99. forduló, 101. forduló, Alex Zelpher összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. máj. 3. 9h:16'
EZ A 114. JÁTÉKHETED, 100. FORDULÓD
115. játékheted kezdete: máj. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1100
SZÁMLA : XXXX

ALEX ZELPHER KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [96,-20] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz egy ősz hajú, teljesen vak elf férfival. Pikkelyes a bőre. Leah eljövendő papja. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy koponya szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy élőholt quwarg trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy varkaudar behemót trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: denevérek gyűrűjében fekete obszidián koponya. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított goldugar. Auráját érzékelve máris tudod, sötét, akárcsak a lelke. Összeismerkedtek. Az ő neve Sólyomszem. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 szeksztánst (180 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Kifizetted a megvett 1 távcsövet (97 arany). Átveszed a sikeresen eladott 3 acélpengőke (eladási ár: 60 arany, ebből a kezelési költség: 6 arany) ellenértékét.
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a quwarg harcos (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) vadászkést (ld. enc.). Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+78 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy manifesztátor nyomára bukkanj. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [8 pontot használtál fel, van még 254.]

* 1. KP: gyógyítás 30 pontért
Nem tudod, hogy a kólabokor miről kapta nevét, de a furcsa, hosszúkás gyümölcsből kinyerhető barnás folyadékot te is kedveled. Mivel gyógyhatása nem túl erős, a fél bokrot leszüreteled, és jól teleiszod magad. Egy nagyot böffentesz, és máris jobban érzed magad. (+45 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 224.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 219.]

m 6 mozogsz nyugatra
[95,-20] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy krómkaktuszt. Látsz egy oltárt. Leah hívői építették. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet.

Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 209.]

kt 43 2 elkészíted a 43. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 tükröt. [10 pontot használtál fel, van még 199.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 191.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [8 pontot használtál fel, van még 183.]

m 7 8 7 mozogsz északnyugatra, északra, északnyugatra
[94,-21] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Felismered a közeledőt. Csak egy fémbontó szójer. Nem jelenthet különösebb problémát. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 16 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a fémbontó szójer jobb középső lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a fémbontó szójer bal első lábát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a fémbontó szójer bal első lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő rézdarab felületére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. Vasalt bunkóval megcsapod a fémbontó szójer testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő óndarab felületére. A tárgy a szemed előtt folyik szét! A teremtmény élvezettel szürcsöli fel. A fémbontó szójer összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 712 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Felfedeztél egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy világítótornyot. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délre egy Tharr oltár van. Nyugatra egy törpe bánya van. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy világítótorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Teleeszed magad. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [94,-22] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Felfedeztél egy világítótornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Nyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Felismered a közeledőt. Csak egy vadtroll. Nem jelenthet különösebb problémát. Itt csata lesz.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 17 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a vadtroll testét. (3 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a vadtroll testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a vadtroll testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Karmaival a vadtroll megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A vadtroll fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-6 életpont). Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 194 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [93,-23] Még mindig hegyvidéken vagy. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő vadtroll nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 21 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a vadtroll jobb karját. (3 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a vadtroll testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a vadtroll nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A vadtroll feléd harap, de sikertelenül. Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-8 életpont). A vadtroll most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 194 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr híveié. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy világítótorony van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy vaskohó van. Elteszed a látcsövet. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy móleon nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 18 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a móleon nyakát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A móleon most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fémrudat. 79 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [32 pontot használtál fel, van még 151.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [8 pontot használtál fel, van még 143.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 135.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[92,-24] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Dornodon rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Leah híveié. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő ryuku légiós nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 7 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a ryuku légiós bal karját. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval többször eltalálod a ryuku légiós testét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a ryuku légiós páncélos testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval párszor keményen megütöd a ryuku légiós bal karját. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a ryuku légiós testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Magadba süllyedve megvizsgálod az aurádat, majd némi koncentrálás után foltozgatsz rajta egy kicsit. Az eredmény felülmúlta a várakozásodat. (+69 életerő.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [91,-24] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa.
(Feltételes foglyul ejtés:) Halvány sörényes ubuk nyomokat fedezel fel! Előkészíted a dobóhálót, majd a szörny keresésére indulsz. Amikor rábukkansz, megpróbálsz közel lopódzni, és rádobni. Tökéletesen belegabalyodik az ügyesen dobott hálóba a sörényes ubuk. Ujjé, sikerült elfogni! Biztosítod, hogy a szörny ne tudjon elszökni, aztán megvizsgálod közelebbről. (ld. enc.) Kellő idomítással megfelelő málhásállat válhatna belőle. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Feltöltöd a vizestömlőt. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy Leah oltár van. Elrakod a távcsövet. Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
Összefutsz egy tüsi ősz hajú, félszemű alakváltó férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Fekete a bőre. Sheran követője. Egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy obszidián karkötőt, egy vassisakot, egy vasvértet és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy mutáns pók trófea, egy orgyilkos trófea és egy sóhajtó dorony trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Kékes fényben úszó, derengő szellemalak. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Auráját érzékelve máris tudod, ő is semleges. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Rath. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Találkozol egy ősz hajú, teljesen vak elf férfival. Pikkelyes a bőre. Leah eljövendő papja. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy koponya szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy élőholt quwarg trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy varkaudar behemót trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: denevérek gyűrűjében fekete obszidián koponya. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított goldugar. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötét, mert gonosz. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Sólyomszem. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
Egyszercsak megpillantod egy fekete, copfos hajú, szürke szemű, hosszú szakállas törpe férfi táborát. Bőre bronzként csillog. Leah követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy koponya szimbólumot, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt és egy vasvértet visel. Felszerelését egy érző szívű dromedár trófea, egy kardfogú fülemüle trófea és egy ryuku légiós trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: egybeolvadó szent szimbólumok. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Egy goldugar a hátasa. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötét, mert gonosz. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.

