115. forduló, 117. forduló, Larissia En Liriel összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. dec. 8. 9h:13'
EZ A 409. JÁTÉKHETED, 116. FORDULÓD
410. játékheted kezdete: dec. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5954
SZÁMLA : XXXX

LARISSIA EN LIRIEL KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [92,22] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+8 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Minden varázserőd visszatért. (+9 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+35 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-8 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy uzbány fészket vagy búvóhelyet. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 12 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted az uzbány testét. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az uzbány jobb oldalát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az uzbány bal lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 3%}
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 262.]

* 1. KP: használod a 64. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 257.]

jlk 2611 jelszó kimondása 2611
Hangosan, érthetően kimondod a találós kérdés megfejtését. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön! Hiszen ez iszonyatos! Vinnyogva menekülsz a számodra nagyon veszedelmes szörny elől. (Ez a massza képes tulajdonságot szívni.) [15 pontot használtál fel, van még 242.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[93,23] Dombos terepre érkeztél. Az Ottomár hegység lábainál jársz. Quwarg szagot érzel! Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy élőholt quwarg. {védettsége: 14 szúró, 25 vágó, 20 ütő ellen.} Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy törpe bányát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Hoppsz, egy quwarg! Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy púdersziklát. Keletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délkeletre egy épület van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 kerek követ.

(Továbbmész...) [94,24] Vált a terep, ahogy egyre többet mászol felfelé. Ez már magashegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy kőszáli disznó. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a kőszáli disznó testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " KOBUDERA társaim! A kí vezesse öklünket Pumpa ellen! - Kobuder Master. " Észreveszel egy sziklafészket. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy csillezsályát. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy szikla mögé rejtőzöl. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Azonnal tudod, hogy egy fémbontó szójer volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Van itt egy kolostor (558. épület.). Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 csillezsályalevelet. [36 pontot használtál fel, van még 206.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[94,23] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Felfedeztél egy mély szakadékot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy púderszikla van. Elrakod a távcsövet. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Felismered. Ez egy fémbontó szójer. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [94,22] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Quwarg szagot érzel! Hirtelen mozogni kezd a föld! Ráismersz a lényre. Egy mélységi grittang. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. {támadása: 7.} Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a mélységi grittang testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. (Nincs mibe rakni 2 spirituszt.) 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy púdersziklát. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Látsz egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 óndarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy mély kút van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy dombi yeti. (ld. enc.) {max. életpontja: 53-58.} Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a dombi yeti otromba fejét. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a dombi yeti szőrös mellkasát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A dombi yeti Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A dombi yeti megtaszít agyarával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ.

(Továbbmész...) [94,21] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. Észreveszel egy oltárt. Fairlight híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Egy hangyaboly mellett egy döglött hangyászt találsz. Talán gyomorrontást kapott? Te viszont nem fogod vele elrontani a hasadat, az biztos! (+2 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [41 pontot használtál fel, van még 165.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Zenéddel kötelet bűvölsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Rosszat sejtve megfordulsz - valami megindult feléd! Egy topránypolip!

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a topránypolip testét. (3 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a topránypolip kocsányos fejét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a topránypolip kocsányos fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A topránypolip csápol, de mindhiába. A topránypolip most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 3%}
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 3 rézdarabot. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [14 pontot használtál fel, van még 151.]

f 334 112 kísérletezel a 334. tárggyal a 112. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz pukkanó tűcsapdát. (ld. enc.) 45 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 141.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[94,20] A sík vidéket bozótos váltja fel.

Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. A földön meglátsz egy quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [94,19] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő manifesztátor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. {támadása: 12.} No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 5 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd a manifesztátor testét. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a manifesztátor egyik lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 3%}
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Ne hagyjátok, hogy működjön a Zan-Indukátor! - Big Bogo(5464) " Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy tetemember volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [94,18] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rát-fát. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Északra egy phua-kúp van. Elteszed a látcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kérődző etra. {max. életpontja: 109-113.} Itt csata lesz.

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 9 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a kérődző etra fejét. (3 támadással 40 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-5 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 9 aranyad. A lény bűzfelhőt lő rád! Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a kérődző etra testét. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a kérődző etra duzzadt tőgyét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-5 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 14 aranyad is. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 etra hályog (ld. enc.). 735 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 3%}
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Mohón zabálni kezdesz. (-3 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 105.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[94,17] Továbbra is síkságon vagy. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy legyengült ork sámán. {max. életpontja: 57-63.} Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 10 életpontot sebeztél. Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 7 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az ork sámán testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 212 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 3%}
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy phua-kúpot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Megtömöd magad kajával. (-3 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Elég régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [94,16] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Quwarg szagot érzel! Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Az utolsó pillanatban pont orra esel. A zaj persze nem segít az elrejtőzésben. A szörny észrevett. Egy quwarg harcos közeledik feléd! Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát. Egy quwarg mozdul a földön. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 85.]

kut 40 kutatsz 40 pontért
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Sajnos semmilyen rejtett vagy eldobott tárgyat nem találtál. [40 pontot használtál fel, van még 45.]

kut 40 kutatsz 40 pontért
Alaposan körbevizsgálódsz. Végül kimerülten feladod: semmi eredmény. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [40 pontot használtál fel, van még 5.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 2.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 4 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 1, 9, 27.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját habzsol be a goldugar. Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 257 pontot. A következő körben tehát 259 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DOMBI YETI (366. SZÖRNY)
A dombi yetik elvadult ősmajmok, mindenkivel szemben agresszívak. Hatalmas pofonokat képesek osztani, és agyaraikkal is szétharapnak mindent, ami él és mozog. Még szerencse, hogy közelharcban a dombi yeti általában vakon támad, nem törődik a védekezéssel - ha beviszel egy precíz ütést, akkor a dombi yetinek vége. A tudósok a dombi yetik származásával magyarázzák az ősmajmok teljes immunitását a mágiával szemben.

PUKKANÓ TŰCSAPDA (336. TÁRGY)
Kavadulebenyből és madártollból mirgtojásnyi lufit lehet készíteni. Ha a tollszelepbe beillesztesz egy acéltűt, az enyhe nyomásra kirepül. A toll és a tű rögzítésére használd a gumifa gyorsan száradó nedvét. Ugh méreggel kend be a tűt, és az így elkészített tűcsapdát heggyel felfelé ásd be a tolvaj várható útjába. Ha a tolvaj rálép, a tű kilazul, és a légnyomás a tolvaj talpába lövi a tűt. Még egyszer a hozzávalók: kavadulebeny, madártoll, acéltű, cseppnyi ugh méreg, és egy gumifa. Elkészítése a KT 336 paranccsal történik, 10 TVP-ért, használata a többi csapdához hasonlóan a H 336 paranccsal. Itt azonban megadhatsz egy második, <mennyiség> paramétert is, aminek maximális értéke 10. Minél több tűcsapdát raksz ki, a csapda annál hatékonyabb (annál nagyobb az esélye, hogy a tolvaj felsül). Egy tűcsapda felállítása 1 TVP-be kerül. Négy tűcsapda már körülbelül a nyílcsapdával egyenrangú védelmet jelent, 8-10 tűcsapdán pedig még a legrafináltabb tolvajok sem igen jutnak át. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

ETRA HÁLYOG (712. TÁRGY)
Miután megszabadítottál egy kérődző etrát a világi élet kínjaitól, érdemes átvizsgálni a tetemet - hátha rátalálsz az oly ritka etra hályogra. Ez a vékony, ámde rettenetesen ellenálló lebernyeg régen minden etrán megtalálható volt, az állkapocs és a nyak között feszült, de az etrák betegsége óta a legtöbb példányon szétrohadt, csak a legegészségesebbeken maradt meg.

KARAKTERLAP

Larissia En Liriel, egy hosszú aranyhajú, kék szemű elf nő vagy. Fairlight hűséges követője vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 116. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 15 Merészség: 5/5 Magasság: 140 cm
IQ: 28 Támadás: 15 Agresszió: 5 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 21 (23) Védekezés: 32 Menekülés: 30 % Életkor: 170/170 év
Egészség: 17 Életpont: 224/159 Jellem: semleges (-5) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (23) Varázspont: 216/211 Pénz: 1014 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 16/15 Pszi pont: 64/9
Eddig összesen 393 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2777 TP-t kaptál. Jelenleg 99089 TP-d van. A következő szinthez még 20911 TP szükséges. Trófeáid: rücskös gigaféreg, ork bérgyilász, ryuku légiós. A 110. fordulódban 4872 arany került a bankszámládra. 5164 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/18 szúrófegyverek: 18/99 (+18%) vágófegyverek: 7/87 (+6%)
ütőfegyverek: 3/37 lőfegyverek: 19/53 (+15%) dobófegyverek: 1/0

Óvatosság (labirintusokban): 0
Eltaposott quwargok: össz.: 92 időszaki: 8

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4/75 (+40%) 2. nyomkövetés: 19/51 (+35%) 3. lopás: 2/55
4. mászás: 3/68 (+6%) 5. csapdakészítés: 8/25 (+5%) 6. csapdaészlelés: 2/79
7. gyógyítás: 27/82 8. titkosírás: 1/30 (+10%) 9. felderítés: 9/15 (+106%)
10. szörnyidomítás: 1/55 11. teológia: 2/62 12. taumaturgia: 17/51
13. szerencsejáték: 1/9 14. versengés: 1/63 15. zene: 1/20
16. szörnyismeret: 6/27 (+25%) 17. pszi: 11/38 (+10%) 18. zárnyitás: 2/10
19. vadászat: 16/3 20. bányászat: 11/64 (+15%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 9 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 30% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
udvarolsz a 2. fajúaknak
ásol max. 16 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 20 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 1 darabot, csak egyszer), csillezsályalevelet (#1253) (max. 20 darabot )
elfogod hegyi rákot (#61) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
quwarg szabotőr (#301), quwarg királynő (#153), vadász quwarg (#241), quwarg harcos (#201), quwarg felderítő (#299), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
7. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
agykorbács (#97)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> tetemember (#123) villámcsapás (#50) >> szintszívó (#96)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
goldugar (#65) (hátas: 10 lépés/kör;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Építs számomra újabb oltárt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
a barátság melege (155)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
a bunkó megszólal (242)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
magiometer (314)
erősebb quwargszag (319)
kötélbűvölés (381)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 35 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 92 TU szükséges.)
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 375.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
19 arany (#50) 1 kaja (#2) 7 kerek kő (#19)
8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 3 csillezsályalevél (#1253) 1 etra hályog (#712)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 2 óndarab (#85) 3 rézdarab (#70)
1 spiritusz (#170) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(92,22) uzbányok (#102)
(93,23) élőholt quwarg (#202), 31. jellempróba, Fairlight oltár, törpe bánya (#435), vaskohó (#155)
(94,16) quwarg harcos (#201), gumifa (#38)
(94,17) ork sámán (#345), phua-kúp (#372)
(94,18) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 32. jellempróba, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), kérődző etra (#368)
(94,19) manifesztátor (#124), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), nekrofun (#173), Elenios oltár, tetemember (#123)
(94,20) oltár
(94,21) mély kút (#93), Fairlight oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), topránypolip (#86)
(94,22) mélységi grittangok (#103), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), 50. jellempróba, vaskohó (#155), Tharr oltár, érclelőhely, dombi yeti (#366)
(94,23) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), oltár, vaskohó (#155), fémbontó szójer (#150)
(94,24) kőszáli disznók (#34), kolostor (#558), sziklafészek (#167), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), fémbontó szójer (#150)

Üzenet küldése a karakternek