153. forduló, 155. forduló, Tűz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 28. 14h:20'
EZ A 347. JÁTÉKHETED, 154. FORDULÓD
348. játékheted kezdete: máj. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3808
SZÁMLA : XXXX

TŰZ KALANDJAI


10 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [130,16] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 47 álomport (47 arany kikiáltási áron), 1 csontkulcsot (666 arany kikiáltási áron), 1 raptor karmot (1 arany kikiáltási áron), 1 dorony tüdőt (1 arany kikiáltási áron), 21 nyílvesszőt (1 arany kikiáltási áron), 2 rövid íjat (1 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 47 álompor (eladási ár: 57 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany), 1 csontkulcs (eladási ár: 686 arany, ebből a kezelési költség: 68 arany), 1 dorony tüdő (eladási ár: 7 arany), 2 rövid íj (eladási ár: 15 arany, ebből a kezelési költség: 1 arany) ellenértékét. Antilla átadott neked a 7. napon 4 TU-t. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 raptor karom (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany), 21 nyílvessző (eladási ár: 115 arany, ebből a kezelési költség: 11 arany) ellenértékét.
Antilla, amikor összefutottatok, adott neked 14 gyíkfüvet, 8 gyógykenőcsöt és egy szigonyt. A teremtés zsákja létrehozott 1 kőszemet. A teremtés zsákja létrehozott 1 csontkulcsot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+93 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+144 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+19 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) A lottó 656. hetének nyerőszámai: 16, 13, 9. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 12 arany nyereményt kapsz. 5 tanítványod van, akik mindenhová követnek, lesik minden mozdulatodat.

* 1. KP: használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [0 pontot használtál fel, van még 332.]

* 2. KP: használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag ropogós rókafarkat. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom! Nocsak, mi ez itt az üst tövében: 6 arany! (+4 szerencse.) 153 tapasztalati pontot kaptál. [2 pontot használtál fel, van még 330.]

kpk 2 kezd. parancs kivétele: 2
H 1167 16 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 330.]

ek 7 20 4 t. energia kisütése: 7 20 4
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+4 úszás.) [-4 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 330.]

t 112 támadod a 112. szörnyet
FT 112 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy sóhajtó dorony! Ezt kerested. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 16 életpontot sebeztél. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sóhajtó dorony farkát. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


kut 30 kutatsz 30 pontért
Kinézel egy helyet, ahol több fehér csont is kimered a föld alól, és ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Kiástál egy teljes alakváltó csontvázat, de használható kincs sehol. Újabb gödröt nyitsz. Messze, a csatamező túlsó végén mintha apró alakok mozognának, lassan, nagyon lassan. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy óriás csontváz jön feléd.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 11 életpontot sebeztél. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Elszántan a másikra ugrasz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az óriás csontváz sárga bordáit. (3 támadással 113 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de az óriás csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az óriás csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 829 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 136, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Az ásód hamarosan kifordít egy szétrohadt bőrpáncélt. Mintha lenne benne valami! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bumeráng és egy bronzhegyű nyíl. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy csontváz védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez már igazán bosszantó! Az embert egyáltalán nem hagyják dolgozni. Újabb adag földet termelsz ki. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy csontváz védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rohansz. {GYD:} Mandibulakaszával végigmetszed a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez a szörny is komolytalan volt, remélhetőleg sohasem jön keményebb. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy csontváz lord jön feléd. Jó stratéga módjára a megfontolt visszavonulást választod. [30 pontot használtál fel, van még 300.]

m 1 mozogsz északkeletre
[131,15] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. A távolban sakálok üvöltenek. Az Ygrol síkság kietlen, vad pusztaságában barangolsz.

Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy patakot. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. [7 pontot használtál fel, van még 293.]

usz 40 úszol 40 pontért
Leveted magadról a páncélt, és az egyéb, súlyos cuccokkal együtt a parton hagyod. A víz kifejezetten hideg, de mivel rögvest tempózni kezdesz, nem fázol. Tempózni kezdesz, zsákmány után lesve, majd lemerülsz. Felkészülve minden lehetőségre, kezedben szigonyt fogsz. Úszik feléd valami. Egy opati polip! (ld. enc.)

Vad csatakiáltással, felemelve a szigonyt ellenfeledre rontasz. Szigonnyal teljesen átdöföd az opati polip testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápjaival az opati polip csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) {GYD:} Szigonnyal felnyársalod az opati polip testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csápjaival az opati polip lecsap a jobb karodra. (5 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ennyi! A szörny végre a halálát lelte!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 polip szívókát. (ld. enc.) 150 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (víziharc: 1. szint). (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Gyorsan körülnézel a fenéken, hátha találsz valami tavi kincset. Egy ezüstshuriken! Felmarkolod. Hatalmas szusszanással érsz a felszínre - már majdnem szétrobbant a tüdőd! Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 úszás). [40 pontot használtál fel, van még 253.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[132,16] Síkság, továbbra is csak síkság.

Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délkeletről folyik északnyugatra. A távcsővel lassan körülnézel. Messze délre látsz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy olvasztókemencét. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [133,16] A sík vidék bozótos terepbe vált át.

Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely nyugatról folyik keletre. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [134,16] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy erszényes elkarog. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 12 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod az erszényes elkarog jobb lábát. (4 támadással 37 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az erszényes elkarog jobb karját. (3 támadással 103 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Észreveszel egy márványtornyot. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Találsz egy álomvirágot. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Pterois volitans, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy manóodút. Keletre nézve látsz egy ősi csatamezőt. Délkeletre egy Chara-din monolitja van. Délre egy púderszikla van. Elrakod a távcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [21 pontot használtál fel, van még 232.]

usz 50 úszol 50 pontért
Izgatottan dobálsz le mindent magadról. Már kicsit piszkos voltál, nem árt egy kis fürdés! Először csak a bokádat dugod be, de aztán fokozatosan beljebb merészkedsz. Úszni kezdesz a vízben, majd lemerülsz, valami kaland után nézve. Felkészülve minden lehetőségre, kezedben szigonyt fogsz. Hirtelen megpillantasz valamit. Egy hínárevő piranha! (ld. enc.)

Meglengetve a szigonyt a másikra rohansz. {GYD:} Szigonnyal felnyársalod a hínárevő piranha pikkelyes testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A hínárevő piranha megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. {KCC:} Szigonnyal teljesen átdöföd a hínárevő piranha testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A hínárevő piranha állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az élet elillant ellenfeled testéből. Bugyborékolva alámerül.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Levegőd képzelt maradékával még körülnézel, hátha találsz valamit a fenéken. Nem volt szerencséd! Már az utolsó korty levegőd is elfogyott, mire a felszínre kiérsz. Megszárítkozol és felöltözöl. [50 pontot használtál fel, van még 182.]

usz 40 úszol 40 pontért
Gyorsan levetkőzöl, aztán irány a tó! Hmm! A víz lehetne valamivel melegebb is. Nyitott szemmel merülsz a mélybe, figyelve minden mozgásra. Kezedben a hatékony szigonyt markolod, harcra készen. Úszik feléd valami. Egy hínárevő piranha!

Meglengetve a szigonyt ellenfeledre rohansz. {KCC:} Szigonnyal teljesen átszúrod a hínárevő piranha farkát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A hínárevő piranha fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) {KCC:} Szigonnyal teljesen átdöföd a hínárevő piranha testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A hínárevő piranha feléd harap, de sikertelenül. Ellenfeled némi rángatózás után bugyborékolva leheli ki a lelkét!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Gyorsan körülnézel a fenéken, hátha találsz valami tavi kincset. De semmi! A tüdőd a pattanásig feszül, ahogy a felszínre emelkedsz. Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. [40 pontot használtál fel, van még 142.]