(Továbbmész...) [90,-24] Még mindig füves síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tüskepajzs varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 18 életpontot sebeztél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (3 támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval gyengén megütögeted a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+6 vp). Vasalt bunkóval párszor súrolva eltalálod a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+6 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Észreveszel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tündöklő szobrot. (ld. enc.) Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy szemmelverés varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Leah oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [74 pontot használtál fel, van még 61.]

m 6 mozogsz nyugatra
[89,-24] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Chara-din híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Aranymag. Észreveszel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy alpesi tehén. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 19 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén tőgyét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre az alpesi tehén öklelő szarvai elől. Időben félreugrasz az alpesi tehén rúgása elől. Az alpesi tehén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 kaját. 309 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (3 támadással 6 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval párszor súrolva eltalálod a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+7 vp). Vasalt bunkóval néhányszor súrolod a manaelementál testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+7 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Találkozol egy vörös, göndör hajú, piros szemű, kecskeszakállas gnóm férfival. Bőre bronzként csillog. Egy bíbor erőövet, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy orgyilkos trófea, egy ork sámán trófea és egy törpemammut trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Perbit. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Összeakadsz egy barna, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Bőre teljesen fehér! Fairlight tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy örökkéval.gyémántját, egy smaragd védőgyűrűt, egy villám szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Fegyverzetét egy erszényes elkarog trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy élőholt quwarg trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy sújtásra emelt pöröly. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges jellemű, mint ahogy Te is. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Nathalia. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 49.]

szk 91 keresed a 91. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy alpesi tehenet. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

ef 4 energia fejlesztése 4
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-4 TU.] A befejezéshez még 905 TU szükséges. [40 pontot használtál fel, van még 9.]

e 30 élelemszerzés 9 pontért
Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját habzsol be a sörényes ubuk. A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt az erőpajzs I hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 241 pontot. A következő körben tehát 238 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


QUWARG HARCOS (201. SZÖRNY)
A quwargok szaporodásának egyik példája ez a hatalmas, a királynőét megközelítő termetű lény, mellyel általában olyankor találkozhatsz, ha egy királynőt a közelben elpusztítottak, hiszen ilyenkor a harcosok bosszúhadjáratra indulnak, és elpusztítanak mindent és mindenkit, aki az útjukba kerül. Vastag kitinpáncélját érdemes egy ütőfegyverrel hamar bezúzni, mert különben hatalmas csáprágóival pillanatok alatt darabokra tép, és helyben bezabálja a húsodat.

VADÁSZKÉS (1264. TÁRGY)
A vacak kis kőkéssel, illetve még ennél is nagyobb vágófegyverekkel nem igazán lehet a szörnyek húsát kimetszeni, a finom husi jórészét kénytelen vagy a drónkeselyűknek hagyni. Ez így nem mehet tovább, egy speciális vágóeszközön töröd a fejed. A legközelebbi vaskohónál hozzá is látsz, hogy elkészítsd. Először is szükséged lesz 2 vasércre és 1 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, na meg persze egy vaskohóra, ahol mindezt összedolgozhatod. A munka 12 TVP-dbe kerül, de megéri a fáradtságot! Mostantól, ha egy szörnyből kaját "szerzel", akkor a recés szélű vadászkést fogod használni, és így kétszer annyi kajához jutsz! A vadászkést harcban is használhatod, akár balkezes fegyverként is, de sebzése csekély, mindössze 2D4. Elkészítéséhez minimum 2-es szintű bányászat szakértelem szükséges.

RYUKU LÉGIÓS (361. ELLENFÉL)
Ennyi évvel a világégés után kiderült, hogy máshol is túlélték a katasztrófát - igaz, ez egy távoli kontinens! Az öröm azonban nem tart sokáig - a díszes, tarkabarka hajók nem kereskedőket, hanem hadsereget hoztak, akik készen állnak a Túlélők Földjének meghódítására. A félsziget északi partját elborítják az idegenek sátortáborai. Az alacsony, ferde szemű, sárga bőrű katonák rettenetesen fegyelmezettek. Szívósságuk, kitartásuk és katonai képzettségük messze felülmúlja az alanori katonákét. Szerencsére úgy tűnik, a seregek még nem indulnak el a kontinens belsejébe - talán várnak valamire? Le kell sújtani rájuk, megvédeni a szülőhazádat! Az elit légiósok a ryuku hadtest különleges katonái - előfordulhat, hogy korábbi hőstetteikért a ryuku császári testőrség egy-egy mágikus páncélját vagy fegyverét kapják jutalmul. Egy ilyen megszerzése igazi trófea számodra!

ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET...
Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak.

SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA
Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs.
Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni.
Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód).
Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni.

ELENIOS TÜNDÖKLŐ SZOBRA (1587. TEREPTÁRGY)
Valami fura van a levegőben. A lágy szellő elsöpri a vér szagát, és friss virágillat nyugtatja orrodat. Fegyvereidet lerakva felegyenesedsz, hogy megkeresd, honnan ered. Nem is olyan messze egy alakot látsz lágyan lengedező öltözékben, kékes fényben úszva, de mégsem vakítón. Egyáltalán nem bántja a szemed, ahogy ránézel. Közelebb lépve jobban szemügyre veszed a tökéletes, örök szépséget, Elenios tündöklő szobrát.

KARAKTERLAP

Alex Zelpher, egy barna, rövid hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Fairlight ministránsa vagy. Az Ars Magica (#9150) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 100. fordulód.

Erő: 17 (19) Szint: 14 Merészség: 5/5 Magasság: 169 cm
IQ: 20 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 93 kg
Ügyesség: 19 (21) Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 23/23 év
Egészség: 20 Életpont: 217/131 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 107/16 Pénz: 183 arany Kép. pont: 10
Tudatpont: 12/0 EFejl: 41
Eddig összesen 350 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1489 TP-t kaptál. Jelenleg 69460 TP-d van. A következő szinthez még 5540 TP szükséges. Trófeáid: vérfürdető magszim, erszényes elkarog, nukleáris cickány. A 94. fordulódban 91 arany került a bankszámládra. 96 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8/50 (+10%) vágófegyverek: 1/1 ütőfegyverek: 18/77 (+18%)
lőfegyverek: 17/52 (+24%)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -7.); ubuk tüske (#131) (8 -11.); mérg. ubuk tüske (#137) (12 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/19 2. nyomkövetés: 17/14 (+32%) 3. mászás: 4/35
4. csapdakészítés: 8/28 (+22%) 5. gyógyítás: 48/80 (+44%) 6. titkosírás: 1/40
7. felderítés: 5/24 8. teológia: 3/6 (+6%) 9. taumaturgia: 7/64 (+60%)
10. szörnyismeret: 9/6 (+18%) 11. vadászat: 11/54 (+9%) 12. bányászat: 3/29 (+139%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +2 vp 8 költség alatt; taumaturgia: +2 vp 8 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
szemmelverés (#137)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
tüskepajzs (#30)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sörényes ubuk (#89) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]

