115. forduló, 232. forduló, Kruger Dark d'Wolf összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. júl. 16. 9h:09'
EZ A 820. JÁTÉKHETED, 128. FORDULÓD
821. játékheted kezdete: júl. 21.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 1000 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #1636
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

KRUGER DARK D'WOLF KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [89,62] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 vadászkést (100 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+2 tvp ). Varázserőd regenerálódik. (+25 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+6 pszi pont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

go 40 gonoszkodsz: 40
Elkapod a gnómot, és erősen lefogod: - Ugye fáj, ugye szorít? - kérdezgeted kedvesen. Egyszer csak az áldozatod hasa szétreped, és a lyukon egy apró szörnyeteg bújik ki. A gnóm elájul, te pedig elmenekülsz, mielőtt valami baj lenne. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 290.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[90,61] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Vándor! Eme nekrofun tövében alakult meg a Drow Közös Tudat! Tanthalas " Észreveszel egy nekrofunt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Sheran híveié. Felfedeztél egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [91,61] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Leah hívei emelték. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy lápi hajlékot. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Dornodon templom van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [92,60] Még mindig füves síkságon vagy. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Északnyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Lecsapsz egy kövér, ám elővigyázatlan sótyúkot. (+2 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 254.]

h 233 20 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). [20 pontot használtál fel, van még 234.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[93,60] Továbbra is síkságon vagy. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Északra fekszik egy helytartói város. " Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy olvasztókemencét. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kérődző etra. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a kérődző etra fejét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-5 életerő.) A dolgot még 7 aranyad bánja. A lény bűzfelhőt lő rád! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a kérődző etra farkát. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy jégcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 59 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megütöd a kérődző etra testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A kérődző etra rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-5 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 14 aranyad is. A kérődző etra összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 749 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 201, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}


(Továbbmész...) [94,60] Kisebb hegyek emelkednek itt. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. A feléd közeledő alpesi tehén mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén testét. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 65 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megütöd az alpesi tehén testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Szarvaival az alpesi tehén megböki a jobb karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az alpesi tehén száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 10 kaját. 307 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran híveié. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Leah oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [95,60] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy mély kút van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy quwarg harcos. Nem jelenthet különösebb problémát. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 3 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a quwarg harcos testét. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre ugrasz. Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos potrohát. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a quwarg harcos torát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg harcos csáprágójával. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 16 életpontot vesztettél. Mallon botjával eltalálod a quwarg harcos jobb oldalát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a quwarg harcos torát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a quwarg harcos. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1093 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 180, sebződés: 46, gyógyulás: 0, összesen: -46 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 198.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Átkutatod a környéket. Kutatásodat végül siker koronázza. Egy jól eldugott helyen találsz 4 tankány karmot. Magadhoz veszed őket. [20 pontot használtál fel, van még 178.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[96,60] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy szürke rinocérosz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szürke rinocérosz bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Mallon botját a másikra rohansz. Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a szürke rinocérosz vastag bőrét. (3 támadással 53 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor súrolod a szürke rinocérosz vastag bőrét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Szarvaival a szürke rinocérosz megböki a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a szürke rinocérosz patájától. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy jégcsóva. 27 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal súrolod a szürke rinocérosz bal vállát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai eltalálják a jobb térdedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Patájával a szürke rinocérosz kissé megtaszít. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 1 rinóbőr (ld. enc.). 652 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Látsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy mély kutat. Északra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nini, mi van a földön! Több tőnyi ízletes szamóca! (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [97,60] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A távolban sakálok üvöltenek. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy mutáns pók. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Meglengetve a Mallon botját a másikra rontasz. Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mutáns pók csupasz testét. (3 támadással 91 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a mutáns pók förtelmes fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy tűzrakó helyet. A gnóm, aki a tüzet csiholta mesél erről-arról, mi történt vele mostanában, közben megosztja veled finom vacsoráját. Csak úgy falod a libafasírtot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 Rodger kezdő üstjét. 81 tapasztalati pontot kaptál. A vándor látva, hogy ez az első üstöd, mesélni kezd a szakácskodásról. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (főzés: 1. szint). (ld. enc.) Ezután rövid gesztikulálás kíséretében megosztja veled a főtt étel ötletét, az első receptedét. (ld. enc.) [29 pontot használtál fel, van még 149.]

kt 1167 elkészíted az 1167. tárgyat
Sajnos nincs nálad ormánygőte csont, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy Rodger kezdő üstjét kaphass.
[0 pontot használtál fel, van még 149.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 146.]

ftv 14 felt. tám/véd. varázslat a 14. varázslatot
Nem adtad meg a parancs második paraméterét (egy élőlényt). [0 pontot használtál fel, van még 146.]

tv 31 támadó/véd. varázslat a 31. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: lángcsóva. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

f 2 kísérletezel a 2. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Kutyából nem lesz szalonna, ebből a tárgyból se lesz semmi. [10 pontot használtál fel, van még 136.]

f 56 kísérletezel az 56. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz illatos rózsaszált. (ld. enc.) 85 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 126.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 125.]

szk 765 keresed a 765. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy ryuku futárbérencet. [0 pontot használtál fel, van még 125.]

gyk 10 15 gyakorolsz a 10. tárggyal 15 pontért
Dobófegyvereidet kézbe ragadva, nekiállsz gyakorolni. A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan.

[15 pontot használtál fel, van még 110.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 102 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 70.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Felhasználva egy ágat és a talajt, rajzos matematikai feladványokat készítesz, logikád csiszolása érdekében. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 62 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Iszol a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a hegyi szamár. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 269 pontot. A következő körben tehát 299 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RINÓBŐR (651. TÁRGY)
Néha, ha elejtesz egy rinocéroszt, elég ép és jó állapotban marad a bőre a csata után ahhoz, hogy le tudd nyúzni, és félre tudd tenni későbbi felhasználásra.

FŐZÉS
Volt eddig egy olyan művészeti ág, melyet mi, kalandozók, a sokadrangú képzettségek sorába illesztettünk. Azonban annak, aki egyszer már megkóstolta a qvilli fogadós feleségének fenséges étkeit, azonnal megváltozik a véleménye a szakácsok és mesterszakácsok munkájáról. Most minden adott ahhoz, hogy a főzőtudásodat fejleszthesd. Ehhez csak szorgalmasan kell Rodger üstje körül lebzselned [egy fordulóban csak egyszer lehet], étkeket kotyvasztanod, új recepteken törnöd a fejed. Vannak finomságok, melyek elkészítése csak a nagyobb szakácsoknak sikerülhet, így eszébe sem juthatnak egy kezdő konyhatündérnek.
Mostantól (hogy főzés szakértelmed 1. szintre emelkedett) gondolkozhatsz új étkek ötletein, ehhez csupán egy üstre és a szokásos F (feltalál) parancsra van szükséged, valamint egy tárgyra (ami nem az üst), aminek számát megadod a parancs paramétereként. Ha az adott tárgyból lehet ételt készíteni, és elég kreatív vagy ahhoz, hogy ezt kitaláld, megismersz egy új receptet, melyről rögtön enciklopédiát is kapsz. Mint az eddigiekből is látszik, az F parancs itt is a jól megszokott módon, a tárgyak feltalálásához hasonlóan működik. Két gyakori ételkomponens van jelenleg, amiből nem lehet receptet feltalálni, ez a víz és a fűszerkeverék (ez utóbbi bármelyik boltban beszerezhető). Ezekre épp ezért nincs értelme receptvágyból F parancsot kiadni.
Az ételeket a H <üst száma> <recept száma> paranccsal készítheted el. Bármennyire is jó szakács vagy, egy körben csak egyszer főzőcskézhetsz, egy magadfajta kalandozó ennél több időt ennél a kalandozástól oly messze álló dologra nem hajlandó szánni. Mindig 1 adagot, vagyis annyit főzöl, amennyit ott rögtön meg tudsz enni. Az ételek elfogyasztásának hatása lehet egyszeri, kör végéig tartó, stb... erről az ételek receptjének enciklopédiája mindig írni fog.
Magasabb szintű főzésnél minden egyes étel elkészítése több tapasztalattal jár, valamint egy-egy étel megfőzése is egyre kevesebb és kevesebb TVP-be kerül.
Van pár tereptípus, ahol nem főzhetsz. Ilyen például a sivatag, ahol nem találnál elég rőzsét, amivel alágyújthatnál az üstnek; a mocsár, ahol az ingoványos talaj, valamint az itt-ott feltörő, bűzös gázpöffetegek nem kedveznek a főzésnek; a magashegység, ahol a hideg és a hirtelen szélrohamok keserítenék meg az ételkészítést; illetve a lakott terület, mivel elég furán nézne ki, ha leülnél az utca porába főzőcskézni - valamint amint kész vagy a koldusok széjjelhordanák munkád gyümölcsét. Épületben szintúgy nem főzhetsz.
A receptek enciklopédiáit nem oszthatják meg a kalandozók egymással. Ennek oka rendkívül egyszerű: egyelőre még az a tévhit van elterjedve a Túlélők Földjén, hogy a főzés csak a puhányoknak való. Ezután persze, hogy nem hangoztatja senki, hogy ő a főzőcskézésben jeleskedik. Talán később ez a nézet majd megváltozik, ennek csak a jövő a megmondhatója.

FŐTT ÉTEL (1. RECEPT)
Az egyik legegyszerűbb ételhez nincs is szükséged másra, mint 1 kajára és 5 vízcseppre. Nem tudni ki találta ki, de fergeteges ötletnek tűnik, hogy az ételt fel is lehet melegíteni, és a kajának amellett, hogy jobb íze lesz, laktatóbbá is válik. Ha kiadod a főzés parancsot erre a receptre (H 1167 1 vagy H 1168 1, attól függően, milyen üstöd van), ízletes ételt készíthetsz, melyet rögtön be is fogsz habzsolni. Éhséged csökken tőle, mintha egy csapásra 5 kaját ettél volna meg. A kaja felmelegítésének ideje: 3 TVP.

ILLATOS RÓZSASZÁL (1595. TÁRGY)
Már régóta közszájon forog, hogy High Density a Szabad Kompánia Ghalla-szerte ismert Vajákosa elképesztő buzgalommal gyűjtögeti a mákrózsákat, de egészen a mostani pillanatig nem adtál hitelt ennek a szóbeszédnek. Ám most összefutottál vele, s azonnal gyanút fogtál; valami megváltozott rajta. Percekig töprengtél, hogy mi lehet ez; hiszen éppen olyan ronda kis árnymanó, mint volt, sem borzas, vörös haja sem az egyetlen szeméből sugárzó gúny sem változott, sőt szemkötője sem lett tisztább. Már messzire jár a "manó-maca" amikor beugrik: az illata. Nem bűze, hanem illata volt, méghozzá elképesztően finom és bódító! Hiába feszített hírhedetten bűzös olimpiai nyeremény csizmájában, felejthetetlenül kellemes illat lengte körül, nem a megszokott dögletes szag! Szóval ezen dolgozott a Vajákos, ezért kutatott olyan odaadóan a mákrózsák után; hogy meglelje közülük a legnemesebbiket, melynek illata annyira édes és varázslatos, hogy képes elnyomni minden kellemetlen szagot és gyomorforgató kipárolgást.
Ha te is kedvet kaptál a különleges rózsa felkutatásához, igyekezz és gyűjts 100 mákrózsát, majd szánj rá 30 TVP-nyi időt a tanulmányozásukra, s ha szerencséd van, talán Te is rábukkansz és olyan varázslatosan illatozó virágszállá válhatsz, mint High Density!
[Megjegyzés: ha birtokodban van Density illatos mákrózsája, akkor kevesebb eséllyel leszel rosszul a szörnyek orrfacsaró bűzétől.]

KARAKTERLAP

Kruger Dark d'Wolf, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű, kecskeszakállas ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah ministránsa vagy. Ez a 128. fordulód.

Erő: 28 (31) Szint: 19 Merészség: 5/5 Magasság: 174 cm
IQ: 20 (23) Támadás: 25 Agresszió: 5 Testsúly: 91 kg
Ügyesség: 23 (26) Védekezés: 26 Menekülés: 30 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 17 (20) Életpont: 301/274 Jellem: gonosz (10) Tul. pont: 2
Szerencse: 19 (23) Varázspont: 239/132 Pénz: 164 arany Kép. pont: 0
Pszi pont: 32/32
Eddig összesen 626 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 378 TP-t kaptál. Jelenleg 448 429 TP-d van. A következő szinthez még 1 571 TP szükséges. Trófeáid: quwarg harcos, élőholt quwarg, ryuku futárbérenc. A 124. fordulódban 37 arany került a bankszámládra. 38 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 22 lőfegyverek: 17 dobófegyverek: 2

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); dárda (#10) (10 .); vashegyű nyíl (#176) (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
97,60 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 19 (+1) 3. lopás: 1
4. mászás: 10 5. csapdakészítés: 6 (+1) 6. csapdaészlelés: 2
7. gyógyítás: 14 8. titkosírás: 3 9. felderítés: 24
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 5 12. taumaturgia: 9
13. szerencsejáték: 7 14. zene: 18 (+1) 15. szörnyismeret: 5
16. pszi: 5 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 15
19. bányászat: 11 20. főzés: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
ásol max. 16 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz tüskét (#22) (max. 12 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 3 darabot ), kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot, csak egyszer)
mászol max. 70 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
sörényes ubuk (#89), szintszívó (#96), törpemammut (#115), ryuku gárdista (#360)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
vízionár (#66), Pszinapszis (#974)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
6. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.
2.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

HŐSTETTEID
Eddig 8 alkalommal próbáltál bejutni A versengés tornyába. (limit: 240).
Eddig 3 alkalommal táboroztál A versengés tornyában. (limit: 48).
A toronyháborúban összesen 2 győzelmet arattál, ezzel 132 pontot szereztél.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Vágófegyverek
1 kőkés (#6) 3 vadászkés (#1264)
Ütőfegyverek
1 Brod buzogánya (#1735) 1 * harci kalapács (#174) 1 kőkalapács (#13)
1 * Mallon botja (#1526)
Lőfegyverek
1 fúvócső (#20) 1 * hosszú íj (#111)
Lövedékek
2 kerek kő (#19) 1 mérgezett vasnyíl (#187) 12 tüske (#22)
5 ubuk tüske (#131) 9 vashegyű nyíl (#176)
Dobófegyverek
11 dárda (#10)
Páncélok
1 * elit csatavért (#295)
Sisakok
1 * vassisak (#160)
Kesztyűk
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78) 4 tankány karom (#237)
Csizmák
1 * ryuku csizma (#692)
Fülbevalók
3 * borostyán függő (#162) 1 * igazgy. fülbevaló (#197) 1 obszidián függő (#195)
Nyakláncok
1 aranylánc (#191) 1 denevér szimbólum (#140) 4 * ezüst nyaklánc (#117)
1 két kard szimbólum (#144) 1 * koponya szimbólum (#139) 1 nap szimbólum (#141)
1 trófea nyaklánc (#196)
Karkötők/karvédők
1 arany karperec (#194) 2 * ezüst karkötő (#158) 2 * obszidián karkötő (#229)
Gyűrűk
2 aranygyűrű (#193) 2 * ezüst gyűrű (#180)
Ékszerek/ruhadíszek
1 * nodonrod kitűző (#1533) 1 * örökkév. igazgyöngy (#1749)
Löttyök és porok, tartóstul
3 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 5 csepp tinta (#101), fér még: 25]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
4 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 48]
5 kavadu iszák (#25) [bennük 4 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 46]
4 sullár hólyag (#168) [bennük 6 csepp spiritusz (#170), fér még: 74]
6 uzbány csőr (#169) [bennük 7 csepp ugh méreg (#166), fér még: 65]
4 vizestömlő (#3) [bennük 69 korty víz (#27), fér még: 11]
13 zöld üveg (#82) [bennük 6 csepp ragasztó (#83), fér még: 254]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 2 bronzkulcs (#76)
1 + csontkulcs (#74) 3 deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221)
1 ezüst kulcs (#184) 1 fülemüle síp (#1576) 1 furulya (#233)
75 kaja (#2) 1 kis aranykulcs (#240) 2 kis vaskulcs (#40)
3 kötél (#92) 2 krónika (#1725) 1 mászókampó (#165)
2 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186) 5 rézkulcs (#75)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 smaragd kulcs (#241) 1 szeksztáns (#32)
1 szent jogar (#150) 1 távcső (#42) 3 + tüskecsapda (#242)
3 vaskulcs (#183)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
15 álompor (#396) 6 amniosz (#203) 1 antilopbőr (#48)
3 aurach fog (#657) 1 bordacsont (#16) 1 darázsszárny (#652)
9 drótszőr (#37) 1 elf csont (#664) 3 elkarog szőr (#665)
1 fémrúd (#104) 2 fülemüle agyar (#267) 1 gyíkfű (#201)
10 gyöngymangó (#135) 2 ilkin érc (#232) 1 kazmár gyökér (#205)
1 királygyík bőr (#44) 1 lapkorong (#80) 1 liumbe hajtás (#655)
64 madártoll (#112) 2 mákrózsa virág (#56) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
4 móri gyümölcs (#116) 2 mutáns csont (#331) 1 nektoraf faggyú (#667)
2 óndarab (#85) 7 pirkit (#153) 1 pular kristály (#239)
1 rinóbőr (#651) 1 sámán erszény (#650) 6 smirglilevél (#29)
1 szárnyas hernyó (#69) 1 trikornis szarv (#198) 10 tükör (#43)
2 varkaudar csont (#1113) 7 vasérc (#152)

Összsúly: 112.94 kg Megterheltség: 110%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 39 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
21 arany (#50) 4 álompor (#396) 1 grifftojás (#179)
6 móri gyümölcs (#116) 1 ormánygőte csont (#21) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
9 kaja (#2) 1 rinóbőr (#651) 1 Rodger kezdő üstje (#1167)
4 tankány karom (#237) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98
59
60
61
62
63
(90,61) nekrofun (#173), Sheran oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(91,61) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Leah oltár, 28. jellempróba
(92,60) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár
(93,60) oltár, Chara-din monolitja (#534), 40. jellempróba, kérődző etra (#368)
(94,60) alpesi tehén (#91), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), világítótorony (#156), Sheran oltár, érclelőhely
(95,60) gumifa (#38), Leah oltár, quwarg harcos (#201)
(96,60) szürke rinocérosz (#346), Tharr rúnaköve, Tharr oltár
(97,60) mutáns pók (#117), Fairlight oltár, tűzrakó hely (#1169)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Kiértékeltük a tárgytervezői pályázatot. A honlapon olvasható az eredmény. Az elfogadott tárgyak bekerültek a játékba.

Üzenet küldése a karakternek