0. forduló, 2. forduló, Metamorpheus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 27. 21h:15'
EZ A 1. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

METAMORPHEUS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,-1] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.)

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+8 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 76.]

t 12 15 16 támadod a 12. szörnyet a 15. szörnyet a 16. szörnyet
FT 12 parancs tárolva. FT 15 parancs tárolva. FT 16 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy démontetű! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Vad csatakiáltással, felemelve a botot ellenfeledre rontasz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


m 7 mozogsz északnyugatra
[6,-2] Dombos terepre érkeztél. Ez a hely régen királyok temetkezési helye volt, bár kincset még soha nem talált itt senki. Talán egy ilyen uralkodóról kapta a hely a nevét: Mommean dombjai. Felfigyelsz egy különösen éles kődarabra. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
(Feltételes támadás:) Egy homokvarány! Ezt kerested. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A homokvarány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy királygyík. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Marokra fogva a botot a másikra támadsz. Bottal megcsapod a királygyík bal vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy korbács sem sújthatott volna le keményebben, mint a királygyík nyelve! (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[9 pontot használtál fel, van még 67.]

kt 6 1 elkészíted a 6. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 kőkést. [3 pontot használtál fel, van még 64.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[7,-2] Még mindig dombos terepen vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy királygyík került az utadba. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan a másikra rontasz. Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. A királygyík nyelvét kilövellve, megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy szikla mögé rejtőzöl. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy homokvarány. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.


Találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. A bőre kreolszínű. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve @Warrick. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Összeakadsz egy tüsi aranyhajú, barna szemű árnymanó férfival. Bőre sárga. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve @Gelepir Pappur. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Összefutsz egy szőke hajú, csillogó szemű, körszakállas gnóm férfival. A bőre kreolszínű. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Gombatripp. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [8,-2] Továbbra is dombság. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Felismered. Ez egy ormánygőte. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Összefutsz egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű elf nővel. Bőre teljesen fehér! Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Sarolta a csodás. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[18 pontot használtál fel, van még 46.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+5 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 26.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[8,-1] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.
(Feltételes támadás:) Egy szárnyas gömböc! Ezt kerested. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Marokra fogva a botot a másikra rontasz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [8,0] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.
Találkozol egy rövid, fekete hajú, szürke szemű, szakállas törpével. Jobb kezében egy kőkalapácsot, bal kezében egy bőrpajzsot látsz. Bőrpáncélt és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Integetve üdvözöl.
- Hahó! A nevem Nagyszakállú Grindan. - ezalatt összehúzott szemmel végigmér. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A vaskos törpe sóhajtva jelzi együttérzését. - Kemény lecke volt ez az élettől! Ha tovább mész kelet felé, egyre több élelmet és vizet fogsz találni. Messzebb, keletre erdők és kisebb városok is vannak. Sok információhoz juthatsz a remetéktől. Vigyázz, mert sok szörny kóborol errefelé: az életben maradás egyik alapvető feltétele, hogy felismerd a nálad erősebbet. És ne hagyd, hogy a sötét út elcsábítson a könnyen szerzett hatalom ígéretével! Nem árt egyébként, ha tudod, hogy ha keletre 21, északra 9 mérföldet mész, eljutsz egy nyugati őrtoronyhoz. Itt egy varázsló lakik, aki, ha tanítani nem is tud, talán adhat valamilyen hasznos információt, vagy megbízhat valamilyen feladattal. Nekem tovább kell most mennem. Tudod, a nyugati határvidéket járőrözöm, nehogy valami csúf dolog bejusson a Kiégett Földről. Járj szerencsével! - elbúcsúztok, és ő továbbáll.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy démontetű. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megmarkolva a botot a másikra ugrasz. Bottal eltalálod a démontetű jobb középső lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bottal megcsapod a démontetű testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 8.]

fgy 30 30 felt. gyógyítás 30 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

m 4 mozogsz délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

e 8 élelemszerzés 8 pontért
Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 0.]

gy 10 gyógyítás
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe.
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekről. (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 121 pontot. A következő körben tehát 121 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KŐKÉS (6. TÁRGY)
Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kőkéshez jutottál. Kőkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésű vágófegyverként, természetesen másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha MINDIG van nálad egy kőkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kőkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetőség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz, természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézből. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így ezt biztosan nem fogják tőled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem használható balkezes fegyverként.

KIRÁLYGYÍK (26. SZÖRNY)
A jól megtermett királygyíkok akkorák, mint egy kisebb vadmalac. Ezért persze a gyomruk is nagyobb, és nem elégszenek meg holmi rovarokkal, nagyobb zsákmányra vadásznak. Néha persze egy kicsit elméretezik a dolgot, és igencsak pórul járnak (mint amikor pl. veled akadnak össze). Foguk, karmuk támadásra nem alkalmas, annál inkább hosszú nyelvük, amelyet bámulatosan nagy távolságra képesek kilövellni.

ORMÁNYGŐTE (18. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett gyík, ellentétben a legtöbb ragadozóval, nappal vadászik. Mielőtt támadna, mindig éles, sziszegő hangot hallat, jelezve, hogy harcra kész. A hangot hosszú, csontos ormányán keresztül adja ki, amelyet, bármily furcsa, nem használ a táplálkozásnál. Hegyes fogaival szemben a kisebb emlősöknek nem sok esélye van (de Te ugye nem tartod magad kisebb emlősnek?). Legjobb módszer, ha felnyársalod valamilyen szúrófegyverrel.

HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az első csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következőképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésű fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez előtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésű fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésű fegyvernél jobb a d6+2 sebzésű, és még jobb a 3d4 sebzésű. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintű harcművészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy ő, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhető tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyőzni. Ha ennyiből sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielőtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyűjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhető, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod.

KARAKTERLAP

Metamorpheus, egy kopasz, zöld szemű, hosszú szakállas alakváltó férfi vagy. Bőröd színe zöld. Ez az 1. fordulód.

Erő: 12 Szint: 2 Merészség: 5/5 Magasság: 178 cm
IQ: 15 Támadás: 1 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 11 Életpont: 60/32 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 9 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 TP-t kaptál. Jelenleg 44 TP-d van. A következő szinthez még 56 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 2 (+1)

8,82 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 200 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 2
4. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért

Összsúly: 5.20 kg Megterheltség: 15%
Még 146 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kaja (#2) 1 kőkés (#6)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

5 6 7 8 9
-3
-2
-1
0
1
(6,-2) homokvarány (#16), királygyík (#26)
(7,-2) királygyík (#26), homokvarány (#16), @Warrick (4375. kalandozó), @Gelepir Pappur (4467. kalandozó), @Gombatripp (5857. kalandozó)
(7,-1) démontetű (#15)
(8,-2) ormánygőte (#18), @Sarolta a csodás (2136. kalandozó)
(8,-1) szárnyas gömböc (#12)
(8,0) egy törpe férfi, démontetű (#15)

Üzenet küldése a karakternek