9. forduló, 11. forduló, Peacebringer összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2011. ápr. 27. 12h:02'
EZ A 28. JÁTÉKHETED, 10. FORDULÓD
29. játékheted kezdete: máj. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4568
SZÁMLA : XXXX

PEACEBRINGER KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [17,12] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstől, azért visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.)

gyk 13 30 gyakorolsz a 13. tárggyal 30 pontért
Ütéstechnikádat fejleszted hosszas gyakorlással. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver). [30 pontot használtál fel, van még 140.]

le 13 leveszed/lerakod a 13. tárgyat
Elrakod a kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

ff 13 6
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Belebotlasz néhány érett sárgadinnyébe. Be a zsákba! (+4 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-3 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 100.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 92.]

m 6 mozogsz nyugatra
[16,12] Változik a vidék képe, síkságon vagy.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rát-fát. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba). Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 82.]

kt 69 elkészíted a 69. tárgyat
Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (mászás: 1. szint). (ld. enc.) Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 72.]

fse 30 felt. segítség 30 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes segítség:) Megitatod a szerencsétlent. Miután mohón kortyolt a kulacsodból, mindjárt magához tér. Elmagyarázod neki, hogy hol talál még vizet. Mosolyogva megköszöni, és azt mondja, hogy már boldogulni fog. A szomjhaláltól mentetted meg! (+2 jóság.)
[2 pontot használtál fel, van még 70.]

m 1 mozogsz északkeletre
[17,11] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Tetőtől talpig bekened a gyereket a púderkő porával. Így már haza mer menni. Megköszöni a segítségedet. (+2 jóság.)
Látsz egy olvasztókemencét. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Ráismersz a lényre. Egy gitonga. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a gitonga testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a gitonga tollas hátát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A gitonga feléd csap csőrével, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. (ld. enc.) 31 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 10%}
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 52.]

kt 6 elkészíted a 6. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kőkést. [3 pontot használtál fel, van még 49.]

f 4 6 kísérletezel a 4. tárggyal a 6. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kőhegyű lándzsát. (ld. enc.) 9 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 39.]

kt 7 elkészíted a 7. tárgyat
Legyártottál 1 kőhegyű lándzsát. [12 pontot használtál fel, van még 27.]

ff 13 6 7
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 27.]

m 1 mozogsz északkeletre
[18,10] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport.

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-3 életerő.) [10 pontot használtál fel, van még 17.]
Iszol a vizestömlőből. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 147 pontot. A következő körben tehát 164 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁSZÁS
Amikor fel akarsz mászni valamilyen meredek, nehezen megközelíthető helyre, akkor van szükséged erre a speciális képességre. A mászás képesség, ellentétben a legtöbb egyéb szaktudással, nem a siker esélyét határozza meg, hanem a siker lehetőségét. Minél jobban tudsz mászni, annál nehezebben megmászható helyekre tudsz bejutni. Minden ilyen helyre meg van adva, legalább mekkora mászás szükséges az akadály leküzdéséhez: ha Te nem rendelkezel ilyennel, a dolog semmiképp sem fog sikerülni, ellentétben pl. a zárnyitással, ahol többször is próbálkozhatsz.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

KŐHEGYŰ LÁNDZSA (7. TÁRGY)
A kőhegyű lándzsa elsőrendű szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kőkés.

KARAKTERLAP

Peacebringer, egy copfos ezüsthajú, szürke szemű, kecskeszakállas kobudera férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 10. fordulód.

Erő: 14 Szint: 5 Merészség: 9/9 Magasság: 147 cm
IQ: 11 Támadás: 4 Agresszió: 4 Testsúly: 61 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 14 Életpont: 85/63 Jellem: semleges (+12) Tul. pont: 4
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 46 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 40 TP-t kaptál. Jelenleg 679 TP-d van. A következő szinthez még 321 TP szükséges. Trófeád: csontlepke.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 6 ütőfegyverek: 2 (+1) lőfegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 1 (+1)
4. gyógyítás: 3 5. harcművészetek: 5 6. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
segítesz max. 30 TVP-ért

Összsúly: 27.79 kg Megterheltség: 73%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 123 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két E 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kerek kő (#19) 1 púderkő (#119) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kőhegyű lándzsa (#7) 3 madártoll (#112) 1 szárnyas hernyó (#69)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(16,12) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, 6. jellempróba
(17,11) 28. jellempróba, olvasztókemence (#86), gitonga (#76)
(18,10) 21. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Peacebringer 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) drótszőrű pincsi (#22)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) bakkura (#52)
gátvakond (#57) tintacsiga (#74) gitonga (#76) spagulár (#82) bíborgörény (#84)
jegesmedve (#637) csontlepke (#746)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) olvasztókemence (#86) bronzpajzs (#89) mély kút (#93) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118)
púderkő (#119) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) oltár (#146) vassisak (#160)
tankány karom (#237) elit csatavért (#295)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek