (#214)
praglonc hártya (#215) ketrec (#216) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
$dobóháló (#221) smaragd védőgyűrű (#223) $varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225) ramit kő (#226)
helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) $acélpengőke (#231) ilkin érc (#232)
furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235) lajhár csont (#236) tankány karom (#237)
lant (#238) pular kristály (#239) smaragd kulcs (#241) tüskecsapda (#242) márványkulcs (#245)
nagy aranykulcs (#246) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) regeneráló gyűrű (#254) tatu ködmön (#255)
templom (#256) nehezék (#258) bájital (#261) friss csatamező (#262) ősi csatamező (#263)
fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268) purifikátor háj (#269) gromak páncél (#270) aranytű (#272)
szuper dobóháló (#273) szuper hálócsapda (#274) $ametiszt medál (#275) rejtőköpeny (#277) Mágikus Koponya (#279)
Fekete Kehely (#283) Szent Kulacs (#285) Sheran főzete (#286) sárkánypikkely (#292) varázskő (#305)
réz papi karkötő (#307) ezüst papi karkötő (#308) galachmit (#310) Pusztítás Botja (#316) taposó tappancs (#318)
plazmacsillag (#321) ezüsttőr (#322) ezüsthegyű nyíl (#323) ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstkard (#325)
ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) csontpálca (#329) $mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332)
rákfatty váladék (#333) pukkanó tűcsapda (#336) piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) rézgolyó (#343)
súlyzó (#347) lovagi tabard (#349) esszenciakristály (#350) tolmokov-koktél (#351) quwarg boly (#359)
quwarg tojás (#360) phua-kúp (#372) fekete tű (#374) moa zafír (#381) natali kő (#388)
halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) $álompor (#396) réz fejpánt (#406)
bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) vérvörös köpeny (#412) stukilövedék (#414)
aranypikkely (#415) teknőcpajzs (#417) agyartőr (#420) bogyógránát (#430) Vlagyimir szobra (#433)
törpe bánya (#435) ónix masszavadító (#438) szent liget (#439) krapixlon fürdőruha (#454) norgat kulcs (#471)
dizen kulcs (#472) törpe bakancs (#475) cápaölő tőr (#480) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486)
erődítmény (#488) pusztulás sírjai (#489) manakristály (#500) kdole (#501) kihívás tornya (#502)
Luthius karkötője (#527) Chara-din monolitja (#534) főnixtoll (#563) $rinóbőr (#651) $darázsszárny (#652)
$liumbe hajtás (#655) $elkarog szőr (#665) $nektoraf faggyú (#667) szulfin (#676) szulfagor agyar (#677)
elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) elf tekercs (#683) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685)
troll csont (#704) művészi porolit (#720) csodák kútja (#1096) malom (#1204) bruhatagnyelv (#1230)
csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) $fülemüle síp (#1576)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPCS [1-3]                         0/20  kapcsoló állítása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek