TÚLÉLŐK FÖLDJE
Betáplálva: 2015. szept. 1. 10h:03'
EZ A 1. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
|
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!) |
THOMPSON99 KALANDJAI
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,-1] koordinátán. Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Fontos hírt hozok minden nevesebb kalandozónak!
Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- Újra kitört a háború! A varkaudarok nem elégednek meg Huertol évekkel ezelőtti elfoglalásával. Paktumot kötöttek a thargodanokkal. A varkaudar sámánok együttes erővel ideiglenes térkapukat nyitottak a Sötét Földekre, amelyeken keresztül thargodanok áramlottak át Ghallára. Most a Kiégett Földektől a Ryuku szigetekig mindenhol varkaudar és thargodan csapatok portyáznak. Olyan nagy létszámú az ellenség, hogy kénytelen voltunk visszavonni a yaurr osztagokat a Kiégett Földekről annak érdekében, hogy Erdauint és a Yaurr királyságot megvédjük. Szerencsére Raia lovagjai, sőt a trikornisok nemes népe is csatlakozott az invázió elleni harcokhoz. Híreink szerint a Ryuku Császárság katonái is küzdenek a szentségtelen szövetség csapatai ellen messzi keleten. Az ősi birodalmakban állítólag a rejtőző árnytündérek keveredtek nézeteltérésbe az inváziós csapatokkal, és pusztítják őket, ahol érik. A Kiégett Földeken pedig a sziránuszok és dűneelfek védik területüket. Sir Rasolphius pedig Raia angyalainak segítségével kisebb csapatokat vezényel a Sötét Földön, hogy a térkapuknál átkelésre váró thargodanokat zaklassa. Minden erőfeszítésünk ellenére azonban az ellenség nagy létszámbeli fölényben van, így szükségünk van minden fegyverforgató karra, különösen, ha olyan neves kalandozóról van szó, mint te vagy. Szeretett királyunk, I. Borax személyesen kér téged, hogy segítsd küzdelmünket az inváziós erők ellen. Sötét napok köszöntenek Ghallára, ha ez az invázió sikerrel jár!
Mielőtt átgondolnád a dolgot, és választ adnál a lovasnak, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek a deus ex machinád használatával tudasd majd a döntésedet a toborzóirodával, hogy számba vehessük a hozzánk csatlakozó kalandozókat! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
Pár órával a futárral történő találkozás után egy szutykos remákon lovagló varkaudar hírnököt pillantasz meg. Már éppen emeled a távolsági fegyveredet, harca készülve, amikor meglepődve látod, hogy a varkaudar a béke egyezményes jelét mutatja feléd. Kíváncsi vagy, hogy mit akarhat, így hagyod még élni egy kicsit. A vágta miatt felizgatott remák mentális támadást indít feléd, és már a csápjaival is majdnem rád támad, mikor a lovasa észleli a dolgot, és néhány ütéssel észre téríti az izgatott állatot.
- Sistergő Pumpa üdvözletét hozom neked, kalandozó! - harsogja a futár. - A varkaudarok dicső népének győzedelmes seregei ismét a hadak útját járják!
Hijnye, nem hallottál még ilyen választékosan beszélő varkaudart! - gondolod magadban.
- Csapatainkat legyőzhetetlen thargodanok szolgálják, köszönhetően bölcs vezérünknek, aki felszólít minden kalandozót - tekintet nélkül arra, hogy korábban milyen viszonyt ápolt a népünkkel -, hogy csatlakozzon győzedelmes hadjáratunkhoz, pusztítsa a yaurr seregeket, és azok szövetségeseit. Aki ellenünk szegül azt eltiporjuk, aki mellénk áll, azt megjutalmazzunk. Ne gondolkozz soká, most még választhatsz, később már nem lesz erre lehetőséged. A deus ex machinád használatával jelezd a helyi inváziós parancsnoknak csatlakozásodat! - mondja, majd megfordítja a szutykos remákot, és hamarosan eltűnik a távolban. [A DEM használatával választhatsz oldalt magadnak a háborúban. A H 1 998 1 paranccsal az invázió ellen fogsz harcolni, a H 1 998 2 paranccsal az invázió oldalán szállsz harcba. Figyelem! A döntés végleges, később nem változtathatod meg. A másik oldalon álló kalandozókat nem támadod meg automatikusan, csak ha az egyéb beállítások ezt okozzák. Azonban, ha akarod, kiadhatsz egy T 9090 parancsot, amellyel beállításoktól függetlenül minden olyan kalandozót megtámadsz, aki a veled ellenséges oldalon harcol.] Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.) Ez részben magas egészségednek köszönhető. (ld. enc.)
