169. forduló, 171. forduló, Ardal Elwenhill összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. okt. 26. 9h:25'
EZ A 777. JÁTÉKHETED, 170. FORDULÓD
778. játékheted kezdete: nov. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2929
SZÁMLA : XXXX

ARDAL ELWENHILL KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [128,74] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 23. pontnál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+10 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+65 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Megfejed a tüskés harci gromakot. (+3 kaja.)

* 1. KP: v 28 0 0 elmormolod a 28. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+4 erő). [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 305.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 300.]

* 3. KP: v 63 0 0 elmormolod a 63. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Sikerült elmondanod az erőpajzs II varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-24 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 295.]

ef 2 energia fejlesztése 2
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-2 TU.] [20 pontot használtál fel, van még 275.]

d 65 eldobod a 65. tárgyat
Elhajítasz 1 szöges páncélt. [0 pontot használtál fel, van még 275.]

v 53 elmormolod az 53. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad az óriáserő varázslatot! Csapásaid erősebbek lesznek! (+4 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 270.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 265.]

le 117 leveszed/lerakod a 117. tárgyat
Leveszed az ezüst nyakláncot. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

kf 287 kézbeveszed/felveszed a 287. tárgyat
A nyakadba akasztod a Tharr Keresztjét. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

le 568 leveszed/lerakod az 568. tárgyat
Elrakod a biami kvazárlándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

le 1553 leveszed/lerakod az 1553. tárgyat
Elrakod a méregfogat. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

kf 324 1 kézbeveszed/felveszed a 324. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed az ezüsthegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

kf 322 kézbeveszed/felveszed a 322. tárgyat
Mostantól az ezüsttőrt fogod balkezes fegyverként használni. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

ov 5 óvatosságod: 5
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

flh 13 351 felt. lőfegyver haszn. 13 a 351. tárggyal
Ok, FLH 13 351 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

ff 329 felt. fegyverváltás: 329
Felt. fegyverváltás: << csontpálca. [0 pontot használtál fel, van még 265.]

lm 24 29 32 mozogsz 24 29 32
A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [24. PONT.] Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy vastag, gránitból készült ajtó jelent átmeneti akadályt. Az ajtóra egy gyanús, nagyon gyanús rúna van rajzolva. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy aranykulcs nyitja az ajtót. Nem hatástalanítottad a védőrúnát - a hatás nem marad el. Bummm! (-7 életpont). A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Halvány szellő simítja végig az arcodat egy oldaljáratból: egy kereszteződésnél vagy. [26. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vark. nekromanta. Fegyvere egy bunkósbot. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled számodra ismeretlen védekező varázslattal készül a csatára. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 22 életpontot sebeztél. Egy sötét halál varázslatot dob rád a másik. 87 életpontot vesztettél. Teli erőből tolmokov-koktélt dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 tolmokov-koktél. Több lövedéked átfúrja a vark. nekromanta nyakát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Meglengetve a csontpálcát ellenfeledre támadsz. Csontpálcával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vark. nekromanta jobb vállát. (2 támadással 77 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megdöföd a vark. nekromanta bal lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Nem sikerült a vark. nekromanta ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Alig pörkölődsz. 14 életpontot vesztettél. A vark. nekromanta most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 976 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 183, sebződés: 110, gyógyulás: 0, összesen: -110 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 bunkósbotot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Az egyenes folyosó közepén vagy. [29. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A felderítést egy szobával folytatod. Odabent félhomály fogad. [32. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy Zinthurg az. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 12 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy sorvasztás varázslatot. Semmi eredménye! Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontpálcát a másikra ugrasz. Csontpálcával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Zinthurg ébenfekete testét. (3 támadással 111 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel jól megszúrod a Zinthurg bal lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a Zinthurg, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 22 életpontot vesztettél. A Zinthurg néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Elvesztette a varázserejét a csontpálca. Átvizsgálod a testet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy ezüst karkötő. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. (ld. enc.) 1 044 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 51, gyógyulás: 0, összesen: -51 ÉP}

Füstölögve, gőzölögve távozik a Zinthurg sötét lelke a Sötét Földre. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [40 pontot használtál fel, van még 225.]

lm 29 24 39 mozogsz 29 24 39
Úgy suhansz, mint az árnyék. Az egyenes folyosó közepén vagy. [29. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Kétségbeesetten tapasztalod, hogy a tájékozódást tovább bonyolítandó, egy kereszteződéshez értél. [26. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [24. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A belépés pillanatában felkészülsz a legrosszabbra. [25. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy régi, rozsdás ajtó a következő akadály. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy aranykulcs nyitja az ajtót. Visszamész a bejárati lépcsőhöz, és elhagyod a labirintust. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. [55 pontot használtál fel, van még 170.]

m 8 2 2 mozogsz északra, keletre, keletre
[128,73] A hegység kopársága után üdítő a szemnek az élettel teli síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Utad során felfedezel egy xantusz-kaktuszt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Látsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy tündöklő szobor van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy quwarg harcos. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 18 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Elszántan a másikra ugrasz. Csontpálcával többször kegyetlenül megütöd a quwarg harcos potrohát. (3 támadással 123 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel néhány helyen meghorzsolod a quwarg harcos bal oldalát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A quwarg harcos megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 21 életpontot vesztettél. A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. 1 072 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 155, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}


(Továbbmész...) [129,73] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A feléd közeledő ragyás burástya mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (14 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontpálcát ellenfeledre rontasz. Csontpálcával többször kegyetlenül megütöd a ragyás burástya jobb karját. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel jól megszúrod a ragyás burástya fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A ragyás burástya melléd csap a farkával! A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a ragyás burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Ramirez Espanza irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [130,73] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy friss csatamezőt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Találsz egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Elenios oltárt. Délkeletre nézve látsz egy ősi csatamezőt. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Csak egy élőholt quwarg. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 25 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontpálcával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg testét. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel több döféssel felnyársalod az élőholt quwarg potrohát. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad az élőholt quwarg. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 20 életpontot vesztettél. Csontpálcával megcsapod az élőholt quwarg bal középső lábát. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megkarcolod az élőholt quwarg fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, az élőholt quwarg többször is megmar! (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 21 életpontot vesztettél. Az élőholt quwarg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. 1 371 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 227, sebződés: 79, gyógyulás: 0, összesen: -79 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. [27 pontot használtál fel, van még 143.]

m 4 4 7 mozogsz délre, délre, északnyugatra
[130,74] Síkság, továbbra is csak síkság. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy bávatag golombár irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy ősi csatamezőt. Nyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy quwarg harcos közeledik. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 22 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontpálcával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos torát. (3 támadással 123 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megkarcolod a quwarg harcos potrohát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A quwarg harcos csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 18 életpontot vesztettél. A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. 1 072 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Oppsz, egy kenyérfa! Sajna, már csak egy kenyér van rajta. (+2 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [130,75] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy bandita került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 41 életpontot sebeztél. Egy káosz szava varázslattal köszönt csatapartnered. Semmi eredménye! Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Marokra fogva a csontpálcát ellenfeledre rohansz. Csontpálcával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a bandita testét. (2 támadással 78 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel eltalálod a bandita testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a bandita sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (4 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Hasznavehetetlenné vált a csontpálca. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy ezüst nyaklánc. Szereztél 14 aranyat. 740 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 136, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Látsz egy manilla-fát. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy bávatag golombár irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő.

(Továbbmész...) [129,74] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy egy trosnyogó szakóca hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Dornodon híveié. Célirányosan haladsz. Egyenest a múltkor talált kerek kő felé veszed az irányt. Rendben, még sértetlen. Ugyanúgy áll, ahogyan legutóbb hagytad. (18. többszemélyes kaland, 50 TVP szükséges hozzá.) Látsz egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy nekrofunt. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy friss csatamezőt. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy Sheran templom van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy szürke rinocérosz közeledik. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve az ezüsthegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Ezüsthegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a szürke rinocérosz jobb első lábát. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel jól megszúrod a szürke rinocérosz fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Időben félreugrasz a szürke rinocérosz rúgása elől. A szürke rinocérosz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 rinóbőr. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Belebotlasz valamibe: 1 nagy bronzkulcs. Magadhoz veszed. [27 pontot használtál fel, van még 116.]

gyk 127 40 gyakorolsz a 127. tárggyal 40 pontért
Vívóleckéket adsz magadnak. Már nem sok kell a következő szinthez. [40 pontot használtál fel, van még 76.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+8 varázspont.) [40 pontot használtál fel, van még 36.]

* 1. BP: h 336 0 0 használod a 336. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 35.]

* 2. BP: h 396 0 0 használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 35.]

* 3. BP: tf 4 5 0 fejleszted a 4. tulajdonságodat 5 pontért
Fogat mosol egy darab fával, napozol egy kicsit, és egyéb módokon növeled szervezeted ellenálló képességét. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. [Még 2 TVP-t kell elköltened.] [5 pontot használtál fel, van még 30.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-6 életerő.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a spagulár. 2 kaját nyel le a ragyás burástya. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 311 pontot. A következő körben tehát 341 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ZINTHURG (180. SZÖRNY)
A Zinthurg a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Zinthurgok rabszolgái, talpnyalói a rangsorban felettük elhelyezkedő lényeknek, Ghallán azonban rengeteg náluk gyengébb lény van, és ezek felett uralkodhatnak - minden egyebet pedig igyekeznek elpusztítani. Egyetlen Thargodan sincs a test börtönéhez kötve, alakjukat kedvük szerint formálják. A Zinthurgok leginkább a közel három méter magas, ébenfekete testű, bikafejű, négy hatalmas, karomban végződő karral rendelkező formát kedvelik. A Zinthurg elpusztításához mágikus vagy ezüstből készült fegyver, ill. varázslat szükséges, egyéb fegyverek csak a felöltött külsőt képesek megsebezni, és ezt a lény egy szemvillanás alatt képes regenerálni. Ha egy Zinthurg fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtől eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

THARGODAN ESSZENCIA (328. TÁRGY)
Amikor első ízben lemészárolsz egy Thargodant, és nekiállsz felboncolni, megdöbbenve tapasztalod, hogy testfelépítése tökéletesen különbözik az általad megismert szervezetektől. Se szív, se máj, se tüdő. Csak valamilyen fekete folyadék, ami talán vér lehet. És egy furcsa, kocsonyás szerv, amely nagyon halvány kék fényt ad ki még most is, a Thargodan halála után! Bizonyára ez a Thargodan mágikus erővel bíró központi szerve. Némi spirituszt felhasználva, képes vagy tartósítani ezt a minden bizonnyal még sok dologra használható esszenciát.

KARAKTERLAP

Ardal Elwenhill, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember férfi vagy. Bőröd gránitszürke. Tharr eljövendő papja vagy. Papi hited: 77. A Földelem Urai (#9154) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 170. fordulód.

Erő: 25 (33) Szint: 19 Merészség: 7/3 Magasság: 167 cm
IQ: 23 Támadás: 19 (20) Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 28 Védekezés: 36 (39) Menekülés: 30 % Életkor: 22/22 év
Egészség: 20 Életpont: 249/243 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (26) Varázspont: 304/47 Pénz: 169 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 15/0 EFejl: 15
Eddig összesen 838 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7 587 TP-t kaptál. Jelenleg 366 822 TP-d van. A következő szinthez még 83 178 TP szükséges. Trófeáid: hadroszaurusz, ryuku csapásvezető, varkaudar felderítő. A 163. fordulódban 581 arany került a bankszámládra. 615 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 szúrófegyverek: 21/47 (+5%) vágófegyverek: 10/98 (+9%)
ütőfegyverek: *19/100 lőfegyverek: 13/59 dobófegyverek: 16/32 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: csontpálca (#329)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -12.); tolmokov-koktél (#351) (13 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
129,74 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 100 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/24 2. nyomkövetés: 24/64 (+8%) 3. lopás: 3/43
4. mászás: 9/12 5. csapdakészítés: 11/52 (+6%) 6. csapdaészlelés: 2/98
7. gyógyítás: 40/66 8. titkosírás: 1/20 9. felderítés: 15/29
10. szörnyidomítás: 7/83 11. teológia: 25/25 (+19%) 12. taumaturgia: 19/90 (+28%)
13. zene: 17/8 (+44%) 14. szörnyismeret: 12/61 15. zárnyitás: 3/33
16. vadászat: 15/6 17. bányászat: 21/24

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
kutatsz max. 5 TVP-ért
ásol max. 12 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 1 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 3 darabot, csak egyszer)
mászol max. 30 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
autentikus vámpír (#154) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) csupasz izom (#28) hadiszerencse II (#24) erőpajzs II (#63)
óriáserő (#53) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 20)
energiatüskék (#29), izomernyesztés (#33), lángcsóva (#31), villámcsapás (#50), puha ütés (#60)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: éhes
ragyás burástya (#111) (málhás: +11 kg teher) státusz: OK
tüskés harci gromak (#156) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!
2.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
3.) Pusztítsd el egy másik isten oltárát!

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 25 (limit: 849), a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 2 800.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
isteni kapcsolat (168)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
az őrzők ébersége (312)
kétkezes harc (338)
kavicselementál (350)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 679 TU szükséges.)
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.

Összsúly: 91.36 kg Megterheltség: 105%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 110% alatt van.
Még 36 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 csontpálca (#329) 1 kaja (#2) 1 sallank karom (#128)
4 spiritusz (#170) 1 szöges páncél (#65) 2 tolmokov-koktél (#351)
1 tükör (#43) 1 varázskő (#305) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
14 arany (#50) 1 bunkósbot (#9) 1 ezüst karkötő (#158)
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 rinóbőr (#651)
1 Thargodan esszencia (#328) 4 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

127 128 129 130 131
72
73
74
75
76
(128,73) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Chara-din monolitja (#534), Leah oltár, 28. jellempróba, quwarg harcos (#201)
(128,74) a 66. labirintus bejárata, vark. nekromanta (#173), Zinthurg (#180)
(129,73) ragyás burástyák (#111), Dornodon oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 43. jellempróba, művészi porolit (#720)
(129,74) művészi porolit (#720), Dornodon oltár, 18. többszemélyes kaland, Chara-din monolitja (#534), nekrofun (#173), 47. jellempróba, szürke rinocérosz (#346)
(130,73) friss csatamező (#262), Fairlight oltár, 40. jellempróba, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), élőholt quwarg (#202)
(130,74) Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 21. jellempróba, quwarg harcos (#201)
(130,75) bandita (#758), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), művészi porolit (#720)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Ardal Elwenhill 170. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) gnóm boltos (#32)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) manó (#36) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) zombi (#49) technokolin (#50) bakkura (#52) százfogú (#53)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77)
színes dözmöng (#78) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) árnyékrája (#87) kaffogó hebrencs (#88)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
vadász varkaudar (#108) kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112)
süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117)
trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) miksziszi húsgólem (#126) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138)
proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145)
kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) kardszárnyú pocok (#152)
quwarg királynő (#153) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157)
nómenklatúra (#158) ongóliant (#159) tyrannoszaurusz rex (#160) hadroszaurusz (#162) kétfejű troll (#163)
bávatag golombár (#165) orgoró (#170) sírlidérc (#172) vark. nekromanta (#173) dögkeselyű (#174)
élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176) Zinthurg (#180) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
varkaudar behemót (#189) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) diuretikus kráken (#207) kneopatikus mollusk (#209)
massza (#217) pszi elementál (#221) szubreális vámpír (#223) pordémon (#253) manaelementál (#290)
óriáspók (#303) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) liumbe (#349)
északi aurach (#350) halálmadár (#351) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358)
földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361) ryuku ostromteknős (#362) fekete amőba (#364)
troll ritualista (#365) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) sarki róka (#636)
jegesmedve (#637) yeti poronty (#638) veszett rozmár (#639) troll bányász (#679) varkaudar íjász (#687)
csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756) lajhárlord (#757) bandita (#758)
ryuku futárbérenc (#765) köpködő bruhatag (#773) mocsári ácsorgó (#774) ryuku csapásvezető (#778) ork bérgyilász (#781)
Mallon (#960) Ayagira Tanaka (#965) Quirov (#975) Métely (#7000) Pikoló (#7010)
Nehéz Norbi (#7119) varkaudar felderítő (#7133)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges páncél (#65)
szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70)
rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75)
bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85) olvasztókemence (#86)
bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96)
rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107)
nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117)
púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) sallank nyíl (#129)
hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) denevér szimbólum (#140)
két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149)
szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159)
vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) karócsapda (#163) vasvért (#164)
mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174)
márványtorony (#175) vashegyű nyíl (#176) szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179)
ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184)
nagy bronzkulcs (#185) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) aranylánc (#191)
gyöngysor (#192) aranygyűrű (#193) arany karperec (#194) obszidián függő (#195) trófea nyaklánc (#196)
igazgy. fülbevaló (#197) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) fűszertartó (#210)
dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) ketrec (#216) hurokcsapda (#217)
fedett verem (#219) dobóháló (#221) láncing (#222) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225)
ramit kő (#226) helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231)
ilkin érc (#232) furulya (#233) lajhár csont (#236) tankány karom (#237) lant (#238)
pular kristály (#239) kis aranykulcs (#240) tüskecsapda (#242) márványkulcs (#245) nagy aranykulcs (#246)
fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) templom (#256) friss csatamező (#262) ősi csatamező (#263)
remák szív (#264) fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268) purifikátor háj (#269) szürke bőrkesztyű (#271)
szuper dobóháló (#273) sárga erőöv (#276) Szent Kulacs (#285) Tharr Keresztje (#287) kőszem (#304)
varázskő (#305) arany papi karkötő (#309) galachmit (#310) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312)
ezüsttőr (#322) ezüsthegyű nyíl (#323) ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstkard (#325) ezüstdarab (#326)
ezüstshuriken (#327) Thargodan esszencia (#328) csontpálca (#329) mutáns csont (#331) pukkanó tűcsapda (#336)
rézgolyó (#343) shinai gömb (#348) tolmokov-koktél (#351) quwarg boly (#359) phua-kúp (#372)
fény szentélye (#376) moa üveggömb (#383) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
vas fejpánt (#408) aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433) bányászcsákány (#434) törpe bánya (#435)
barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) Arénagödör (#497) Chara-din monolitja (#534)
sötét tekercs (#535) főnixtoll (#563) biami kvazárlándzsa (#568) rinóbőr (#651) liumbe hajtás (#655)
liumbe bimbó (#656) aurach fog (#657) aurach bőr (#658) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667)
szulfin (#676) szulfagor agyar (#677) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) kobudera csont (#705)
etra hályog (#712) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720) rozmárfog (#1069) csodák kútja (#1096)
varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) régészeti lelőhely (#1208)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) ork csodaszer (#1228) bruhatagnyelv (#1230) fejsze (#1240)
vaspánt (#1241) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) vadászkés (#1264) nodonrod kitűző (#1533)
méregfog (#1553) Métely páncélja (#1562) griff nyakék (#1579) tündöklő szobor (#1587) vérvörös rózsa (#1622)
ork kunyhó (#1683) elhagyott bánya (#1685) ork sör (#1701) koponya gyűrű (#1733) Khór szobra (#1824)
moa kristály (#2203)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BB    tárgy       darab                         -  berakás bankszéfbe
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FNO   képesség    [hányszor]                    -  fejl. pont felhasználása
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KB    tárgy       darab                         -  kivét bankszéfből
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPCS  [1-3]                                  0/20  kapcsoló állítása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TAN   tippszám    [tárgy]                      10  tanulás bölcstől
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat                                35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek