151. forduló, 153. forduló, Ardal Elwenhill összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. szept. 11. 9h:07'
EZ A 770. JÁTÉKHETED, 152. FORDULÓD
771. játékheted kezdete: szept. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2929
SZÁMLA : XXXX

ARDAL ELWENHILL KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [122,71] koordinátán.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.)
Egy csoportban vagy, együtt mentek. Érzed, hogy köztük biztonságban vagy, szeretnek, társaid rosszban, jóban. Az elöl haladó futni kezd, közben hangosan kurjongat. A többieket is elfogja a jó hangulat, nevetve csatlakoznak. Együtt rohantok lefelé a füves domboldalon, boldognak érzed magad. A jóérzés még azután is kísér, hogy kinyitod a szemed és felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+114 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: v 28 0 0 elmormolod a 28. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+4 erő). [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 317.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 312.]

* 3. KP: v 63 0 0 elmormolod a 63. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 tükör). [0 pontot használtál fel, van még 312.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Mr. Vadászmester, elejtett egy zebrát. Ez a húsmennyiség jó ideig elég lesz! (+5 kaja.) Hatalmas sárga gyümölcsöt találsz egy bokron. Megkóstolod. Ehető! Nagyszerű, ebből muszáj raktározni. (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). [40 pontot használtál fel, van még 272.]

ef 4 505 energia fejlesztése 4
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-4 TU.] [28 pontot használtál fel, van még 244.]

dd 65 49 48 eldobod a 65. tárgyat a 49. tárgyat a 48. tárgyat
Elhajítasz 2 szöges páncélt. Elhajítasz 1 kígyóbőr kesztyűt. Elhajítasz 1 antilopbőrt. [0 pontot használtál fel, van még 244.]

dd 70 85 eldobod a 70. tárgyat a 85. tárgyat
Elhajítasz 6 rézdarabot. Elhajítasz 1 óndarabot. [0 pontot használtál fel, van még 244.]

m 2 mozogsz keletre
[123,71] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délre egy púderszikla van. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő dombi yeti nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a dombi yeti szőrös mellkasát. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a dombi yeti testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A dombi yeti Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Agyarával a dombi yeti felkarcolja a combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 670 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

[9 pontot használtál fel, van még 235.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 227.]

m 1 mozogsz északkeletre
[124,70] Még mindig dombos terepen vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy trappoló dinymák. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A lény tintát köp rád! Te persze ügyesen félreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a trappoló dinymák fejét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a trappoló dinymák fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (ld. enc.) 386 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 218.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 210.]

m 1 mozogsz északkeletre
[125,69] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 vasércet! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy világítótornyot. Északra nézve látsz egy Tharr oltárt. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ó! Hiszen ez egy troll bányász. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[17 pontot használtál fel, van még 193.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 185.]

m 8 mozogsz északra
[125,68] Még mindig dombos terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy kazmárt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Qulli Brann. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 13 pontot kell rákölteni.) Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Nyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy pattanóböde közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 29 életpontot sebeztél. Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (13 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Elszántan a másikra rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pattanóböde testét. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Méregfoggal több döféssel felnyársalod a pattanóböde tüskés bőrét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A pattanóböde beleharap a kezedbe. (1 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaktusztüskét. 762 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 126, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 176.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 168.]

m 8 mozogsz északra
[125,67] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Délnyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy troll ritualista. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 26 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 9 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a troll ritualista ragyás bőrét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod a troll ritualista ragyás bőrét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a troll ritualista, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Üdvözlésképpen egy rovarfelhő varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 7 életpontot vesztettél. Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-14 életpont). A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

[9 pontot használtál fel, van még 159.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 151.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[124,68] Még mindig hegyvidéken vagy. Találsz egy világítótornyot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy alpesi tehén. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy tüskés harci gromak. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 29 életpontot sebeztél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a tüskés harci gromak testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a tüskés harci gromak csupasz tőgyét. (3 támadással 83 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod a tüskés harci gromak testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. 960 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nagyon régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. [9 pontot használtál fel, van még 142.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 134.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[123,69] Még mindig hegyvidéken vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy sziklafészek van. Elrakod a távcsövet. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [122,70] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Elérted az Óriások Földjének határát. A távolban gigantikus alakok mászkálnak, irtják a békés kalandozókat. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy gondolod, hogy a közeledő bávatag golombár nem jelenthet komoly veszélyt. A szörny nem viselkedik ellenségesen. Tartva azért a távolságot, elmentek egymás mellett.

A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Ki-Nyú Vacc irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy feltámadás varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy olvasztókemencét. Délre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délnyugatra egy épület van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet. Néhány tárgyat pillantasz meg a földön: 5 szögletes kő[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.)

(Továbbmész...) [122,71] Elmaradoznak a meredek ormok, sziklák. Alacsonyhegységre váltott a terep.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy nekrofunt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios híveié. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy púdersziklát. Délre egy olvasztókemence van. Nyugatra egy épület van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Friss emberi nyomok vezetnek keletre. [27 pontot használtál fel, van még 107.]

tf 3 30 fejleszted a 3. tulajdonságodat 30 pontért
Többször végigrohansz egy akadályokkal zsúfolt terepszakaszon: a dolog egyre jobban megy, fürgébben, kecsesebben. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed komolyan megnőjön. [30 pontot használtál fel, van még 77.]

gyk 181 30 gyakorolsz a 181. tárggyal 30 pontért
Apró darabokra versz fél tucat hólyagkaktuszt, gyakorlásképpen. Még sokat kell gyakorolnod. [30 pontot használtál fel, van még 47.]

h 233 30 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. Ez jól esett! (+6 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 17.]

* 1. BP: h 336 0 0 használod a 336. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 16.]

* 2. BP: h 396 0 0 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 16.]

* 3. BP: tf 3 5 0 fejleszted a 3. tulajdonságodat 5 pontért
Kitartóan gyakorolsz: kézen állsz, zsonglőrködsz, ugrándozol, az ügyességedet fejlesztve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [5 pontot használtál fel, van még 11.]
Megszomjaztál, azonban a vized már elfogyott. Hajjaj! Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-12 életerő.) Kezdenek halványodni korábbi Közös Tudatod emlékei. (-5 max. életerő.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját habzsol be a ragyás burástya. 2 kaját töm magába a spagulár. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 11 pontod maradt, ebből a következő körre 11 pontot vihetsz át. Kapsz még 293 pontot. A következő körben tehát 304 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MENTÁLIS RONCSOLÁS (531. TUDATI KÉPESSÉG)
Sajnos a közös tudatok életében van egy pillanat, ami mindig fájdalmas: ez pedig, mikor egy társ megállapodik, és elszakítja a többiekhez kapcsolódó szálat, kilépve a tudatból. Még ennél is fájóbb élmény, mikor kényszerűségből szakítja meg a vezető ezt a bizonyos kapcsolatot, mert az egykori harcostárs, a szívbéli jóbarát menthetetlenül megőrült, netán végérvényesen a Kárpiton túli árnyak között rekedt. Ha egykori társatok végleg áttért a túlvilágra, és teste menthetetlenül megszűnt létezni, még nem minden esetben jelenti végérvényes távozását. A Tudati Erőd falainak felhúzásakor jöttök csak rá, hogy ez mennyire így van, hisz alig készültök el az építéssel, máris feltűnnek az egykor volt társak tudati kivetülései a kapuknál. Bebocsátásért, és befogadásért könyörögnek, s bár halvány emlékképek csupán, az Erődben biztonságos, végső otthonra lelnek. Halvány emlékek csupán, ez igaz, de azért korántsem erő nélküliek. A tudati lenyomatuk végérvényesen alakot öltött ezen a síkon, így képesek ártani, és képesek védelmezni is, ahogyan a rémálmok is képesek tönkretenni egy pihentetőnek ígérkező éjszakát. Ha előszólítod az Erődből az egykor volt társaikat, híven megjelennek majd melletted, és akár harcba is szállnak érted, és a védelmedben! Az emléktárs minden veled harcba bocsátkozó szörny, és kalandozó elméjét képes megtámadni, és könyörtelenül roncsolni tudja azt, ennek hatása pedig sokkoló fizikai fájdalom formájában materializálódik. [Ha szólítani akarod egy régi tudattársadat, add ki az EK 531 parancsot, 1 TU-ért és 10 TVP-ért! A körülötted megjelenő szellemaura a harc során, a közelharci körökben sebzést fog okozni az ellenfelednek (ez további beállítást, vagy parancs kiadását nem igényli, és semmilyen további költsége nincs). Az okozott sebzés (szint/6)*D10 ÉP (max. 8D10), ezt semmilyen hatás nem módosítja, és semmilyen pajzs, vagy varázslat nem nyújt ellene védelmet. A hatás a táborozás végéig tart.]

TRAPPOLÓ DINYMÁK (118. SZÖRNY)
A trappoló dinymák hosszú és vastag lábú, hosszú és fekete testű szarvas lény. Leginkább egy belakkozott giliszta és egy orrszarvú keresztezésére emlékeztet. Nem egy agresszív szörny, de ha megtámadják, védi magát. Technikája többnyire az, hogy letapossa ellenfelét. Másik veszedelmes képessége a tintacsigáéhoz hasonló: nyúlós, fekete folyadékot tud ellenfelére köpni, rövid időre elvakítva azt. Megállítására egy szúrófegyver legalkalmasabb, de az se rossz taktika, ha ütőfegyverrel elkaszálod a hosszú lábait.

TINTA (101. TÁRGY)
A döglődő tintacsiga szájából még folyik általában a tinta, ezért ha megölsz egy ilyet, és elég fürge vagy, ráadásul ugarhéjad is van, gyorsan fel tudod fogni a kiömlő nedűt. Hogy mire lehet használni? Még nem találtad ki? Hisz egész Ghalla a Te graffitijeidre vágyik! (Azért kell még a dologhoz egy-két tárgy plusz egy F parancs...)

TROLL BÁNYÁSZ (679. LÉNY)
Hogy mi mutat igazán jól egy trollon? Egy hátára vetett csákány, vagy egy, a szájáig megtömött zsák, melynek aranyrögök, vagy adamantit rudak nyomják kifelé az oldalát, biztos hogy nem tartozik ezen dolgok közé. Valójában ez a lehető legtermészetellenesebb dolgok egyike. Márpedig a Roxat közeli hegység buckáit mostanában ellepték ezek a gazdagságról álmodó egyedek. A bányászathoz persze kevesebbet kanyítanak, mint mondjuk egy lila brekk. Az információ, miszerint az itt húzódó földalatti labirintusrendszer minden idők legbecsesebb kincseit rejti, a helyi kocsmában kapott lábra, majd gyors futótűzként terjedt a törzsvendégek között. A vége pedig ez lett: a kapzsiság által vérszomjassá vált trollok ölni lennének képesek azért, hogy a kincseskamra tartalma az övék lehessen. (A troll bányász nem SZörnyKereshető.)

KARAKTERLAP

Ardal Elwenhill, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember férfi vagy. Bőröd gránitszürke. Tharr hittérítője vagy. Papi hited: 71. A Földelem Urai (#9154) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 152. fordulód.

Erő: 24 (31) Szint: 17 Merészség: 5/3 Magasság: 167 cm
IQ: 23 Támadás: 16 (17) Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 31 (34) Menekülés: 30 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 19 Életpont: 270/263 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 20 (22) Varázspont: 258/82 Pénz: 3516 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/0
Eddig összesen 673 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 830 TP-t kaptál. Jelenleg 248 956 TP-d van. A következő szinthez még 11 044 TP szükséges. Trófeáid: hadroszaurusz, ryuku csapásvezető, élőholt quwarg.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 szúrófegyverek: 20/83 (+8%) vágófegyverek: 10/76
ütőfegyverek: 17/11 (+16%) lőfegyverek: 12/47 dobófegyverek: 15/96 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: vasalt bunkó (#181) << mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); nyílvessző (#108) (10 -11.); mérg. ubuk tüske (#137) (12 -13.); ubuk dobónyíl (#138) (14 -15.); sallank nyíl (#129) (16 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1
122,71 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 100 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/49 (+10%) 2. nyomkövetés: 22/34 (+12%) 3. lopás: 3/43
4. mászás: 8/48 5. csapdakészítés: 10/33 (+5%) 6. csapdaészlelés: 2/13
7. gyógyítás: 39/35 8. titkosírás: 1/20 9. felderítés: 11/85
10. szörnyidomítás: 4/79 11. teológia: 22/81 (+3%) 12. taumaturgia: 16/2 (+9%)
13. zene: 12/64 (+30%) 14. szörnyismeret: 10/88 15. zárnyitás: 3/33
16. vadászat: 14/7 (+40%) 17. bányászat: 17/74 (+110%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
ásol max. 12 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 1 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 3 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 4 darabot, csak egyszer)
mászol max. 30 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
autentikus vámpír (#154), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
csupasz izom (#28) hadiszerencse II (#24) feltámadás (#168)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 20)
energiatüskék (#29), izomernyesztés (#33), lángcsóva (#31), villámcsapás (#50)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
ragyás burástya (#111) (málhás: +11 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!
2.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
3.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 1)

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 4 (limit: 714), a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 406.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
isteni kapcsolat (168)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
az őrzők ébersége (312)
álomharc (332)
kavicselementál (350)
földmágia (357)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 9 TU. szükséges még: 41 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
Jelenleg arra vártok, hogy a KT vezető megadja az új fejlesztendő képességet az EK 500 képesség paranccsal.

Összsúly: 92.40 kg Megterheltség: 111%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 110% alatt van.
Még 50 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 antilopbőr (#48) 1 kígyóbőr kesztyű (#49)
2 rézdarab (#70) 2 szöges páncél (#65)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 gromak bőr (#268) 7 kaja (#2) 5 kaktusztüske (#114)
9 mákrózsa virág (#56) 2 óndarab (#85) 6 tinta (#101)
7 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

121 122 123 124 125 126
66
67
68
69
70
71
72
(122,70) bávatag golombár (#165), művészi porolit (#720), tündöklő szobor (#1587), érclelőhely
(122,71) nekrofun (#173), Elenios oltár, érclelőhely
(123,69) Fairlight oltár
(123,71) olvasztókemence (#86), oltár, vaskohó (#155), 46. jellempróba, érclelőhely, dombi yeti (#366)
(124,68) világítótorony (#156), Chara-din monolitja (#534), érclelőhely, alpesi tehén (#91), tüskés harci gromak (#156)
(124,70) vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), 30. jellempróba, érclelőhely, trappoló dinymák (#118)
(125,67) Chara-din monolitja (#534), érclelőhely, troll ritualista (#365)
(125,68) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), Tharr oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), olvasztókemence (#86), érclelőhely, pattanóböde (#145)
(125,69) Fairlight rúnaköve, olvasztókemence (#86), 36. jellempróba, vaskohó (#155), érclelőhely, troll bányászok (#679)

Üzenet küldése a karakternek