gy 30 |
gyógyítás 30 pontért |
Épp egy alkalmas gyógymódon töröd fejed, amikor megpillantasz egy virágzó yemma bokrot. Vigyázva, hogy le ne szakítsd a virágokat, kiszippantod a kelyhek alján összegyűlt életadó nedvességet. Mikor végzel a tizenötödik virággal is, érezhetően kivirulsz. (+7 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 85.]
gyk 13 15 |
gyakorolsz a 13. tárggyal 15 pontért |
Kikapcsolódásként edzel egy kicsit. Érezhetően fejlődött a jártasságod az ütőfegyverek terén. A következő szinthez szükséges tudásodnak kb. egyharmada van meg. [15 pontot használtál fel, van még 70.]
e 20 |
élelemszerzés 20 pontért |
Nini, mi van a földön! Több tőnyi ízletes szamóca! (+2 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 50.]
m 8 1 2 |
mozogsz északra, északkeletre, keletre |
[7,-2] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. (ld. enc.)
Találkozol egy hosszú, szőke hajú, kék szemű elf nővel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Szöges páncélt és kígyóbőr kesztyűt visel. Mosolyogva üdvözöl.
- Hello! A nevem Gralhyll. - ezalatt összehúzott szemmel végigmér. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A hegyesfülű leány elgondolkodva bólogat. - Kemény lecke volt ez az élettől! Ha tovább mész kelet felé, egyre több élelmet és vizet fogsz találni. Messzebb, keletre erdők és kisebb városok is vannak. Sok információhoz juthatsz a remetéktől. Vigyázz, mert sok szörny kóborol errefelé: az életben maradás egyik alapvető feltétele, hogy felismerd a nálad erősebbet. És ne hagyd, hogy a sötét út elcsábítson a könnyen szerzett hatalom ígéretével! Végezetül egy információ: ha mész keletre 24, délre 9 mérföldet, eljutsz egy varázslóhoz. - mohó kérdésedre, hogy a mágus tud-e Téged tanítani, nemet int a másik. - valószínűleg tud azonban valamilyen hasznos feladatot adni Neked. Nos, most már mennem kell. Viszlát! - azzal búcsút int, és tovább folytatja útját.
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy királygyík. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.
Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot ellenfeledre támadsz. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A királygyík nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Nyelvével a királygyík fojtogatni kezd. Lerángatod magadról, de egy ideig még levegőért kapkodsz. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}
Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Elszántan a másikra támadsz. Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a rambó bogár kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágójával a jobb karodba mar! (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a rambó bogár jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a rambó bogár hasadba mélyeszti. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A rambó bogár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}
Összefutsz egy szőke hajú, csillogó szemű ember férfival. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Kapan. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Találkozol egy copfos ősz hajú, barna szemű, harcsabajszos ember férfival. Bőre bronzként csillog. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve BULCSU. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Találkozol egy copfos ezüsthajú, kék szemű, kecskeszakállas alakváltó férfival. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Arkadian. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [8,-3] Továbbra is síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ez nem lehet más, mint egy bolhakutya. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.
A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy démontetű. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.
Elszántan ellenfeledre rontasz. Nem találtad el! A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
(Továbbmész...) [9,-3] Szűnni nem akar a zöld síkság. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy királygyík. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.
Oldalt pillantva, meglátsz egy rát-fát. (ld. enc.) Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Lehajolva, mohón kortyolsz az életet adó folyadékból. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal tudod, hogy egy démontetű volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.
[30 pontot használtál fel, van még 20.]
m 1 6 |
mozogsz északkeletre, nyugatra |
[10,-4] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rát-fát. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északkeletről folyik délnyugatra. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy rambó bogár volt. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.
Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [9,-4] Szűnni nem akar a zöld síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szárnyas gömböc volt. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.
[20 pontot használtál fel, van még 0.]
Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekről. (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 120 pontot. A következő körben tehát 120 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
MAGAS EGÉSZSÉG
A magas egészségnek számos előnye van: ellenállóbb vagy a betegségekkel, mérgekkel szemben, és szervezeted gyorsabban regenerálódik. Ha az egészséged magasabb 12-nél, akkor ez befolyásolja a kör eleji regenerálódásodat: minél jobban meghaladja a 12-t, annál többet gyógyulsz. Ezen kívül a gyógyítás (GY) is hatékonyabb, és lassabban éhezel, ha magas az egészséged. |
TŰZBOKOR (35. NÖVÉNY)
Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tűzbokrok, szívós, nedves ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idő alatt égnek el. Minden, a vadonban sok időt töltő vándor és kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tűzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a tűzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az előbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértő, akár néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni. |
KIRÁLYGYÍK (26. SZÖRNY)
A jól megtermett királygyíkok akkorák, mint egy kisebb vadmalac. Ezért persze a gyomruk is nagyobb, és nem elégszenek meg holmi rovarokkal, nagyobb zsákmányra vadásznak. Néha persze egy kicsit elméretezik a dolgot, és igencsak pórul járnak (mint amikor pl. veled akadnak össze). Foguk, karmuk támadásra nem alkalmas, annál inkább hosszú nyelvük, amelyet bámulatosan nagy távolságra képesek kilövellni. |
BOLHAKUTYA (17. SZÖRNY)
Képzelj el sárgás bőrű, szőrtelen kutyát, amely nagy ugrásokkal közlekedik a füves síkságon. No persze távolról sem rokona a gazellának, sőt, szívesen vadászik rá. És nemcsak rá, hanem RÁD is. Szívesen mélyeszti beléd hegyes fogait. Ne hagyd magad! |
RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsű fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak. Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de sohasem kel ki. A táplálékot a levegőből nyerik, apró élőlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyűjthető egy rát-fáról. |
HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az első csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következőképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésű fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez előtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésű fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésű fegyvernél jobb a d6+2 sebzésű, és még jobb a 3d4 sebzésű. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintű harcművészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy ő, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhető tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyőzni. Ha ennyiből sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielőtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyűjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhető, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod. |
KARAKTERLAP
Thompson99, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez az 1. fordulód.
Erő: |
15 |
Szint: |
1 |
Merészség: |
5/5 |
Magasság: |
121 cm |
IQ: |
8 |
Támadás: |
0 |
Agresszió: |
5 |
Testsúly: |
66 kg |
Ügyesség: |
8 |
Védekezés: |
0 |
Menekülés: |
50 % |
Életkor: |
53/53 év |
Egészség: |
18 |
Életpont: |
61/29 |
Jellem: |
semleges |
Tul. pont: |
0 |
Szerencse: |
14 |
Varázspont: |
0/0 |
Pénz: |
0 arany |
Kép. pont: |
0 |
Eddig összesen 4 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban
5 TP-t kaptál. Jelenleg
18 TP-d van. A következő szinthez még
12 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
ütőfegyverek: |
1 |
|
|
|
|
SZÁMLÁLÓK |
Max életkor 654 év |
|
|
EGYÉB ISMERETEK |
1. rejtőzködés: |
1 |
2. nyomkövetés: |
1 |
3. gyógyítás: |
1 |
4. vadászat: |
1 |
5. bányászat: |
1 |
|
|
Összsúly: 2.00 kg |
Megterheltség: 5% |
Még 146 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
20 |
|
víz (#27) |
|
|
|
|
|
|
E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE
|
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
-5 |
|
|
|
|
|
|
-4 |
|
|
|
|
|
|
-3 |
|
|
|
|
|
|
-2 |
|
|
|
|
|
|
-1 |
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
(7,-2) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy elf nő, királygyík (#26), rambó bogár (#14), Kapan (1017. kalandozó), BULCSU (1323. kalandozó), Arkadian (3226. kalandozó)
(8,-3) bolhakutya (#17), démontetű (#15)
(9,-4) szárnyas gömböc (#12)
(9,-3) királygyík (#26), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, démontetű (#15)
(10,-4) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), patak, rambó bogár (#14)