15. forduló, 17. forduló, Illian összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. aug. 1. 9h:55'
EZ A 16. JÁTÉKHETED, 16. FORDULÓD
17. játékheted kezdete: aug. 3.
A következő fordulódat legkorábban a 17. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1869
SZÁMLA : XXXX

ILLIAN KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-7] koordinátán.
Silverlard, amikor összefutottatok, adott neked egy rőtmanó kacagányt (ld. enc.), 5 kaját, egy kötelet (ld. enc.), egy lapockacsontot (ld. enc.), egy ormánygőte csontot (ld. enc.), egy szürke bőrkesztyűt (ld. enc.), egy hebrencs csapdát (ld. enc.) és egy orgyilkos tőrt (ld. enc.).

ba 5750 nem támadod az 5750. kalandozót
BA 5750 parancs tárolva. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 175.]

le 11 leveszed/lerakod a 11. tárgyat
Elrakod a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

kf 225 2 kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
A bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

kf 271 kézbeveszed/felveszed a 271. tárgyat
Felhúzod a kezedre a szürke bőrkesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

kf 714 kézbeveszed/felveszed a 714. tárgyat
Lecsatolod a bőrpáncélt, majd magadra öltöd a rőtmanó kacagányt. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

f 33 kísérletezel a 33. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz ásót. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 165.]

f 21 kísérletezel a 21. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz fúvócsövet. (ld. enc.) 21 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 155.]

kt 20 elkészíted a 20. tárgyat
Legyártottál 1 fúvócsövet. [6 pontot használtál fel, van még 149.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[31,-6] A sík vidéket bozótos váltja fel.

Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-3 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 139.]

kt 22 15 elkészíted a 22. tárgyat (15 darabot)
Begyűjtöttél 15 tüskét. [15 pontot használtál fel, van még 124.]

gyk 20 1 gyakorolsz a 20. tárggyal 1 pontért
Hosszú ideig célba lövöldözöl. A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan. [1 pontot használtál fel, van még 123.]

le 18 leveszed/lerakod a 18. tárgyat
Elrakod a parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 123.]

kf 20 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat
Előkészíted a fúvócsövet. [0 pontot használtál fel, van még 123.]

m 2 mozogsz keletre
[32,-6] A bozótos terep átvált hegyvidékre.

Találsz egy olvasztókemencét. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 113.]

kt 4 2 elkészíted a 4. tárgyat (2 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

fkt 22 15 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (15 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

m 4 mozogsz délre
[32,-5] A sziklák elmaradoznak mögötted. Bozótos területre érkeztél. A Hóhér puszta szélénél vagy. Ez a széles, kevés ennivalót termő síkság Warn pusztáinak egy kisebb testvére.

Észreveszel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy smirglibokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss elf nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 103.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 103.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[33,-4] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. Egy bőrpáncélos törpe hever a földön. Él még ugyan, de könnyen megállapíthatod: szörnyű sebe van, valószínűleg a tüdejét szúrták át. Talán még egy napja is hátra van, de embertelen kínokat kell kiállnia. Kérdezni próbálod, hogy ki támadta meg. Válaszolni azonban nem tud, csak vért köhög fel. A mozdulata viszont nagyon egyértelmű: azt kéri, öld meg, vess véget a szenvedéseinek. Ahhoz, hogy eleget tegyél a törpe kívánságának, 15 TVP-t kell elköltened (11. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy kaszabolósáska. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a kaszabolósáska bal középső lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a kaszabolósáska minden csapását hárítanod. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 71 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Továbbmész...) [34,-3] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A távolban sakálok üvöltenek. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " E mákrózsát DORNODONNAK adta: Clark O'Phane, az úr hű papja. " Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy surranó kígyó nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a surranó kígyó lapos fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a surranó kígyó bal oldalát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A surranó kígyó megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sebbe zöldes mérget pumpál. A méreg gyenge - csak 4 életpontot vesztettél. A surranó kígyó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.

(Továbbmész...) [35,-2] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon hívői építették. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy gonyolék. Itt csata lesz.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a gonyolék jobb oldalát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A gonyolék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Találkozol Silverlarddal. Sheran tanítványa. Egy bakkura csizmát, egy borostyán függőt, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy ezüst papi karkötőt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy obszidián függőt, egy örökkéval. rubinját, egy sárga erőövet és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy purifikátor trófea, egy burástya királynő trófea és egy epokitféreg trófea ékesíti. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű a hitvány! Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Egyre éhesebb vagy.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [36 pontot használtál fel, van még 67.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdakészítés: 1. szint). (ld. enc.) [3 pontot használtál fel, van még 64.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Érett fürtöktől rogyadozó vajbanán-bokorra bukkansz! Szüret. (+4 kaja.) Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 34.]

e 4 élelemszerzés 4 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [4 pontot használtál fel, van még 30.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól biztató túlélő-jelölt helyett bátor vándor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 156 pontot. A következő körben tehát 186 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RŐTMANÓ KACAGÁNY (714. TÁRGY)
Büdös, szakadozott bőrruha, szánalmas viselete a dombok között élő rőtmanóknak. Ha mindenféle ízlésbeli megfontolást félretéve, úgy döntesz, hogy mégis magadra öltöd a KF 714 paranccsal, meglepően kényelmes viselethez jutsz, amely 4-gyel növeli a védettségedet, és eggyel a szerencsédet.

MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sűrű erdőkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erősek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyűek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kőkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, erről mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.

LAPOCKACSONT (33. TÁRGY)
Ha sikerül legyűrnöd egy gorombillát, kivághatod széles, nagy, lapos lapockacsontját.

ORMÁNYGŐTE CSONT (21. TÁRGY)
Az ormánygőte ormánycsontját kivágva, egy hosszú, üreges csonthoz jutsz. Talán használható valamire.

SZÜRKE BŐRKESZTYŰ (271. TÁRGY)
Két purifikátor háj felhasználásával finom bőrkesztyűt készíthetsz magadnak. Az első pillantásra könnyen szakadó szürke kesztyű nem valami bizalomgerjesztő, de a purifikátor limitált mágikus képességeinek köszönhetően sokkal ellenállóbb, mint első pillantásra hinnéd - védettségedet kettővel növeli, ha a KF 271 paranccsal a kezedre húzod. Elkészítéséhez a KT 271 parancsot kell kiadnod, 25 TVP-ért.

HEBRENCS CSAPDA (147. TÁRGY)
Ha a hebrencs állkapcsot két drótszőrrel rögzíted, majd egy rugalmas magszimbelet kötsz rá, és kifeszíted, egy ugrásra kész szerkezetet kapsz, amely érintésre összecsapódik, akárcsak az egérfogó! Ezt a szuper csapdát a KT 147 paranccsal készítheted el a fenti komponensekből, 16 pontért. Ha akarod, táborozás előtt kikészítheted a H 147 paranccsal, 3 pontért. így némileg védve leszel azoktól a tolvajoktól, akik esetleg táborozás közben lopni próbálnak tőled - 2d4 életpontot sebez azon, aki belelép (és természetesen te is felfigyelsz a próbálkozására).

ORGYILKOS TŐR (225. TÁRGY)
A tyrgek által használt tőr valamilyen általad ismeretlen állat csontjából készült. Bár nagyon vékony, különösen ellenállónak és hegyesnek látszik. Ez a balkezes fegyverként is használható szúrófegyver 2d4+4 sebzésű, annak ellenére, hogy a tyrg méreg már rég lekopott róla.

ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

FÚVÓCSŐ (20. TÁRGY)
Ha az ormánygőte csontját megtisztítod és lecsiszolod kívülről-belülről egy smirglilevéllel, profi lőfegyvert kapsz, a fúvócsövet. Ehhez a KT 20 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Lövedékként bozótos terepen kell tüskéket gyűjtened, a KT 22 paranccsal, 1 pontért. Ezek d3 sebzésű lövedékek. Ki tudja, talán van jobb is... A fúvócső egy nagy előnye, hogy sokkal pontosabban lehet vele célozni, mint a parittyával (+2 támadás).

CSAPDAKÉSZÍTÉS
Na végre! Itt volt az ideje, hogy kiagyalj valamilyen megoldást a tolvajok elleni védekezésre. A legésszerűbb valamilyen csapdát készíteni! Az, hogy hogyan kell egy bizonyos csapdát felállítani, és milyen körülmények között lehet, mindig az adott tárgynál lesz leírva. Minél magasabb a csapdakészítés képességed, annál kisebb eséllyel kerülik el a csapdáidat. Ez a szakértelmed a csapdák felállításakor fejlődik. Ha túl alacsony hozzáértésű ember túl bonyolult csapdával próbálkozik, előfordulhat, hogy megsebesül. Az igazán komoly csapdák akár azonnali halált is okozhatnak. A csapdák egy másik csoportját szörnyek elfogására használhatod, ezekről majd akkor kapsz részletesebb információt, ha egy ilyet szereztél/készítettél. A csapdaállítás parancs még akkor is végrehajtódik, ha már nincs elég TVP-d: ilyenkor a következő körre kapott TVP-idből előlegezzük meg a dolgot. Vigyázat, a szakértelem mindig csak a forduló végén fejlődik, ezért értelmetlen egy körben többször lerakni a csapdát!

KARAKTERLAP

Illian, egy hosszú aranyhajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 16. fordulód.

Erő: 13 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 143 cm
IQ: 15 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 8 Menekülés: 50 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 11 Életpont: 93/87 Jellem: gonosz (14) Tul. pont: 1
Szerencse: 8 (9) Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 50 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 150 TP-t kaptál. Jelenleg 1007 TP-d van. A következő szinthez még 993 TP szükséges. Trófeád: kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 2
lőfegyverek: 6 (+1)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << bunkó (#5) << csontkés (#11)
35,92 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. lopás: 1
4. csapdakészítés: 1 (+1) 5. gyógyítás: 6 6. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
lopsz az emberektől (1) bármit, a törpéktől (3) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, az elfektől (2) bármit, az árnymanóktól (4) bármit
készítesz tüskét (#22) (max. 15 darabot )
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
Sheran hívők (#995), Silverlard (#5750)

Összsúly: 37.04 kg Megterheltség: 102%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 114 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 smirglilevél (#29) 2 víz (#27) 1 ormánygőte csont (#21)
3 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fúvócső (#20) 2 mandibulapenge (#125) 1 surranó kígyó bőr (#47)
15 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(32,-6) olvasztókemence (#86)
(32,-5) Tharr rúnaköve, smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), oltár, 2. jellempróba
(33,-4) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 11. jellempróba, kaszabolósáska (#83)
(34,-3) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Sheran oltár, surranó kígyó (#30)
(35,-2) Dornodon oltár, 9. jellempróba, gonyolék (#13), Silverlard (5750. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek