Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Tüskés hólyag
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek az óriási, visszataszító hólyagok a barlang plafonjára tapadva lesnek gyanútlan áldozataikra. A hatalmas, tüskés test általában már lezuhanáskor agyonzúzza a kisebb torzszülötteket, de egy megtermett galetkivel szemben a tüskés hólyag beveti számtalan csápját, amelyekkel áldozatát próbálja megfojtani. Miután megölte és felfalta áldozatát, a bélgázok távozásával keletkező felhajtóerőt használja ki arra, hogy visszaugorjon a plafonra." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
HKK Legendás cél: Roxat céhei
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Termikrajzás - zárás
VIII. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó
Nyári MondoCon 2022.07.30. 07.31. – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Könyvismertető - Árnyfal

A lista folytatása...
HKK Legendás cél: Roxat céhei (6)
[HKK Piac] Eladó lapok (141623)
XXXIX. Alanori Mini Olimpia (13)
HKK pakliszerkesztő (339)
Termikrajzás - zárás (1)
Excelsior (982)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 46.

Először is egy nerf, amit már korábban kilátásba helyeztünk:
A Mennybéli ítélőszékről lekerül az „angyal” altípus. Ez a változás július 1-től él.
Következzenek a Résföld lapjaival kapcsolatos kérdésekre adott válaszok!

A Manócsúzli §Ü képessége hogyan működik pontosan?
Ez egy aktiválást kívánó kapcsolódó hatás, hasonlóan az Unaloműzőhöz. Nem kötelező visszavenni az első kijátszott lapra, tehát eldöntheted, hogy melyik lap után szeretnéd használni.

Mikor kell meghatározni a Szeráf sebzését és tud-e sebezni 10-et a Megelőző ütéssel?
Az, hogy lények ellen +6 sebzése van, azt jelenti, hogy attól kezdve, hogy ha megtámad egy lényt, vagy őt megtámadja egy lény, a sebzése megnő 6-tal, egészen a harci fázis végégi (Kódex 135.6) úgyhogy igen, 10-et fog sebezni a Megelőző ütés.

Az angyalgárda parancsnoka sebzését mikor és hogyan kell meghatározni?
Ez egy állandóan működő képesség, nem kijátszásakor kell meghatározni, hanem mindig az aktuális asztalon lévő lapoktól függ. Minden esetben, amikor a sebzésének jelentősége van (pl. sebzés kiosztáskor) ki kell számolni.

A Destruktív termik tudja-e használni a saját §¨ képességét, ha a halálsikolya kisül?
Igen. A Destruktív termik először a gyűjtőbe kerül, majd létrejön a halálsikolya, ekkor már a gyűjtőben van.

Mi történik, ha eldobom a Védelmezőt, hogy -3/-3-at adjon egy lénynek, ami ettől meghalna, de élete van?
A Védelmező képessége nem jelzőt rak a lényre, hanem egy hatást, ami a kör végéig tart azon a lényen. Hasonlóan egy játékban levő, minden lénynek folyamatosan -ÉP-t adó hatáshoz, ettől sem fog az élet megvédeni. Életmentő hatást persze lehet használni, mielőtt a megcélzott lény gyűjtőbe kerülne, de csak olyat érdemes, ami a max. ÉP-jét is megnöveli (pl. izom).

Az Imz’loutharg csontpréselő §¨ képessége csak az ütés fázisban megölt lényekre működik?
Nem. A lények nem csak a harci fázisban tudják megölni a lényeket, hanem képességekkel is. Tehát például ha a csontpréselő a kijátszáskori képességével megöl egy lényt, akkor egyből működik a §¨-s képessége is.

Ha egy Voidfókusszal felszerelt lény már használta a saját §¨ képességét, akkor a fókusz miatt használhatja újra?
A Voidfókusz azt teszi lehetővé, hogy körönként egyszer kiválassz egy lényt az asztalról, és annak a §¨ képességét használja a hordozója, mintha a sajátja lenne. Az, hogy a lénynek van-e saját §¨ képessége, és azt használta-e, független a Voidfókusztól, tehát akár használhatja vele a saját képességét is még egyszer. Ha egy lényen több Voidfókusz van, mindegyik +1 §¨ képesség használatát teszi lehetővé.

Ha egy lényen dermesztésjelző van, lehet használni a Voidfókusszal a §¨ képességét?
Nem, mert ha egy lapon dermesztésjelző van, akkor átmenetileg nincsenek képességei.

Az úrnő hírnöke képessége a lényeket sebző gyógyító forrásokból sebző forrásokat csinál. Tehát amíg játékban van, a sebző forrásokra vonatkozó reakciók fogják tudni ezeket megakadályozni.

Ha Téveszme kijátszója nem tud dobni, jár-e neki a 2 VP?
Természetesen nem. Külön ki is tér a lap rá, hogy akkor jár a VP, ha az ellenfél nem tud dobni. Az a feltétel pedig, hogy a dobott lapok típusa különböző, csak akkor vizsgálható egyáltalán (tehát lehet igaz) ha mindketten dobtak.