Összsúly: 53.63 kg Megterheltség: 111%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 75 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 mérg. ubuk tüske (#137) 1 óndarab (#85) 13 tüske (#22)
1 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 álompor (#396) 1 fémrúd (#104) 4 kaja (#2)
8 mákrózsa virág (#56) 4 rézdarab (#70) 2 tükör (#43)
2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(89,-24) oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), alpesi tehenek (#91), manaelementál (#290), Perbit (1734. kalandozó), Nathalia (1813. kalandozó)
(90,-24) manaelementál (#290), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), tündöklő szobor (#1587)
(91,-24) sörényes ubukok (#89), Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, tavacska, 43. jellempróba, Rath (1356. kalandozó), Sólyomszem (4600. kalandozó), egy törpe férfi
(92,-24) Dornodon rúnaköve, Leah oltár, 36. jellempróba, ryuku légiós (#361)
(93,-23) vadtrollok (#70), vaskohó (#155), világítótorony (#156), Tharr oltár, érclelőhely, móleon (#68)
(94,-22) világítótorony (#156), Raia oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), vadtrollok (#70)
(94,-21) fémbontó szójer (#150), Tharr oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), érclelőhely
(95,-20) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), Leah oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), 21. jellempróba, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Alex Zelpher 100. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
acélkolosszus (#35) gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50)
gyíkember (#51) bakkura (#52) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62)
varkaudar (#64) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69)
vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74)
gitonga (#76) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95)
szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) trikornis (#104) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112)
süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117)
trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146)
vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) nukleáris cickány (#155) purifikátor (#157) karmazsin huhogó (#185)
szeppent rákfatty (#186) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) massza (#217) pszi elementál (#221)
manaelementál (#290) quwarg felderítő (#299) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348)
liumbe (#349) halálmadár (#351) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) ryuku gárdista (#360)
ryuku légiós (#361) fekete amőba (#364) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369)
jegesmedve (#637) ulkor jéglény (#641) csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)
Jerome (#956) Mallon (#960) Quirov (#975) Métely (#7000)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) dárda (#10) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21)
tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43)
királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48)
kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56)
bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
$bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) fekete gyöngy (#99) vízionár szem (#102) $magszim bél (#103)
fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) $fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
villám szimbólum (#145) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
kis vaspajzs (#159) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175)
szopógödör (#177) vasalt bunkó (#181) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202)
amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207)
xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) $orgyilkos tőr (#225) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) furulya (#233)
tankány karom (#237) nyílcsapda (#243) fekete bőrcsizma (#247) templom (#256) bíbor erőöv (#291)
elit csatavért (#295) ezüst papi karkötő (#308) mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333)
rézgolyó (#343) súlyzó (#347) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) moa rubin (#379)
szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399) ház (#400)
aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433) törpe bánya (#435) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484)
sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492) Luthius karkötője (#527) Chara-din monolitja (#534)
főnixtoll (#563) darázsszárny (#652) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667) lápi hajlék (#670)
nyomkereső talizmán (#671) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699)
tubarkő (#700) Rahn ékkő (#701) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720) örökkéval. rubinja (#900)
jegesmedve bunda (#1067) csodák kútja (#1096) varkaudar csont (#1113) varkaudar pálinka (#1137) Rodger kezdő üstje (#1167)
tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítővasa (#1261)
vadászkés (#1264) nodonrod kitűző (#1533) méregfog (#1553) tündöklő szobor (#1587)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek