13. forduló, 15. forduló, Villámököl összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2010. jún. 22. 15h:01'
EZ A 14. JÁTÉKHETED, 14. FORDULÓD
15. játékheted kezdete: jún. 28.
A következő fordulódat legkorábban a 15. játékhéten tudjuk betáplálni.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2168
SZÁMLA : XXXX

VILLÁMÖKÖL KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [26,-5] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+27 életerő.)

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Kifinomult érzékeid segítségével kiválasztod azt a helyet, ahol a legerősebb a földsugárzás. Karodon egy kis bemetszést csinálsz, hogy az áttranszformált sugárzást minél hatékonyabban használhasd fel életenergiád növelésére. Még a nagyanyádnak sem sikerült soha ilyen jól ez a művelet. (+15 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 111.]

e 34 élelemszerzés 34 pontért
Levadászol két vaddisznókölyköt. Aztán iszkiri, mert jön az anyjuk! (+4 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Mohón zabálni kezdesz. (-1 kaja.) [34 pontot használtál fel, van még 77.]

flh 3 249 felt. lőfegyver haszn. 3 a 249. tárggyal
Ok, FLH 3 249 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 77.]

gyk 249 1 gyakorolsz a 249. tárggyal 1 pontért
A környéken fellelhető gyíkokat dobálod, természetesen komoly edzés, nem pedig szórakozás céljából. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (dobófegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 76.]

kt 29 elkészíted a 29. tárgyat
Begyűjtöttél 1 smirglilevelet. [1 pontot használtál fel, van még 75.]

m 8 8 7 mozogsz északra, északra, északnyugatra
[26,-6] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy megsebzett karmazsin huhogó. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [26,-7] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy csontlepke. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra rohansz. Oopssz, ez mellément! A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál rajtad. 1 életpontot vesztettél. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A csontlepke harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A teremtmény kiszívja életenergiádat, magát gyógyítva. 7 életpontot vesztettél. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Lőfegyver fejlődés: össz: 14%}
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [25,-8] Dombos terepre érkeztél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy púdersziklát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Észreveszel egy olvasztókemencét. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy mélységi grittang. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal megdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A mélységi grittang a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Van itt egy törpe házikó (532. épület.). Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 45.]

be 532 bemész az 532. épületbe
Odatotyogsz az apró lakhoz, és megzörgeted a kopogtatót. Egy hatalmas, vörös orr és két apró, szürke szem jelenik meg a kémlelőnyílásban. - Mit akarsz? - szól ki a törpe. Amikor felismer, barátságosabbá válik, és beenged. Röviden mesélsz kalandjaidról.
- Gratulálok, tudtam, hogy bízhatok benned! - rázza meg a kezedet a mokány fickó kitörő örömmel. [20 tapasztalati pontot kaptál.] Aztán eltűnik az arcáról a színlelt jókedv, és szomorúan rakja félre a tárgyakat. - Az ajándék már csak a bátyám temetésére lesz jó. A házukat ugyanis megtámadta néhány fosztogató gyíkember, és megölték a szerencsétlent, az egész családjával együtt! Én nem vagyok tapasztalt harcos, de ha megbosszulnád a testvérem halálát, nagyon hálás lennék! - válaszodra sem várva, a kezedbe nyomja a gyíkemberek tanyájának a térképét. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 3 jóságpont jár.]

3
5 6
2
4
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 15. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 24, délre 6 mérföldre található.

Beszélgettek még egy darabig, aztán újból kezet ráztok, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 40.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[26,-8] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy gonyolék. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [27,-8] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél.

Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba).

(Továbbmész...) [28,-8] Továbbra is síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy szárnyas gömböc. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 10.]

m 3 mozogsz délkeletre
[29,-7] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely nyugatról folyik keletre. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy gyilkos sallank volt. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal rájössz, hogy egy rájanyék ijesztett meg. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[10 pontot használtál fel, van még 0.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Picit változott a T és BA parancs. (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 152 pontot. A következő körben tehát 152 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KARMAZSIN HUHOGÓ (185. SZÖRNY)
A karmazsin huhogó nagy, bíborlila testű, kövér virágra hasonlító teremtmény. Leginkább a ritka erdők fái közt bujkál, és le-lecsap az arra járó kalandozókra félelmetes huhogásával. Piciny csápjával nem igazán tud senkit sem megsebezni, annál inkább az általa keltett hanghullámokkal: A szörny félelmetes huhogásának erejét az ellenfél önbizalmából meríti: minél védettebb, minél sebezhetetlenebb vagy, a lény gyilkos hangja annál nagyobb testi-lelki roncsolást végez. A karmazsin huhogó ellen a vágófegyver a leghatékonyabb, a szúrófegyver a legkevésbé használható.

SZÁRNYAS GÖMBÖC (12. SZÖRNY)
Ezek a szőrös testű, denevérszárnyú repülő ragadozók apró méretük ellenére meglepően szívós támadók tudnak lenni. Gyorsaságuk miatt nehéz őket eltalálni, talán legjobb megoldás egy ütőfegyverrel lecsapni őket.

GYILKOS SALLANK (85. SZÖRNY)
A sík vidékek medve nagyságú, szőrös testű cammogó ragadozója nem fél úgyszólván senkitől és semmitől. Lapos, macskaszerű fejét ha kitátja, láthatóvá válnak hegyes fogai, a mészárlást azonban általában nem ezekkel, hanem tűhegyes karmaival végzi. A testét eltalálni nem nehéz feladat, de rengeteg sikeres csapást igényel, hogy kimúljon. És közben... hát igen, nem csak nézelődik ez az izé.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG
Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevő dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Először is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetőség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idővel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy első teljesülés után törlődjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlődő T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et.
Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlődő T parancsot jelenti! (Sőt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.)
Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jelleműek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sőt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nők). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következő: 1.) T kalandozóra, 2.) BA kalandozóra, 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívő trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az előzőekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtől (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elől nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.]
Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következő paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények.
Ne feledd azonban, hogy labirintusban a BA parancs nem működik.

KARAKTERLAP

Villámököl, egy fekete, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. Ez a 14. fordulód.

Erő: 14 Szint: 5 Merészség: 6/5 Magasság: 146 cm
IQ: 12 Támadás: 4 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 0 Menekülés: 40 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 16 Életpont: 89/18 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 30 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 20 TP-t kaptál. Jelenleg 666 TP-d van. A következő szinthez még 334 TP szükséges. Trófeád: gátvakond.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4 szúrófegyverek: 3 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 3 dobófegyverek: 1 (+1)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << kőkés (#6)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); bumeráng (#249) (3 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 6 (+1)
4. harcművészetek: 5 5. vadászat: 4 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen

Összsúly: 31.73 kg Megterheltség: 83%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 125 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 smirglilevél (#29) 5 tükör (#43)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
13 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(25,-8) törpe házikó (#532), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, olvasztókemence (#86), 25. jellempróba, mélységi grittang (#103)
(26,-8) gonyolék (#13), oltár
(26,-7) csontlepke (#746), mély kút (#93), oltár
(26,-6) karmazsin huhogó (#185)
(27,-8) 19. jellempróba
(28,-8) oltár, szárnyas gömböc (#12)
(29,-7) patak, 21. jellempróba, gyilkos sallank (#85), rájanyék (#58)

Üzenet küldése a karakternek