11. forduló, 13. forduló, Thord összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. márc. 12. 22h:58'
EZ A 63. JÁTÉKHETED, 12. FORDULÓD
64. játékheted kezdete: márc. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5187
SZÁMLA : XXXX

THORD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [30,8] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)

d 40 eldobod a 40. tárgyat
Elhajítasz 1 kis vaskulcsot. [0 pontot használtál fel, van még 155.]

kno 5 2 képesség-növelés 5
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
[0 pontot használtál fel, van még 155.]

kt 25 1 elkészíted a 25. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kavadu iszákot. [5 pontot használtál fel, van még 150.]

ba 58 nem támadod az 58. szörnyet
BA 58 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Eltelik egy óra... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz mászókarmot. (ld. enc.) 39 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 140.]

t 26 támadod a 26. szörnyet
FT 26 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy királygyík! Ezt kerested. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a királygyík bal hátsó lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilövellve, megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A királygyík szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


m 6 7 6 mozogsz nyugatra, északnyugatra, nyugatra
[29,8] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy bakkura. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a bakkura apró lábait. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a bakkura testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csápjaival a bakkura lecsap a bal karodra. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A bakkura most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 bakkura bőrt. 28 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss elf nyomok vezetnek délkeletre. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [28,7] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő kavadu nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a kavadu jobb szárnyát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a kavadu csőrével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [27,7] Dombos terepre érkeztél. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Csak egy gitonga. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a gitonga bal szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a gitonga tollas hátát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A gitonga belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. (ld. enc.) 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 113.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[26,6] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy kaszabolósáska közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges spagulár trófeát, és kinyersz egy alkalmas kaszabolósáska trófeát. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [25,6] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ananászvirág illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy evaporőr közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd az evaporőr testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 evaporőr hájat. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált kaszabolósáska trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő evaporőr trófeát. 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+17 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Találsz egy gumifát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy apró gnómlak (531. épület.). Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Összeakadsz egy vörös, göndör hajú, zöld szemű kobudera férfival. Kecskeszakálla és bajsza van. Bőre színe zöld. Egy mászókarmot visel. Fegyverzetét egy kaszabolósáska trófea színesíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges, mint Neked.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Csontzúzó. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[58 pontot használtál fel, van még 55.]

be 531 bemész az 531. épületbe
Közelebb mész, és bekopogtatsz. Egy kopaszodó, barátságosan mosolygó gnóm nyit ajtót. Az, hogy barátságosan mosolyog, csak azután derül ki, hogy a száját és orrát fedő zöld sálszerű valamit leveszi.
- Hahó! Hogy s mint? - köszönt az apró alak. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. A gnóm egészen felvidul. - Szóval sikerült a dolog! [20 tapasztalati pontot kaptál.] Amint ígértem, van itt még egy térkép. Ez tulajdonképpen egy sűrű erdőben van, valamilyen szilverina rom. Állítólag gonosz szellemek őrzik a kincset, ezért ha félős vagy, nem menj oda... - Szilverina? - vonod fel kérdőn a szemöldöködet, majd ráébredve, hogy a gnóm gyávának tartott, ráröffensz: - Na ide azzal a térképpel! - a gnóm előhozza a füstös szobájából, és átnyújtja neked. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 1 jóságpont jár.]

3
2
4
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 14. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 42, délre 3 mérföldre található.

Búcsút intesz Murrtipnek (ahogyan röviden nevezted őt), és tovább indulsz. [5 pontot használtál fel, van még 50.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[24,7] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy húsevő magszim. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a húsevő magszim alsó, lágy részeit. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a húsevő magszim testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim lecsap a jobb karodra. (6 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal eltalálod a húsevő magszim testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim lecsap a jobb karodra. (6 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a húsevő magszim száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 magszim belet. 64 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+17 életerő.) Észreveszel egy smirglibokrot. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [49 pontot használtál fel, van még 1.]

m 4 mozogsz délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

m 6 mozogsz nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Figyelmeztetés: A megterheltséged meghaladja a 75%-ot. Amennyiben ez 100% fölé megy, a mozgásod 20%-kal többe fog kerülni (alapesetben 10 helyett 12 pontba, barlangokban 5 helyett 6 pontba). Ha a 150%-ot is meghaladja, a mozgásod 50%-kal több pontba fog kerülni, ezenkívül lesz -4 támadásod harcban. 200% fölött a mozgás kétszer annyi pontba kerül, -8 támadásod van, és kör végén automatikusan eldobálod a súlyfelesleget (kezdve azokkal a tárgyakkal, amelyek kevésbé értékesek, és több van belőlük). A teherbírásod az erő függvénye. Némi gyakorlást végeztél még elalvás előtt, és most már bizonyos vagy benne, hogy képes lennél a gyors fegyvercserére akár közvetlenül harc előtt is. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 152 pontot. A következő körben tehát 153 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁSZÓKAROM (78. TÁRGY)
Ha a két kezedre valamilyen állati bőrt tekersz, és ebbe a szuperhegyes tigroszlán fogakat illeszted, ún. mászókarmokat kapsz, amelyek segítségével még akár nagyon sima felületeken (rát-fa, korongfa törzse) is fel tudsz mászni. A mászókarmokat ilyenkor automatikusan fogod használni, hiszen egy KT parancs ürügyén vagy kénytelen mászni. Ahhoz, hogy egy pár ilyet készíthess, 6 tigroszlán fogra van szükséged, és a KT 78 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

EVAPORŐR HÁJ (105. TÁRGY)
Igen, ez az, amiről annak idején a nagyapád beszélt! A fura evaporőr háját lenyúzva, egy tökéletesen szigetelő bőrdarabhoz jutsz. Ha ebből vizestömlőt akarsz csinálni, akkor a KT 3 parancsot kell kiadnod, 20 pontért (nincs szükség ezúttal F parancsra).

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS
Előfordulhat, hogy olyan szörnnyel kerülsz szembe, amellyel szemben egy bizonyos fegyverfajta (ütő, vágó vagy szúró) sokkal hatékonyabb, mint egy másik. Ilyen esetekben jó lenne, ha át tudnál váltani a támadásban leghatékonyabb fegyverre. Az is lehetséges, hogy művésze vagy egy fegyver szakértelemnek, de egy másikat is szeretnél kifejleszteni, anélkül, hogy fordulókon keresztül eredménytelenül csépeled a legnagyobb szörnyeket az új fegyverrel. Mostantól azonban használhatod az új Feltételes Fegyverváltást, amely minden problémára megoldást jelent! Ehhez az FF <első fegyver> <második fegyver> <harmadik fegyver> parancsot kell kiadnod. Mi fog történni ennek hatására? Ezentúl, ha egy szörnnyel találkozol, gyorsan megvizsgálod, hogy képes vagy-e az <első fegyverrel> leölni az ellenfeledet. Ha nem, akkor a <második fegyvert> veszed. Ha az sem jó, a <harmadik fegyvert> választod, és ha az sem működne, akkor marad a KF-el a jobb kezedbe vett fegyver (Igen, ezzel a paranccsal kizárólag a JOBB kezedben levő fegyvert fogja a program váltani!) Ha esetleg a fenti négy fegyver közül egyikkel sem valószínű, hogy ki tudod oltani a szörnyeteg életét, akkor a négy fegyver közül azt fogod választani, amelyikkel a legnagyobb sebzést vagy képes okozni. Példa: tegyük fel, hogy mestere vagy a vágófegyvereknek, de az ökölvívásban és a szúrófegyverek szakmájában kezdő. Mindkettőt szeretnéd fejleszteni. Az FF 28 12 parancs hatására ökölvívást alkalmazol az olyan szörnnyel szemben, amelyet képes vagy így is legyőzni, csontszuronyt olyanra, amelyet ököllel nehezen, de szúrófegyverrel könnyű megsebezni, és egyéb esetekben használod a jól bevált, beKF-elt vágófegyveredet (ami mondjuk egy sárkányölő kard). Ha minden fegyvertípussal egyformán képzett vagy, egyszerűen csak írd be a három fegyvertípust az FF parancshoz, és mindig kiválasztod azt a fegyvert, amely az adott szörny ellen a legjobb.
Megjegyzések az FF paranccsal kapcsolatban: 1. Törölni a paraméter nélkül kiadott FF paranccsal lehet. 2. Kalandozók ellen mindig a beKF-elt fegyveredet használod, sosem az FF parancsban megadottakat. 3. Az FF parancs paramétereként bármilyen, általad megadott fegyvert megadhatsz, olyat is, ami épp nincs a birtokodban (de reméled, hogy hamarosan megszerzed), persze a feltételes fegyverváltás nem létező fegyverre nem fog "bekattanni". 4. Az FF parancsnak nem muszáj három paramétert adni, lehet egyet vagy kettőt is. 5. Vigyázz! A régi FF paranccsal ellentétben, ha bármikor kiadsz egy új FF parancsot, az mindig teljesen felülírja az előzőt! 6. Ha fegyvert váltasz, az nem garancia arra, hogy így BIZTOSAN megölöd a szörnyet: elvégre, mindig lehetnek balul sikeredett ütések, mindig elképzelhető, hogy a szörny túl fürgén ugrál félre. Ha tehát a feltételes fegyverváltást alacsony szakértelem fejlesztésére használod, mindig előfordulhat (bár kis eséllyel), hogy a "gyakorlatozás" kudarccal végződik. Az új feltételes fegyverváltás dinamikusan használható parancs, kísérletezz vele, próbáld ki, hogy hogyan működik a legjobban a te számodra.

KARAKTERLAP

Thord, egy kopasz, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 12. fordulód.

Erő: 13 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 181 cm
IQ: 13 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 83 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 13 Életpont: 94/69 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 71 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 395 TP-t kaptál. Jelenleg 1 614 TP-d van. A következő szinthez még 386 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó, evaporőr. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 (+1) ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 3

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) (2 -);
24,50 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 34

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 188 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. nyomkövetés: 8 2. gyógyítás: 8 (+1) 3. zárnyitás: 2
4. vadászat: 1 5. bányászat: 3 (+2)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
rájanyék (#58)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. apró gnómlak (531): 14. labirintus (39,50).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 13, 14.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51)
Fegyverek és lövedékek
1 bunkó (#5) 2 csontszablya (#64) 1 * csontszurony (#12)
1 kőhegyű lándzsa (#7) 2 kőkés (#6) 6 mérgezett tüske (#23)
1 * parittya (#18) 1 szögletes kő (#17)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
12 kaja (#2) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
1 * vizestömlő (#3) [benne 12 korty víz (#27), fér még: 8]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 2 bakkura bőr (#95) 2 bordacsont (#16)
5 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105) 2 grákóbőr (#41)
2 kaktusztüske (#114) 1 kavadu lebeny (#24) 3 királygyík bőr (#44)
3 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125)
2 óndarab (#85) 1 smirglilevél (#29) 6 sünmedve tüske (#14)
8 tigroszlán fog (#63) 2 varányszem (#30)

Összsúly: 35.15 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 116 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 kaja (#2) 5 kerek kő (#19) 1 kis vaskulcs (#40)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 1 evaporőr háj (#105) 1 kavadu iszák (#25)
1 királygyík bőr (#44) 3 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103)
2 mandibulapenge (#125) 12 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

23 24 25 26 27 28 29 30 31
5
6
7
8
9
(24,7) húsevő magszim (#67), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 22. jellempróba
(25,6) evaporőr (#69), apró gnómlak (#531), gumifa (#38), Csontzúzó (5205. kalandozó)
(26,6) kaszabolósáska (#83)
(27,7) olvasztókemence (#86), 19. jellempróba, gitonga (#76)
(28,7) kavadu (#19), tavacska
(29,8) olvasztókemence (#86), oltár, érclelőhely, bakkura (#52)
(30,8) királygyíkok (#26)

Üzenet küldése a karakternek