12. forduló, 14. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. febr. 26. 9h:06'
EZ A 13. JÁTÉKHETED, 13. FORDULÓD
14. játékheted kezdete: márc. 2.
A következő fordulódat legkorábban a 14. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,-5] koordinátán.
Visszadátumoztunk 1 játékhéttel.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.)

kf 229 kézbeveszed/felveszed a 229. tárgyat
A csuklódra húzod az obszidián karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

f 103 kísérletezel a 103. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Eltelik egy óra... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz rövid íjat. (ld. enc.) 87 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 146.]

ba 50 nem támadod az 50. szörnyet
BA 50 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

t 9097 támadod a 9097. kalandozót
FT 9097 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

vi 6 5 35 viselkedésed: 6 5 35
Mostantól az egészségesnél egy picit nagyobb rizikót vállalsz. A jóval erősebb szörnyek elől persze így is elbújsz. Merészségi szinted ettől kezdve 6. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 35 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

kf 11 2 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kis bőrpajzsot, majd a bal kezedbe veszed a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

fgy 35 40 felt. gyógyítás 35 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[45,-5] A bokrok között a talaj süppedőssé, nedvessé válik: ez már mocsaras terep. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Hmm, csak egy umor-pióca. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az umor-pióca gumiszerű testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd az umor-pióca testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod az umor-pióca testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az umor-pióca megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [46,-5] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy agglomerátor közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod az agglomerátor testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal többször eltalálod az agglomerátor zsezsgő matériáját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az agglomerátor zsezsgő matériáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az agglomerátor kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (10 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal többször eltalálod az agglomerátor puha masszáját. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az agglomerátor testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (10 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [47,-5] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy varkaudar. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked átfúrja a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal jól megszúrod a varkaudar testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a varkaudar fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a varkaudar jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. (ld. enc.) Elhajítod a vacak pókvadász trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő varkaudar trófeát. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Megpillantasz valamit: 1 mocsári penke (ld. enc.). Elteszed. [27 pontot használtál fel, van még 119.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[48,-6] A terep változik: ismét síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy evaporőr. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az evaporőr egyik csápját. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Csontszuronnyal teljesen átdöföd az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [49,-6] Még mindig füves síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy rájanyék. Nem jelenthet különösebb problémát. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a rájanyék hártyás szárnyát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a rájanyék hártyás szárnyát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a rájanyék megcsapja a fejedet. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal felnyársalod a rájanyék bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a rájanyék testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a szervezetedbe bénító méreg is jutott. (-4 támadás.) A rájanyék néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elhajítod a vacak evaporőr trófeát, és kiszedsz egy rájanyék trófeát. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 101.]

vi 4 5 35 viselkedésed: 4 5 35
Mostantól egy kissé elővigyázatos vagy, kétszer is meggondolod, kivel kezdesz harcot. Merészségi szinted ettől kezdve 4. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 35 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 101.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[50,-6] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy kőevő. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kőevő testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a kőevő testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a kőevő kőtestét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal jól megszúrod a kőevő kőtestét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A kőevő rávág a derekadra. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [51,-7] A dombvidék után ismét sík terepen vagy.

Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 83.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Nincs itt az az épület, amit keresel. [0 pontot használtál fel, van még 83.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[52,-8] Még mindig füves síkságon vagy.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [52,-9] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Felfedeztél egy gumifát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Váratlanul csepegni, majd zuhogni kezd az eső. Végre! Tátott szájjal, felfelé fordított fejjel, csukott szemmel állsz, és kortyokban nyeled az életet adó nedűt. Vizestömlődet is az ég felé fordítod, hogy feltöltődjön. Néhány perc múlva az eső eláll, csak a szivárvány marad, a szomjazástól viszont megmenekültél! Kicsit megfáztál a hideg víztől (-2 életerő).

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 65.]

kt 107 elkészíted a 107. tárgyat
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 65.]

kt 22 20 elkészíted a 22. tárgyat (20 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 65.]

f 5 kísérletezel az 5. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Lázasan töröd a fejed... Semmi újat nem sikerült kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 55.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 25 gyógyítás 25 pontért
Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+11 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [25 pontot használtál fel, van még 30.]
Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól bátor vándor helyett ügyes túlélő. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 153 pontot. A következő körben tehát 183 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdős terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszőket a rövid íjhoz szintén erdős és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyű nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet őket vele elég erősen kilőni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

UMOR-PIÓCA (63. SZÖRNY)
A mocsarak e lakói méltán félelmetesek és undorítóak: hatalmas, puha testük, harapókákkal teli szájuk, egész működésük a vérszívást szolgálja. A méretbeli különbségből adódik a másik eltérés kisebb rokonaiktól: míg egy humanoid véréből akár két tucat hagyományos pióca is jól tud lakni, addig egy umor-pióca étvágyának kielégítésére elég akár egy fél tucat humanoid vére is...

AGGLOMERÁTOR (138. SZÖRNY)
Az agglomerátor óriási, alaktalan puha massza. Leginkább labirintusok mélyén szokott pöffeszkedni, de előfordul sűrű erdőkben és mocsarakban is. Mivel nincs vitális pontja, gyakorlatilag az egész szörnyet szét kell verned ahhoz, hogy minden életfunkciója megszűnjön. Ez néha NAGYON sok időt szokott igénybe venni - méghozzá feleslegesen elpocsékolt időt. Ugyanis az agglomerátor húsát még a burástyák sem eszik meg. Nem egy agresszív szörny, de ha harcra kerül a sor, akkor a lassú víz partot mos taktikát alkalmazza: körülfolyja ellenfelét, és apró szájacskáival apránként szétszedi. Ütőfegyver alkalmazása vele szemben teljesen értelmetlen, de a szúrófegyvernél is sokkal hatásosabb a vágó.

VARKAUDAR (64. FAJ)
A varkaudarok keletkezésével kapcsolatban sok homályos mendemonda kering, de abban mindenki egyetért, hogy ez a legintelligensebb, legagyafúrtabb, legszámítóbb teremtmény, amely minden ilyen irányú tulajdonságát kizárólag a lehető leggonoszabb dolgok művelésére használja. Sokak szerint évszázadokkal ezelőtt, a Mirg-háborúk "alkalmából" hozták őket létre nagytudású (és sötétlelkű) mágusok. A hatékonyság érdekében megpróbálták az orkok szívósságát, a trollok erejét, a sötét tündék intelligenciáját és az árnymanók ravaszságát ötvözni. A történet szerint a "túl jól sikeredett" teremtmények később gazdáik ellen fordultak, és győzelmük után a szaporodásuk ellenőrizhetetlenné vált. Hogy ebből mi igaz, azt senki sem tudja, de tény, hogy Dornodon seregének derékhadát a varkaudarok alkották. A kincsekre, hatalomra éhes varkaudarok gyakran egy komplex labirintus mélyén vernek tanyát, de még gyakrabban indulnak hódító útra, bandákba verődve, ork seregeket vezetve. Ja igen, hogy is néz ki egy varkaudar... Bőre nagyon sötétkék, majdhogynem fekete, magassága két méter körüli, hegyes fülei vannak, rücskös, égettnek tűnő bőre, sárgán izzó, pupilla nélküli szemei, és hosszú agyarai (de harcban inkább fegyvereket használ, mint ezt). A hajdani kísérletek eredményeképpen létrejöttek nagyobb, különleges képességekkel bíró varkaudarok is, de ilyet eddig még senki sem látott.

VARKAUDAR CSONT (1113. TÁRGY)
Groteszk lények ezek a varkaudarok. Például ennek az egy csontnak a látványából nem lehet megállapítani, hogy ez most egy varkaudar lábszárának, vagy alkarjának volt része valamikor. Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy nem is varkaudaré (hanem mondjuk egy fajtársadé, akit teszem-azt pont egy varkaudar mészárolt le)...

MOCSÁRI PENKE (148. TÁRGY)
Ha alaposan keresgélsz a mocsár zsombékjai, nádasai között, rátalálhatsz erre a vékony szárú, apró kék virágra. Üde illata egy percnyi kellemes érzést ad a végtelen mocsár bűzében. Keresett cikk a városok parfümkészítőinek, alkimistáinak körében. Könnyen lehet, hogy ez nemcsak illatának, hanem kevéske mágikus erejének is köszönhető.

