16. forduló, 18. forduló, Alyr összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. nov. 15. 15h:06'
EZ A 705. JÁTÉKHETED, 17. FORDULÓD
706. játékheted kezdete: nov. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3262
SZÁMLA : XXXX

ALYR KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [49,7] koordinátán.

m 5 mozogsz délnyugatra
[48,8] Még mindig füves síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy kaszabolósáska. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal eltalálod a kaszabolósáska jobb első lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a kaszabolósáska minden csapását hárítanod. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált bo-skorpió trófeát, és diadalmasan beszerzel egy kaszabolósáska trófeát. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 174.]

se 16 segítesz: 16
Fáklyát gyújtasz, és a kövér pók felé suhintasz. Az uccu neki, elhordja ocsmány potrohát! Ezután óvatosan lepörkölöd a hálót. A méregtől félig lebénult kobuderát támogatsz elő. Megköszöni a segítségedet, miközben a háló foszlányait tépkedi magáról. Közben elmondja, hogy nem eshetett volna mindez meg vele, ha nála vannak az ubuk dobónyilai, amelyeket még apjától örökölt. Kérdésedre, hogy a dobónyilak hogyan készíthetők el, sajnálkozva rázza fejét - ő sem tudja. Elbúcsúztok, és ki-ki megy tovább a saját feje után. (+2 jóság.) [10 pontot használtál fel, van még 164.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[47,9] Szűnni nem akar a zöld síkság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy gyilkos sallank. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a gyilkos sallank fejét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal többször eltalálod a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyilkos sallank megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[12 pontot használtál fel, van még 152.]

se 9 segítesz: 9
Nincs nálad az a tárgy, ami a segítséghez szükséges lenne. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+7 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 122.]

m 6 mozogsz nyugatra
[46,9] Még mindig füves síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gumifát. Találsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba).

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 110.]

se 10 segítesz: 10
Megsajnálva a kis szörnyeket, elejtesz néhány apróbb állatot, és a ragadozócsemeték elé hordod. Emésztőcsöveiket a piciny csíbor-ragadozók mohón a táplálékra tapasztják. Néhány napig elég lesz nekik ez az élelem, aztán már nekik kell boldogulniuk. Fontolgatod, hogy magaddal viszed őket, de tudod, hogy magadnak is épp hogy elég ennivalót tudsz szerezni. Remélve, hogy a természet nem lesz kegyetlen, tovább folytatod utadat. (+4 jóság.) [30 pontot használtál fel, van még 80.]

m 3 1 1 mozogsz délkeletre, északkeletre, északkeletre
[47,10] Még mindig füves síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Döbbenetes dolog történik... Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Dornodon nevét! (ld. enc.) Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy xantusz-kaktuszt. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon híveié. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kavadu közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Telibe trafálod a kavadu hosszú nyakát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal felnyársalod a kavadu testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a kavadu csőrével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A kavadu szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [48,9] Még mindig füves síkságon vagy. Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy alpesi tehén volt a rémület okozója. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [49,8] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Csak egy rambó bogár. Megvető mosollyal várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a rambó bogár testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Utad során felfedezel egy mély kutat. [36 pontot használtál fel, van még 44.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 44.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[50,7] A síkságot ritka erdő váltja fel. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy mérges pók. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a mérges pók testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal felnyársalod a mérges pók testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy szőrlajhár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Meglövöd a szőrlajhár testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal jól megszúrod a szőrlajhár szőrös testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szőrlajhár mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal jól megszurkálod a szőrlajhár szőrös testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a szőrlajhár megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [51,6] Fák, mindenütt csak fák. Oldalt pillantva, meglátsz egy manilla-fát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

[24 pontot használtál fel, van még 20.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+2 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 0.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! Kimerülve a megpróbáltatásoktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 157 pontot. A következő körben tehát 157 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

DORNODON MEGIDÉZÉSE
Amikor a kőhöz érsz, jeges fuvallatú szél söpör végig körülötted, távoli mennydörgés hangját hozva feléd. Valahol vihar dúl... Egyszercsak tisztán, érthetően csengő, ámde hideg és kegyetlen szavak szólalnak meg a fejedben:
"Á, egy újabb pályázó! Dornodon, Ghalla új és egyedüli istene szívesen fogad minden lelkes követőt. Hogy papjává és az új hit terjesztőjévé válj, nem kell mást tenned, mint áldozatot bemutatnod az egyik neki szentelt rúnakőnél. Megfelelő áldozat egy csontszablya, egy dözmöng szív és egy csepp gyenge méreg. Feltétel persze, hogy lelked tiszta, makulátlan fekete legyen, mint minden igaz hívőé... Az áldozatot bemutató gonosz jellemű beavatott személyes audienciában részesülhet Dornodontól, a nagy mágus-istenségtől! Félelmetes hatalmat kapsz - jégsugarakat, méregfelhőket, villámokat szórhatsz azokra, akik ellened szegülnek, és az ocsmány, vakító fényű utat járják. Ne feledd, Dornodon, a gonoszság és sötétség istene az egyedüli, így mindenki, aki ellene szegül, pusztulni fog!"
Elhúzod kezedet. Borzongva gondolsz vissza a szenvtelen, rikácsoló hangra.

ALPESI TEHÉN (91. SZÖRNY)
Az alpesi tehén egy nagy, lilafoltos kérődző, oldalán gyakran látható MILKA felirathoz hasonló minta. A legtöbb bölcs azt állítja, hogy a bőrelszíneződés ilyetén pigmentációja aligha lehet véletlen, de eddig még egyikük sem tudta a különös rúnasor jelentését megfejteni. Tény, hogy a vérszomjas szörny húsa igen ízletes. Sajnos ennek megszerzése komoly harci tapasztalatot igényel, ugyanis az amúgy békés szörny bőszen védi magát, ha megtámadják. Főként síkságon és alacsonyhegységben fordul elő.
[Kaptunk néhány levelet, amelyek a játék "bugyuta" humorával kapcsolatban fejezik ki elégedetlenségüket (a szörnyön nincs sapka, lemész bétába, stb.). Ezért úgy döntöttük, hogy kell egy igazi, klasszikus fantasy szörny, így legalább valami komoly dolog is szerepel a játékban.]

SZŐRLAJHÁR (141. SZÖRNY)
A szőrlajhár, ha nem állandóan félkarikába görnyedve csimpaszkodva a fákról, akár másfél méter is lehetne. Mélyen ülő, mohón csillogó szemei állandóan az alatta húzódó erdei utat lesik. Ha valaki elhalad az úton, gyorsan le/ráugrik, és elkezdi mancsaival a csontjait ropogtatni. A szőrlajhárok nagy pechje, hogy manapság elég sok olyan kalandozó van, aki pillanatok alatt darabokra tudja őket szedni.

MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sűrű erdőkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erősek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyűek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kőkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, erről mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.

KARAKTERLAP

Alyr, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű árnymanó férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 17. fordulód.

Erő: 11 Szint: 5 Merészség: 5/5 Magasság: 108 cm
IQ: 11 Támadás: 4 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 12 Életpont: 84/84 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 3
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 37 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 99 TP-t kaptál. Jelenleg 650 TP-d van. A következő szinthez még 350 TP szükséges. Trófeád: kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 vágófegyverek: 2 lőfegyverek: 4 (+1)

51,92 mezőn táborozol
EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 3 3. lopás: 4
4. gyógyítás: 8 5. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
lopsz a trolloktól (5) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, az emberektől (1) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, az elfektől (2) bármit
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Dornodon hívők (#992)

Összsúly: 32.19 kg Megterheltség: 100%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 118 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 3 kaja (#2) 8 kerek kő (#19)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranypikkely (#415) 1 kavadu lebeny (#24) 2 mandibulapenge (#125)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(46,9) gumifa (#38), Fairlight oltár, 10. jellempróba
(47,9) Fairlight oltár, 9. jellempróba, gyilkos sallank (#85)
(47,10) Dornodon rúnaköve, xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 30. jellempróba, Dornodon oltár, kavadu (#19)
(48,8) 16. jellempróba, kaszabolósáska (#83)
(48,9) 15. jellempróba, alpesi tehén (#91)
(49,8) rambó bogár (#14), mély kút (#93)
(50,7) mérges pókok (#20), szőrlajhár (#141)
(51,6) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92)

Üzenet küldése a karakternek