Ha egy kántercsatában több reakciót is ki akarok játszani, mikor kell a Gyors reflexet kijátszanom, hogy vissza tudjam venni? Az elején vagy a végén?
Ha előtte játszottál ki reakciót, akkor a feltétel nem teljesül, játszottál ki reakciót előtte is (igaz, még nem sikeresen, de ez mindegy). Ha pedig utána játszol ki, mire a Gyors reflexre kerül sor, akkor a szövege szerint szintén teljesül a feltétel, mivel a reakciókat visszafelé hajtjuk végre. A Gyors reflexet csak akkor tudod visszavenni, ha az előző körben egyáltalán nem játszottál ki reakciót, és az adott körben, a Gyors reflexet tartalmazó reakciósorban, vagy azelőtt sem játszottál ki.

Mi történik, ha Termik epikolosszus mellett dermesztik egy termikemet, vagy végleg elveszti a képességét egy hatástól. Akkor még használhatja egy másik termik képességét?
Ha dermesztésjelző van rajta, akkor az folyamatosan elveszi minden képességét, így nem használhatja másik termik képességét sem. Ha azonban végleg elveszítette a saját képességét, attól még használhatja másik termikét.

A Kreatív termik dobatáskor használható képességét nem kötelező használni, ha dobatnak tőled, de ettől még automatikus képességnek számít. Ha anti-mágiával dobatna tőled az ellenfél varázslatot, és van Kreatív termik a kezedben, akkor mutasd meg a varázslatot (jelezve, hogy dobnod kell), majd a dobás helyett játékba rakhatod a termiket. A Kreatív termik kirakása már a dobató forrás létrejöttekor történik, az esetleges reakciók után, ezért erre reagálni nem lehet.

Ha ellenfeled Vlagyimir ítéletét (2022) játszik ki, és van Kreatív termik a kezedben, akkor a dobás helyett játékba rakhatod a termiket. Az asztalról feláldozandó lapok kiszámításánál a termiket ilyenkor még nem kell figyelembe venni.

A Blobbakishra írt korlátozás (játékos max. 7-et sebződhet ilyen képességgel) hogyan kerülhető meg?
Sehogy. Több Blobbakishhel, vagy ha más termikek másolják a képességét, akkor sem sebződhet játékos 7-nél többet. Sőt, ha mondjuk lénybe sebzel vele, és egy Oázisfészkelővel irányítod át játékosba, akkor se haladhatja meg az össz. így kapott sebzés a 7-et. De egy körben sebződhet akár mindkét játékos 7-7 pontot ilyen képességtől, a korlát 1 játékosra vonatkozik csak.

Féregfark, a visszataszítónál a kompenzáció akkor is működik, ha varázslatként játszod ki. ld. még Kódex 50.4.

Ha Akeron, az erdősámánnal nem hasznosítok újra, akkor nem teljesül a feltétel, hogy „csak lényt hasznosítottál újra.”

Zarknod érintésével megcélzok egy másik, korábban kijátszott Zarknod érintését (ami már elvette egy harmadik lap képességeit). Mi történik pontosan?
A bűbáj ellopja a kijátszáskori képességeket is, tehát a célzott Zarknod érintése "lopó" képességét is megszerzi. Az új bűbáj "letörli" a képességeket a megcélzott Zarknod érintéséről, aminek az így elvett kijátszáskori képességével egy negyedik célpont lapot is megcélozhatok. Végeredményben az újonnan kijátszott bűbáj megkapja a másik korábban megszerzett képességeit, és egy negyedik, célpont lap képességeit egyaránt.

A Plazmapermettel kézbe termelt Csepegő plazma visszakeverhető-e áramlással a pakliba?
Nem, de az 1 VP elköltésével, úgy kell tekinteni, hogy a lapot visszakeverted (tedd a Semmibe). Ld. Kódex 4.15.1. Ilyenkor, ha ténylegesen nem kevertél vissza lapot, akkor a paklit nem kell megkeverni.

Résföldi expedíciónál ha az egyik tóken, amit kértél, Szellemszolga, és a három tókenen kívül nincs lényed játékban, akkor az ellenfél csak kétféle jelzőt tud a lényeidre tenni, mivel a harmadik, a Szellemszolga forrásra immunis.

Ha a Tudomány kudarcával az ellenfél kezéből játékba teszek lapot, akkor azt/azokat én játszottam ki, nem ő.

Az olyan lapoknál, mint a Kókadt motyogó vagy a Xenó lárva, bármely semlegesítést választhatom, amelyiknek teljesül a feltétele. Tehát ha van kötelékem, ill. elég lapom a Semmiben, akkor is kérhetem akár az első, feltétel nélküli semlegesítést Ld. Kódex 89.2.

A Holtvándor visszarakhat-e egy morfot a gyűjtőből a játékba?
Van pár etnikum (motyogó, vámpír, csontváz), ami mindenképpen élőholtnak számít, így az ilyen lapokat akkor is visszarakja a Holtvándor, ha esetleg nincs rajtuk az ikon. És ha egy morf ilyen altípust vesz fel, akkor nyilván élőholt. DE. A morfok csak akkor vehetnek fel színt, vagy altípust kézben, pakliban és gyűjtőben, ha valami hivatkozik az adott színre vagy altípusra. És az élőholt nem altípus, így ha valami élőholtakra hivatkozik az nincs interakcióban a morfokkal.

Már a megjelenéskor jeleztük, de ebbe az összefoglaló Kérdezz-felelekben is megemlítjük, hogy A Minotaurusz eunuch (2022) az alábbi hátrányt kapja: "Ha a játékból a gyűjtőbe kerül, rakd a Semmibe!"

Tihor Miklós

Létrehozás: 2022. június 27. 10:27:04
Utolsó frissítés: 2022. június 27. 15:44:12
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.