KŐEVŐ (62. SZÖRNY)
Bármely nagyobb kő, amelynek aránylag szabályos gömb alakja van, és a dombok között bukkansz rá, van esélye, hogy egy kőevőt álcáz. A kőevőket a legtöbb bölcs a fejlődés zsákutcájának tartja. Ennek ellenére ezek a szörnyek nem úgy viselkednek, mintha a közeljövőben ki akarnának pusztulni. Ezek a majdnem egy méter átmérőjű, igen vastag bőrű lények a dombok között görögve (ugyanis nincs lábuk) kutatnak emészthető kőzetek iránt. Igen, köveket esznek! Mielőtt még felsóhajtanál, hogy végre, egy szörny, amely nem a Te húsodra pályázik, ki kell, hogy ábrándítsalak: A kőevőket ugyanis NAGYON irritálják a kétlábon járó lények. Olyannyira, hogy néha meg is támadják őket az oldalukból kinövő, vaskos, bunkószerű nyúlványokkal. Mivel a kőevő bőre nagyon kemény, egy kőkalapács szükséges ahhoz, hogy megtudd, mi van a gyomrában.

VASKOHÓ (155. ÉPÍTMÉNY)
Egy vaskohó megépítése nem kis feladat - nem árt, ha ketten vagy hárman összefognak, hogy gyorsabban menjen a munka. Ha azonban elkészültök, képesek lesztek a vasércet megolvasztva tiszta vashoz jutni, és így vastárgyakat kovácsolni! A vastárgyak elkészítéséhez pirkit szükséges, mert fa égetésével nem tudsz olyan hőmérsékletet elérni, amelyen megolvad a vas. Ezenkívül szükség van általában kőkalapácsra, és magas bányászat szakértelemre, a fegyverek és páncélok finom megmunkálásához. A vaskohó építése az ÉP 155 <TVP> paranccsal történik. A teljes felépítéshez 110 TVP szükséges, és csak dombon vagy alacsonyhegységen hajtható végre, mivel itt van elegendő alapanyag az építéshez.

A VADÁSZ KITARTÁSA (6. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Az állandó gyakorlás meghozta eredményét: sikerült megtalálnod azt a biológiai struktúrát, amely a legnagyobb kitartással rendelkezik, de emellett megőrzi az eddigi képességeid adta előnyöket. Mostantól maximum 10 mezőt léphetsz körönként.

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. Ez a 13. fordulód.

Erő: 13 Szint: 7 Merészség: 4/4 Magasság: 185 cm
IQ: 16 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 4 Menekülés: 35 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 10 Életpont: 103/67 Jellem: semleges (-10) Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 70 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 470 TP-t kaptál. Jelenleg 2 294 TP-d van. A következő szinthez még 1 706 TP szükséges. Trófeáid: rájanyék, varkaudar.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 6

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -4.); mérgezett tüske (#23) (5 -);
52,41 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 52

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 3 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 10 (+1) 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, a törpéktől (3) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, a kobuderáktól (8) bármit, a mutánsoktól (9) bármit
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
technokolin (#50)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78) 1 * szöges páncél (#65)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 1 bunkó (#5) 1 * csontkés (#11)
1 * csontszurony (#12) 1 * fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 8 * tüske (#22)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36) 3 kaja (#2)
Löttyök és porok, tartóstul
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
1 vizestömlő (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 evaporőr háj (#105) 1 grákóbőr (#41) 1 gyöngymangó (#135)
3 halcsont (#390) 2 kavadu lebeny (#24) 1 királygyík bőr (#44)
1 lapkorong (#80) 1 lapockacsont (#33) 4 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125) 1 mocsári penke (#148)
1 ormánygőte csont (#21) 9 smirglilevél (#29) 7 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47) 1 tigroszlán fog (#63) 2 varányszem (#30)
1 varkaudar csont (#1113)

Összsúly: 27.19 kg Megterheltség: 59%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 111 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kaja (#2) 3 mérgezett tüske (#23) 8 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 1 mocsári penke (#148) 1 varkaudar csont (#1113)
20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53
-10
-9
-8
-7
-6
-5
-4
(45,-5) umor-pióca (#63)
(46,-5) agglomerátor (#138)
(47,-5) varkaudar (#64)
(48,-6) evaporőr (#69), oltár
(49,-6) rájanyék (#58)
(50,-6) kőevő (#62), vaskohó (#155), oltár, 22. jellempróba
(51,-7) 34. jellempróba, oltár
(52,-9) gumifa (#38)
(52,-8) mély kút (#93), 27. jellempróba

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2018.02.26 09:03 Változások a számládon! Zseton levonás: 5 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (1 ford. lemaradÂás 3315-nek)
˙

Üzenet küldése a karakternek