156. forduló, 158. forduló, Laurana összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. dec. 28. 10h:36'
EZ A 411. JÁTÉKHETED, 157. FORDULÓD
412. játékheted kezdete: jan. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4102
SZÁMLA : XXXX

LAURANA KALANDJAI


15 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [133,15] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül: A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a tüskés gigaféreg (ld. enc.), a gránitelementál (ld. enc.) és az északi tűzsárkány (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) kígyóbőr övet (ld. enc.), halcsontot (ld. enc.) és stukilövedéket (ld. enc.). Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+21 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+1 kaja.) A lottó 638. hetének nyerőszámai: 6, 13, 29. 2 db 0 találatos szelvényed volt.
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy tigroszlán nyomok után kutattál. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy tigroszlán van - állapítod meg a nyomokból. Kemény munkával kiásol egy jókora gödröt, majd galyakkal, füvekkel letakarod. A szörny megtalálása már nem okoz problémát. Megpróbálod csapdába ejteni. Buta lény ez a tigroszlán - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. A kajaellátásodat meglehetősen javítaná, ha meg tudnád szelidíteni ezt a szörnyet. Ideje menni! [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [32 pontot használtál fel, van még 267.]

* 1. KP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Átszortírozod a kajatartalékaidat, kidobva a zsíros részeket, feldúsítva a vitaminban gazdag, fehérjedús porciókat. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön.

[40 pontot használtál fel, van még 227.]

* 2. KP: használod a 238. tárgyat
Játszani kezdesz a lanton. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. Ez jól esett! (+10 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 197.]

* 3. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 197.]

* 4. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Befejezted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 192.]

flh 15 94 felt. lőfegyver haszn. 15 a 94. tárggyal
Ok, FLH 15 94 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 192.]

at 5300 20 TU-t adsz át az 5300. kalandozónak 20
Koncentrálsz, akaratotok összekapcsolódik. 3 TU árán átcsúsztatsz 3 TU-t. [0 pontot használtál fel, van még 192.]

m 2 mozogsz keletre
[134,15] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy erszényes elkarog. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Távolról szárazság varázslatot lősz a másikra. 21 életpontot sebeztél. Ellenfeled kiszárad! Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog bal lábát. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Az erszényes elkarog fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Az ellenfél gyengítése céljából egy Kabal-Sújtásra összpontosítasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Az erszényes elkarog belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Az erszényes elkarog összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 30, gyógyulás: 8, összesen: -22 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+23 életerő). [-6 varázspont.] Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Hmm! Hiszen itt van a feladvány rögtön az orrod előtt, a kúp oldalán:
Két láb van, de ezek csak akkor érintik a földet, ha pihen.
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. [20 pontot használtál fel, van még 172.]

tim 60 titkosírás megfejtése 60 pontért
Nem kímélve időt és agymunkát, megpróbálod kibogarászni a feladványt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás). Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Megilletődve lépsz be a tökéletesen tisztának tűnő belső terembe. Fentről fényforrás világítja meg a kívülről jóval kisebbnek tűnő phua-kúpot. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen! Ráébredsz, hogy itt esélyed sincs, de legalábbis szörnyű permanens károsodást szenvedhetsz. Összevizeled magad, majd elrohansz. (Ez a massza képes tulajdonságot szívni.) [60 pontot használtál fel, van még 112.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[133,14] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy quwarg harcos. Ettől nincs semmi félnivalód. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Egy szárazság varázslatot dobsz ellenfeledre. 20 életpontot sebeztél. Ellenfeled kiszárad! Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a quwarg harcos torát. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a quwarg harcos. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Az ellenfél gyengítése céljából egy Kabal-Sújtásra összpontosítasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos fejét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 19 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a quwarg harcos száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
1021 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 163, sebződés: 40, gyógyulás: 5, összesen: -35 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+28 életerő). [-6 varázspont.] Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [132,13] Dombos terepre érkeztél. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délre látsz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy patakot. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. [25 pontot használtál fel, van még 87.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 79.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[131,14] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Az Ygrol síkság kietlen, vad pusztaságában barangolsz. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy amniosz-fát. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északra egy patak van. Elrakod a távcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy quwarg harcos nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy szárazság varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. A támadás sajnos hatástalan volt. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos torát. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 16 életpontot vesztettél. Te itt életveszélyben vagy. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 41, gyógyulás: 5, összesen: -36 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+21 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-6 varázspont.] Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [130,15] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Látsz egy hóhérbimbót. Észreveszel egy vaskohót. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze nyugatra látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet.

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 49.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 41.]

m 6 mozogsz nyugatra
[129,15] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik.

Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 31.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 ilkin ércet! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 23.]

m 6 mozogsz nyugatra
[128,15] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy malmot. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy ryuku gárdista nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Elszántan a másikra ugrasz. Az ellenfél gyengítése céljából egy Kabal-Sújtásra összpontosítasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a ryuku gárdista jobb vállát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) A ryuku gárdista fegyverével megkarcolja a jobb kezedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Ki energiáidat fókuszálva, készen állsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a ryuku gárdista testét. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
670 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 16, gyógyulás: 4, összesen: -12 ÉP}

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Találkozol egy barna, hosszú hajú, barna szemű ember férfival. A bőre kreolszínű. Fairlight bíborosa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany masszariasztót, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy ónix masszavadítót, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy ryuku csapásvezető trófea, egy ongóliant trófea és egy ekharion trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Táguló téridő kontinuum. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lord of the Pit. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Csábos mosolyt villantasz meg felé, de nem tűnik túl érdeklődőnek. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 13.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Belépsz a malomba. Belülről sokkal tágasabb, mint azt gondoltad volna. Egy molnárlegény közelít feléd. Mosolygós arckifejezéséből ítélve jó emberismerő, már tudja, hogy te nem fogsz ártani neki. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 1 manifeszt.nyúlványt, 5 kötelet, 1 kazmár gyökeret, 1 ezüst karkötőt. [5 pontot használtál fel, van még 8.]

in 3070 75 62 leírod a 3070. kalandozónak a 75. szörnyet a 62. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy mirg. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) ködcsillagot. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 3070 106 142 leírod a 3070. kalandozónak a 106. szörnyet a 142. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy griffőniksz. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) szem szimbólumot. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 3070 171 215 leírod a 3070. kalandozónak a 171. szörnyet a 215. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy óriásféreg. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) praglonc hártyát. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 5367 275 500 leírod az 5367. kalandozónak a 275. szörnyet az 500. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy triklem drakolder. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) manakristályt. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 5367 248 430 leírod az 5367. kalandozónak a 248. szörnyet a 430. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy quwarg parafenomén. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) bogyógránátot. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 4144 275 500 leírod a 4144. kalandozónak a 275. szörnyet az 500. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy triklem drakolder. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) manakristályt. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 4144 248 475 leírod a 4144. kalandozónak a 248. szörnyet a 475. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy quwarg parafenomén. Szegény nem nagyon fogja a dolgot, úgy látszik, túl sok dolgot akart egyszerre megtanulni. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) törpe bakancsot. Szegény nem nagyon fogja a dolgot, úgy látszik, túl sok dolgot akart egyszerre megtanulni. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

in 4144 247 254 leírod a 4144. kalandozónak a 247. szörnyet a 254. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy kputtyintó csalán. Szegény nem nagyon fogja a dolgot, úgy látszik, túl sok dolgot akart egyszerre megtanulni. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) regeneráló gyűrűt. Szegény nem nagyon fogja a dolgot, úgy látszik, túl sok dolgot akart egyszerre megtanulni. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

* 1. BP: VP elővétele: 100
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 5.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Megidézted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 5.]

* 4. BP: építed a 720. tárgyat 5 pontért
Az építkezésnek semmi látszatja sincs, mert nem költöttél rá annyi pontot, ami akár egy kavics megmozdítására elegendő lenne. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

* 5. BP: keresed a 43. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy tigroszlánt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 29, 10, 26.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját töm magába a tigroszlán. 2 kaját habzsol be a sullár. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 298 pontot. A következő körben tehát 303 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÜSKÉS GIGAFÉREG (256. SZÖRNY)
A sivatagok legmélyének roppant testű óriásférge, az a sok-sok tonnás szuperszörny, amivé a matuzsálem korú homokférgek átalakulnak. Érkezését általában földrengés jelzi. A legtapasztaltabb kalandozók számára nem is a szörny legyőzése jelenti a legnagyobb kihívást, hanem befogása, és engedelmességre kényszerítése. Aki egy tüskés gigaféreg hátán lovagol, gyakorlatilag legyőzhetetlen.

GRÁNITELEMENTÁL (205. SZÖRNY)
A földelementálok közül a legnagyobb. A gránitelementálon csak mágikus fegyverek képesek sebet ejteni, de még azoknak is van esélye, hogy darabokra törnek. A varázslatokkal szemben sajnos nincs immunitása. Ha egy pap megidézi a föld mélyéről a gránitelementál-szellemet, az alakot ölt, és megidézője szolgálatába áll. Képes oltárokat és más építményeket könnyedén felépíteni, ha megfelelően betanítják.

ÉSZAKI TűZSÁRKÁNY (219. SZÖRNY)
"Sárkányok márpedig nincsenek!" - hallottad eddig már te is jópárszor életedben. S valóban, soha sehol, egyetlen feljegyzésben sem utalt senki sem arra, hogy éltek volna valaha e félelmetes szörnyek - a gyermekmeséken kívül persze.
Most azonban, hogy megláttad ezt a "tűzgyíkot", némi gyanú támad benned, hogy mégiscsak volt valami alapja azoknak a "meséknek". Ez 40-50 méter hosszú bestia messze túlszárnyalja még a legvadabb álmaidat is. Pofájába egy jól megrakott szekér is kényelmesen behajthatna, ha nem meredeznének elő kardnagyságú fogai. Szárnyainak fesztávolsága vagy 60 méter lehet - semmi kétséged nincs afelől, hogy egyetlen suhintással romba tudna dönteni akár egy kisebb települést is. Minderre azonban nincs szüksége, mert tüzes leheletével akár száz méter magasról is végigperzselheti a földet, kiégett pusztasággá változtatva, ami útjába kerül. Azon morfondírozni, hogy milyen fegyver a legjobb ellene, nincs sok értelme: még mielőtt közelébe érnél, elevenen sülsz meg páncélodban, s ha valami eget rengető csoda folytán mégiscsak megmaradna benned életednek egy haloványan pislákoló lángja, úgy felkészülhetsz, hogy nemsokára megtudod, mit is jelent a három számjegyű taumaturgia szakértelem...

KÍGYÓBŐR ÖV (410. TÁRGY)
Ha sikerül 4 surranó kígyót kitessékelned a bőréből, majd azokat 8 csepp spiritusz segítségével kicserzed, remek mívű, és felettébb díszes övet készíthetsz. A kikészítés 35 TVP-t emészt fel, de azon kívül, hogy öltözékedet igencsak feldobja e kiegészítő, még kisebb tárgyaidat is rá tudod akasztani, így azokat kisebb eséllyel tudják ellopni (mostantól eggyel több tárgyadra adhatod ki a KF <tárgy> 3 parancsot).

HALCSONT (390. TÁRGY)
Hah! Egy vacak halcsont! Mi értelme volt ezt egyáltalán a felszínre hozni? Na mindegy, valamire előbb-utóbb majdcsak jó lesz, mint minden a Túlélők Földjén.

STUKILÖVEDÉK (414. TÁRGY)
A stukilövedék elkészítése hasonló a rézgolyóéhoz: egy kőkalapácsra, egy olvasztókemencére, egy rézdarabra és 2 TVP-re van szükséged. A különbség csak annyi, hogy a stukilövedéket henger alakúra kell formálnod, és a végén kell egy nyílás, amelybe a kovafű reszeléket öntöd. A kovafű reszeléket nem kell külön gyűjtened, feltesszük, hogy mindig van valamennyi nálad, automatikusan. Ezenkívül a stukilövedék elkészítésekor MINDENKOR szükséges, hogy a moa stuki a birtokodban legyen: ha ugyanis a lövedéket nem pont akkorára csinálod, mint a "tartóka", a stukilövedéket nem tudod kilőni. A stukilövedék sebzése 2D6+3. Arra, hogy a harc után ismét lehet használni, nem túl nagy az esély.

ILKIN ÉRC (232. TÁRGY)
Az ilkin érc nagyon ritka kőzet. A benne levő ilkin sárgás-zöldes színre festi ezt a porózus sziklát. Az ilkin ugyan kinyerhető lenne egy arra alkalmas olvasztókemencénél, azonban nagyon törékeny és gyorsan korrodálódó fém, ezért nem sok dologra lehet használni.

KARAKTERLAP

Laurana, egy fekete, hosszú hajú, barna szemű kobudera nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran felszentelt papja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 157. fordulód.

Erő: 26 Szint: 16 Merészség: 7/5 Magasság: 134 cm
IQ: 26 Támadás: 15 Agresszió: 6 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 27 Menekülés: 40 % Életkor: 32/32 év
Egészség: 17 (19) Életpont: 261/123 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 25 (27) Varázspont: 217/10 Pénz: 492 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 21/0 EFejl: 30
Eddig összesen 547 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2556 TP-t kaptál. Jelenleg 139506 TP-d van. A következő szinthez még 40494 TP szükséges. Trófeáid: vark. nekromanta, tüskés harci gromak, quwarg harcos. A 148. fordulódban 5039 arany került a bankszámládra. 5265 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: *19/100 szúrófegyverek: 11/74 vágófegyverek: 1/4
lőfegyverek: 18/42

Feltételes fegyverváltás: rövid kard (#171) (100%) << bot (#4) (100%) << vashegyű lándzsa (#182) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -14.); bronzhegyű nyíl (#94) (15 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/65 2. nyomkövetés: 26/38 (+20%) 3. mászás: 3/96
4. csapdakészítés: 11/96 (+18%) 5. csapdaészlelés: 3/77 6. gyógyítás: 22/33
7. titkosírás: 4/5 (+25%) 8. felderítés: 13/83 (+5%) 9. szörnyidomítás: 6/14
10. teológia: 18/58 (+28%) 11. harcművészetek: 19/0 12. zene: 21/75 (+30%)
13. szörnyismeret: 9/6 (+30%) 14. vadászat: 12/84 15. bányászat: 4/41 (+20%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 6 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 45% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 9. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot )
elfogod törpemammutot (#115) fedett veremmel (#219), púpos burástyát (#92) fedett veremmel (#219), gitongát (#76) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
szintszívó (#96), csontváz lord (#177)
Barátságosság (aktív: 10, max: 12)
9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), Samael (#4658), nukleáris cickány (#155), troll (#5), Leah hívők (#991), ember (#1), elf (#2), mutáns (#9)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
szárazság (#48)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
védelem tűz ellen (#38)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: OK
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK
tigroszlán (#43) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül!
2.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét!
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

Összsúly: 58.53 kg Megterheltség: 94%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 79 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 kaja (#2) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 elkarog szőr (#665) 1 ezüst karkötő (#158)
1 ilkin érc (#232) 1 kazmár gyökér (#205) 5 kötél (#92)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(128,15) egy ismeretlen isten rúnaköve, malom (#1204), 23. jellempróba, ryuku gárdista (#360), Lord of the Pit (2307. kalandozó)
(129,15) Dornodon rúnaköve, vaskohó (#155), 34. jellempróba
(130,15) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), vaskohó (#155), 48. jellempróba
(131,14) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), quwarg harcos (#201)
(133,14) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), quwarg harcos (#201)
(133,15) tigroszlán (#43)
(134,15) erszényes elkarog (#354), gumifa (#38), phua-kúp (#372), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Fairlight oltár

Üzenet küldése a karakternek