m 2 mozogsz keletre
[135,16] Még mindig füves síkságon vagy.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ősi csatamezőt. Észreveszel egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. Egy kék rothasztó lesz az ellenfeled. Semmi esélyed, fut át a gondolat agyadon, és már cselekszel is. A lény csodálkozó tekintetétől kísérve, kirohansz a létesítményből. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra egy púderszikla van. Északra egy manóodú van. Elteszed a látcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [17 pontot használtál fel, van még 125.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nem foglalkozva az ősi csatamező síri hangulatával, ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Az első helyen nem jársz sikerrel, ásni kezdesz egy másik ponton. Ujhé, találtál valamit! De nem, csak egy teljesen elrozsdált rézsisak. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy szintszívó védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. {GYD:} Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A szintszívó karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Folytatod az exkavációt. Valamit kifordít az ásód. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy bronzhegyű nyíl és egy bumeráng. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy szintszívó védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a szintszívó jobb karját. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A szintszívó karmai majdnem eltalálnak! A szintszívó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb az ősi csatamező populációja. No sebaj! Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 16 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra támadsz. Gyors, pergő támadásokkal útjára indítasz egy Sziklazuhatagot. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a sírlidérc rothadó húsát. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) A sírlidérc karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sírlidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Huh, ez kemény volt, még jó, hogy nem valami főszörny járt erre! Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy élőholt mágus védelmezi a vadászterületét.

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 16 életpontot sebeztél. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy jégcsóva varázslat. 12 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az élőholt mágus testét. (4 támadással 42 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mágus testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Alig pörkölődsz. 9 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 922 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Ez mán' ölészet volt a javából! Megvizslatod, hogy honnét bújt elő a szörny, és ott kutakodsz tovább. Igen, ez egy jó ötlet volt! Hehe. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy vassisak. A csatamező fölött óriásira nőtt dögmadarak raja közeledik. Te nem leszel a lakoma tárgya! Befejezed a fosztogatást, és távozol. [30 pontot használtál fel, van még 95.]

m 3 2 8 mozogsz délkeletre, keletre, északra
[136,17] Még mindig füves síkságon vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy álomvirágot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Marcho Ven-Saak előtt. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy olvasztókemencét. Délre nézve látsz egy mínosz-kúpot. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő arató csattanat mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 19 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az arató csattanat fejét. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Visszafojtod lélegzetedet. Elszántan a másikra támadsz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az arató csattanat testét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Az arató csattanat állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [137,17] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Felfedeztél egy mákrózsa bokrot.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz 4 aranyat! Ez aztán a szerencse!

(Továbbmész...) [137,16] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Látsz egy hóhérbimbót. Találsz egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy pattanóböde. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 12 életpontot sebeztél. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a pattanóböde tüskés bőrét. (4 támadással 50 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Félrehajolsz, ezért csak nem fagysz teljesen csonttá. (14 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a pattanóböde testét. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) A pattanóböde állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaktusztüskét. 762 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 122, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [21 pontot használtál fel, van még 74.]

m 2 mozogsz keletre
[138,16] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Kényelmesen leülsz az öngyilkosjelölt orra elé.
- Ugorj, ugorj már! - kiáltod neki lelkesen.
- De már épp meggondoltam magamat, úgyhogy megyek is. - mondja ő zavartan.
- Na abból már nem eszel! - ugrasz talpra, és egy mozdulattal kirúgod alóla a fatuskót. A fickó még vergődik pár másodpercig, aztán végleg kimúlik. (+2 gonoszság.)
A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy márványtornyot. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet.

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. [22 pontot használtál fel, van még 52.]

p 65 2 használod a 65. pszi képességet
Koncentrálsz. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Kiengeded magadból az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 42.]

p 65 2 használod a 65. pszi képességet
Lemész alfába. Megtelsz energiával. Akaratoddal irányítva, létrehozod az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 32.]

p 65 2 használod a 65. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Pszi energia árad szét testedben. Elcsattintod az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 22.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 19.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 18, 23, 20.
Kimerített a gyorsvágta. (-4 életerő.) Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a hadiszerencse II hatása.
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 295 pontot. A következő körben tehát 314 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


OPATI POLIP (195. SZÖRNY)
Ez a kisebb polip főként a patakokban, tavacskákban les áldozatára. Izmos csápjaival megragadja áldozatát, és - ha tüdővel lélegzik - addig tartja a víz alatt, amíg meg nem fullad. A víziharcban valamennyire jártas (értsd: nem teljesen kopasz zöldfülű kezdő) kalandozó számára az opati polip könnyű prédát és finom vacsorát jelent.

POLIP SZÍVÓKA (391. TÁRGY)
Kimetszve egy polip szívókáját, és kiszárítva a napon, rugalmas, a természet által tökéletesre megalkotott tapadókorongokhoz juthatsz. Nyilván valamire jó lesz! (De vigyázz, mert az F parancstól esetleg permanensen csökkenhet az IQ-d!)

VÍZALATTI HARC (FEGYVERES SZAKÉRTELEM)
Elsajátítottál egy teljesen új fegyveres szakértelmet, a vízalatti harcot! Gratulálunk! A vízalatti harc egészen más technikát kíván, mint a felszínen folytatott harc, és persze sokkal nehezebb. Hiszen ellenfeleidnek a víz többnyire lételeme, te pedig eleinte örülsz, ha nem megy tele a tüdőd vízzel! A vízalatti harcról a következőket kell tudnod: kizárólag a kisebb (balkézben is használható) fegyvereket forgathatod a szúró-, vágó- és ütőfegyverek kategóriából. A fegyver alapsebzése (tehát az enc.-ben leírt) víz alatt az eredetinek szúrófegyver esetén a kétharmada, vágófegyvernél a fele, ütőfegyvernél a negyede. Pl. egy csontszablya sebzése d8 helyett d8/2 lesz (vagyis a gép dob egy 1-8 közti számot, és elosztja kettővel). [Az ököl alapsebzése víz alatt d3, függetlenül a harcművészettől]. Ehhez jönnek hozzá a szokásos bónuszok (erőből, varázslatból, fegyver szakértelem, stb.), ezek nem csökkennek. FONTOS: vízalatti harcnál, bármilyen fegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti harc fegyver szakértelmed számít! Tehát akár szúró, akár vágó, akár ütőfegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti fegyver szakértelmed fog számítani: hiába van 20-as szúrófegyver szakértelmed, ha a víziharcod 1-es, igen gyengén fogsz muzsikálni. Állítólag vannak kifejezetten vízalatti harcra tervezett fegyverek is, ezeket a felszínen nem használhatod, de víz alatt a sebzésük nem csökken. Vízalatti harc esetén harcművészet és balkezes fegyver nem használható. Ha vízalatti harcra kerül sor, a program automatikusan be fogja készíteni azt a fegyvert, amellyel a legnagyobbat tudod sebezni (egyfajta Feltételes Fegyverváltás), tehát neked nem kell fegyvert előkészítened. Ha semmilyen alkalmas fegyver nincs a birtokodban, ököllel fogsz harcolni. Lőfegyvert, dobófegyvert víz alatt nem lehet használni. A víziharc fegyver szakértelem GYK paranccsal csak akkor fejleszthető, ha van a birtokodban valamilyen vízifegyver, de a fejlődés mértéke ilyenkor is csak feleakkora, mint egyéb fegyveres szakértelemnél való gyakorlás esetén.
Megjegyzés: A vízalatti harc fegyver szakértelem alacsony szinten fegyvermesternél nem fejleszthető, magas szinten (20+) pedig nem szükséges a fegyvermester oktatása.

HÍNÁREVŐ PIRANHA (194. SZÖRNY)
Az első híresebb búvár-tudós, Mormogi Rakkapul nevezte el tévesen hínárevőnek ezt a veszélyes ragadozó halat. Tévedésére csak a harmadik merülése után döbbent rá, de a név ekkor már a tragikus baleset ellenére is a halon ragadt. A hínárevő piranha viszonylag kis termetű, 5-6 kg-ot sem nyom, mégis veszedelmes ellenfél. Gyorsan mozog, ezért nehéz eltalálni, és fájdalmasak a harapásai.

KARAKTERLAP

Tűz, egy fekete, copfos hajú, piros szemű kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Dornodon felszentelt papja vagy. Az Acél Öklök (#9123) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 154. fordulód.

Erő: 30 (37) Szint: 15 Merészség: 5/5 Magasság: 152 cm
IQ: 24 (31) Támadás: 16 Agresszió: 4 Testsúly: 61 kg
Ügyesség: 29 (33) Védekezés: 55 Menekülés: 30 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 19 (24) Életpont: 279/163 Jellem: gonosz (385) Tul. pont: -12
Szerencse: 21 (28) Varázspont: 293/83 Pénz: 1186 arany Kép. pont: -10
Tudatpont: 7/3 Pszi pont: 37/7
Eddig összesen 1071 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6233 TP-t kaptál. Jelenleg 95030 TP-d van. A következő szinthez még 24970 TP szükséges. Trófeáid: ryuku csapásvezető, borzalmas varkaudar, Ayagira Tanaka. A 153. fordulódban 10992 arany került a bankszámládra. 11046 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1/35 (+135%) ökölvívás: 25/23 (+3%) vágófegyverek: 10/14
lőfegyverek: 6/40 dobófegyverek: 23/3 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (230%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -19.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (20 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 16/25 2. nyomkövetés: 34/62 (+36%) 3. lopás: 6/60
4. mászás: 6/34 5. csapdakészítés: 12/44 (+5%) 6. csapdaészlelés: 4/44
7. gyógyítás: 29/99 8. titkosírás: 3/10 9. felderítés: 8/65 (+30%)
10. szörnyidomítás: 1/89 11. teológia: 16/26 12. taumaturgia: 20/27 (+14%)
13. versengés: 9/7 (+8%) 14. harcművészetek: 29/72 15. zene: 3/30
16. szörnyismeret: 20/34 17. pszi: 6/43 (+15%) 18. vadászat: 5/87
19. bányászat: 6/61 (+16%) 20. úszás: 6/92 (+496%) 21. főzés: 9/87 (+9%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 38% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
elfogod pszi elementált (#221) hurokcsapdával (#217)
gonoszkodsz max. 60 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, labirintus (17)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 7, max: 12)
szintszívó (#96), mutáns pók (#117) (csak egyszer), borzalmas varkaudar (#166), élőholt quwarg (#202), tetemember (#123), szintszívó lények (#9097), gnóm szolgáló (#181)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
kardfogú fülemüle (#146), pszi elementál (#221)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) sötét halál (#45, 18 VP)
vérbeli borzongás (#46, 9 VP) szárazság (#48, 6 VP) Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
agyroppantás (#91, 16 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +2 vp 8 költség alatt; taumaturgia: +6 vp 6 költség alatt;

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
mágiatörés (#35), lángcsóva (#31)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
sötét halál (#45) >> velociraptor (#161) tűzeső (#61) >> gnóm szolgáló (#181)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
védelem sav ellen (#36) >> gnóm szolgáló (#181)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
2.) Egyik faj kiirtása ugyanolyan szórakoztató, mint a másik. Ölj meg öt quwarg királynőt! (teljesítve)
3.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely az 1. kategóriában a XXII. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 rókafarok (#124)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 arany (#50) 2 bronzhegyű nyíl (#94) 2 bumeráng (#249)
1 csontkulcs (#74) 1 elkarog szőr (#665) 1 ezüstshuriken (#327)
2 gyöngymangó (#135) 6 kaja (#2) 4 kaktusztüske (#114)
1 kőszem (#304) 3 polip szívóka (#391) 2 szvó-ektoplazma (#151)
1 vassisak (#160)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(130,16) sóhajtó dornyok (#112), óriás csontváz (#176), csontváz (#48)
(131,15) tavacska, opati polip (#195)
(132,16) patak
(133,16) patak
(134,16) erszényes elkarog (#354), márványtorony (#175), tavacska, oltár, Chara-din monolitja (#534), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), hínárevő piranha (#194)
(135,16) ősi csatamező (#263), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), szintszívó (#96), sírlidérc (#172), élőholt mágus (#175)
(136,17) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), arató csattanatok (#144)
(137,16) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely, pattanóbödék (#145)
(137,17) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56)
(138,16) oltár, 50. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek